پزشکی

نشانه های کمبود ویتامین D در بدن

نشانه های کمبود ویتامین D

نشانه های کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین دی در بدن به طور معمول با نشانه هایی خود را نشان می دهد. اگر این نشانه ها را بشناسیم میتوانیم احتمال دهیم که دچار کمبود ویتامین دی هستیم. در گام بعدی میتوان به پزشک مراجعه کرد و با آزمایش پیگیری نمود.

ضعف عضلات

یکی از شایع ترین علائم کمبود ویتامین دی در بدن ضعف در عضلات است. اگر هنگام انجام فعالیت های روزمره دچار ضعف در عضلات هستید و یا ماهیچه های بدن شما کاهش حجم پیدا کرده ممکن است ویتامین دی کمی در بدن دارید.

علائم کمبود ویتامین دی

شکستگی استخوان ها

شکستگی استخوان در اثر فشار کم یکی از آشکارترین نشانه های کمبود ویتامین D است. ویتامین دی استخوان ها را قوی و متراکم میکند. همچنین در برخی موارد، کسانی که دچار کمبود این ویتامین مهم هستند در طی فعالیت های حرکتی صدای فشار استخوان را می شنوند!

تیره شدن پوست

در یک پژوهش علمی ثابت شد که یک از علائم کمبود ویتامین دی کدر و تیره شدن پوست صورت است. همچنین در این آزمایش ثابت شد کسانی که پوست تیره تری دارند نیاز به ویتامین دی بیشتری دارند! سفید پوست ها کمتر به بیماری های ناشی از فقر ویتامین D دچار میشوند.

آزمایش کمبود ویتامین دی

اگر برخی از این نشانه ها را مشاهده کرده اید با پزشک خود مشورت کنید. اگر دکتر مشکوک به کمبود این ویتامین باشد برای شما آزمایش مینویسد. در آزمایشگاه به کمک تجهیزاتی حرفه ای به نام کیت ویتامین D متوجه کمبود یا عدم کمبود این ویتامین میشوند. کیت ویتامین دی ابزاری حرفه ای با دقت بالاست و کمترین میزان وجود این ویتامین را در بدن به خوبی تشخیص میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *