ایمنی

در هوای آلوده چه ماسکی بزنیم؟

ماسک فیلتر دار

انتخاب ماسک مناسب هوای آلوده

امروزه به دلیل رشد روزافزون صنعت هوا بسیار آلوده شده است. نه تنها در ایران بلکه در شهرهای مختلف کشورهای خارجی مثل ژاپن آلودگی هوا یک معزل شده و مردم از آن رنج میبرند. شاید به ذهن خیلی از ما برسد که از ماسک استفاده کنیم تا از ورود هوای آلوده به بدنمان جلوگیری کنیم. اما شاید هر ماسکی مناسب نباشد. 

ماسک مناسب آلودگی هوا چه ویژگی هایی دارد؟

هرگز از ماسک های یکبارمصرف ساده در هوای آلوده استفاده نکنید. پزشکان معتقدند که این ماسک ها هیچ تاثیری برای جلوگیری از هوای آلوده به درون شش شما ندارند. درواقع ذرات آلوده هوا به راحتی از این ماسک ها عبور میکنند. تنها ماسک مناسب هوای آلوده نوع فیلتردار است. ماسک فیلتردار انواع مختلفی دارد که درادامه با آن آشنا میشویم.

ماسک مناسب هوای آلوده

ماسک فیلتر دار، یک ماسک خوب برای آلودگی هوا

ماسک فیلتردار باتوجه به میزان فیلترکنندگی ذرات آلوده به انواع مختلفی تقسیم میشود. ما نیز با توجه به فعالیت و مدت زمانی که درهوای آزاد هستیم باید نوع مناسب خودمان را انتخاب کنیم. به طور مثال افرادی که فعالیت ورزشی میکنند باید از ماسک فیلتردار با دو دریچه استفاده کنند. ماسک مناسب آلودگی هوا برای افرادی که عادت به پیاده روی دارند نیز ماسک فیلتردار از نوع N95 است.

عمر مفید ماسک فیلتردار چقدر است؟

متوجه شدیم که یک ماسک خوب برای آلودگی هوا باید دارای فیلترهایی برای جذب آلاینده باشد. اما این که هوا چقدر آلوده است در عمر مفید یک ماسک فیلتردار تأثیر مستقیم دارد. هنگامی که کیفیت هوا بسیار بد است استفاده از ماسک فیلتردار بیش از یک روز توصیه نمیشود. درواقع شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که ماسک فیلتردار شما تا مدت ها با کیفیت روز اول از ورود هوای آلوده به بدن جلوگیری کند و آلاینده های هوا را برای شما فیلتر نماید.

ماسک لارنژیال
ماسک اکسیژن ذخیره | ماسک ذخیره اکسیژن
ماسک اکسیژن
ماسک ونچوری | ونچوری ماسک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *