ایمنی, عمومی

نکاتی در مورد نگهداری از روپوش پزشکی

روپوش پزشکی

نحوه نگهداری از روپوش پزشکی

لباس هایی با رنگ سفید کوچکترین آلودگی را نشان میدهند و حتی با داشتن لکه کوچکی ممکن است خیلی کثیف به نظر برسند. بیماران دوست دارند به دیدار پزشکی آراسته با لباسهایی تمیز و پاکیزه بروند. بیشتر پزشکان خودشان به نظافت و پاکیزگی حساس هستند. در ادامه نکاتی را در این مورد یادآور میشویم.

نحوه شستشوی روپوش پزشکی

1: روپوش پزشکی 2 تا 3 بار در هفته باید شسته شود.  برای شستن این روپوش های سفید بهتر است از پودر صابون استفاده کنیم تا رنگ سفیدشان را از دست ندهند و درخشان تر بمانند.

2: از آنجا که ممکن است پزشکان محترم یا کادر محترم آزمایشگاه با بیماران حاد و یا نمونه های آزمایشی بسیار آلوده در ارتباط باشند توصیه میشود برای شستن روپوش پزشکی یا روپوش آزمایشگاهی خود از آب داغ استفاده کنند.

3: پس از شستشو در صورت امکان روپوش خود را در هوای آزاد بیرون قرار دهید تا نور خورشید به صورت مستقیم به آن بتابد و در معرض جریان هوا قرار گیرد.

نحوه نگهداری از روپوش پزشکی

کارشناسان آزمایشگاه بیشتر مراقبت باشند!

در صورتی که نمونه به روپوش ترشح کرد بلافاصله روپوشتان را از تن خارج کنید. در ادامه روپوش را با آب داغ و با مواد ضد عفونی کننده به دقت بشویید.

نحوه نگهداری از روپوش پزشکی در منزل و کیف

بعضی پزشکان محترم روپوش خود را برای شستشو به منزل می برند. توصیه ما این است که روپوش پزشکی هرگز به صورت مستقیم روی صندلی اتومبیل یا درون کیف به صورتی که به طور مستقیم با وسایل دیگر در تماس باشد قرار نگیرد. می توان از یک نایلون استفاده کرد و روپوش را به وسیله نایلون جابه جا نمود.

نحوه شستشوی روپوش پزشکی

نحوه نگهداری از روپوش پزشکی در مقابل میکروب بیماری

پزشکان محترم سعی کنند در هنگام ویزیت بیماران لباس خود را تا جای ممکن از برخورد با بیمار دور نگاه دارند. همچنین میتوانند آستینک های سفید روی آستین دست خود بکشند و هرازگاهی آن را تعویض کنند. این کار به ویژه به دندانپزشکان توصیه میشود زیرا آستین های لباسشان در معرض میکروب های دهانی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *