جنسی و زناشویی, عمومی, مجله کیان تجهیز طب

طرز خواندن بی بی چک

طرز خواندن بی بی چک

اگر در حال اقدام برای بارداری باشید حتما دوست دارید بدانید که نتیجه بخش بوده است یا خیر. خانم هایی که در آرزوی فرزند هستند دوست دارند هر چه زودتر مطمئن شوند که مادر شده اند و فرزندی در راه دارند. استفاده از تست های خانگی یک روش متداول در همین زمان است. در این مطلب می خواهیم طرز خواندن بی بی چک را به شما آموزش دهیم. با خواندن این مطلب به آسانی می توانید نتیجه آزمایش خانگی بارداری تان را بخوانید. خواهیم گفت که در چه صورتی نتیجه مثبت است و در چه صورتی منفی است. خواندن نتیجه آن قدر راحت است که با یک بار خواندن مطلب می توانید همیشه آن را به خاطر بسپرید. و اگر نتیجه منفی بود برای ماه های آینده نیز به سرعت به مثبت یا منفی بودن نتیجه پی ببرید. اگر شما خواننده مطلب یک خانم منتظر و چشم به راه هستید برایتان آرزو می کنیم که نتیجه مثبت باشد. برای تمامی خانم ها و آقایانی که در آرزوی فرزند هستند آرزو می کنیم که هر چه سریع تر صاحب فرزند یا فرزندانی شوند.

این که مدل تست شما چطور باشد باعث می شود که تفاوت های کمی در آن وجود داشته باشد. یکی از تست های متداول و موجود در بازار همین تست های نواری هستند. این تست ها همان طور که از نامشان نیز بر می آید به شکل یک نوار باریک هستند. یک نوار باریک تست در یک بسته پلمپ شده قرار گرفته است. برای آزمایش باید این بسته را باز کنید و نوار را به صورت عمودی در نمونه ادرار خود قرار دهید. این روش انجام بر روی جعبه محصول یا برگه آزمایش نیز نوشته شده است. پس از این که مراحل را انجام دادید نوبت به خواندن نتیجه می رسد. طرز خواندن بی بی چک در مدل های نواری در مورد همه برندها به همین شکل است. در این تست ها دو خط رنگی معمولا ممکن است ظاهر شود. خط بالا و خط پایین یا هر دو خط. اگر تنها یک خط در بالای نوار مشاهده شود یعنی نتیجه منفی است. در این حالت بارداری احتمال کمی دارد. اگر یک خط در بالا و یک خط در پایین مشاهده شود نتیجه مثبت است. یعنی بارداری حاصل شده است و نتیجه کار نیز مثبت است. حتی یک خط پر رنگ در بالا و یک هاله کمرنگ رنگی در پایین آن نیز نشان از مثبت بودن نتیجه دارد. اما اگر تنها یک خط پایینی مشخص شود یعنی تست خطا دارد. باید دوباره تست بگیرید.

طرز خواندن بی بی چک نواری

طرز خواندن بی بی چک های کاستی

دقت این تست ها از مدل های نواری بیش تر است. طبق تجربه نتیجه مثبت یا منفی کاذب در این تست ها کم تر دیده شده است. لذا پیشنهاد می کنیم که شما نیز برای تست های خانگی از مدل های کاستی استفاده کنید. طرز خواندن بی بی چک های کاستی نیز آسان است. و در همه برندها نیز معمولا به همین شکل است. این تست ها یک کاست سفید رنگ یا رنگی هستند. در روی آن ها محل هایی که باید خطوطی ظاهر شود با حروف انگلیسی نشان داده شده است. یک قسمت با حرف C و قسمت دیگر با حرف T مشخص شده است. خط رنگی می تواند در یک قسمت یا هر دوی این قسمت ها شکل بگیرد. ظهور خط رنگی تنها در قسمت C یعنی نتیجه منفی است. ظهور خط رنگی در قسمت C و T به طور همزمان یعنی نتیجه مثبت است. اگر هم تنها در قسمت T خطی شکل بگیرد تست نتیجه نامعتبری دارد و باید تکرار شود. یک خط رنگی پر رنگ در قسمت C و یک هاله کمرنگ در قسمت T نیز به معنی مثبت بودن است.

طرز خواندن بی بی چک کاستی

طرز خواندن بی بی چک خودکاری

استفاده از این مدل تست ها یعنی خودکاری ها نیز راحت است. روش انجام کار تقریبا شبیه به تست های نواری است. یعنی تست باید به صورت عمودی در نمونه ادرار قرار داده شود. بر خلاف نمونه های کاستی که باید بر روی سطح صاف به صورت افقی قرار بگیرند. طرز خواندن بی بی چک در این مدل ها نیز آسان بوده و از روی همان خطوط رنگی است که پس از مدتی ظاهر می شوند. ظهور یک خط رنگی به تنهایی در قسمت بالاتر یعنی نتیجه منفی است. اگر دو خط رنگی ظاهر شوند یعنی مثبت است. حتی یک خط پر رنگ و یک خط کمرنگ در پایین آن نیز یعنی نتیجه مثبت می باشد. اگر هم یک خط در پایین ظاهر شود و خطی در بالا ظاهر نشود نتیجه نامعتبر است. یا تست خراب است و یا در زمان نادرستی انجام شده است.

طرز خواندن بی بی چک

موارد زیر باعث نتیجه کاذب می شوند

  • استفاده از آمپول و یا مدل های دیگر داروی بتا HCG در مدت اقدام.
  • کافئین و یا مایعات زیادی استفاده شده باشد.
  • بارداری به کمک داروهای شیمیایی انجام گرفته باشد.
  • مشکلات کلیوی و یا نارسایی کلیوی وجود داشته باشد.
  • برخی از داروهای درمان و یا کنترل تشنج استفاده شده باشند.
  • برخی از آرام بخش ها نیز می توانند نتیجه را به صورت کاذب مثبت و یا منفی کنند.
  • تاریخ انقضای تست گذشته باشد.
  • تست کنار گذاشته شده باشد و پس از مدت زیادی نتیجه خوانده شود.
  • تست بسیار زود گرفته شده باشد. در این صورت هنوز هورمون بتا HCG به اندازه کافی ترشح نشده و نتیجه منفی کاذب نشان داده می شود.

چه زمانی تست بگیریم

معمولا روی جعبه بیش تر تست های خنگی به طور کامل توضیح داده شده است که چه زمانی می توانید تست بگیرید. تست گرفتن در زودتر از زمان یاد شده می تواند با نمایش نتیجه منفی باعث نا امیدی شما شود. پس توصیه می کنیم که عجله نکنید و بیش از حد زود برای انجام تست های خانگی اقدام نکنید. بیش تر تست های خانگی یک هفته تا 10 روز پس از گذشت موعد قائدگی نتیجه را با دقت لازم نشان می دهند. البته در موارد نادر دیده شده است که در روز موعد قائدگی و یا دو تا سه روز زودتر نیز نتیجه مثبت دیده شده است. و این نتیجه مثبت درست بوده و با دیدن نتیجه مثبت آزمایش خون نیز مثبت بودن نتیجه ثابت شده است.

کدام هاله به معنای مثبت بودن تلقی می شود؟

یکی از مواردی که باعث اختلاف گسترده بین علماست تست های هاله دار است! می توانید با خواندن مقاله ای که در مورد بی بی چک هاله دار نوشته ایم در این مورد پاسخ سوالتان در این رابطه را پیدا کنید. معمولا هاله هایی که بسیار کمرنگ هستند و یا پس از زمان زیادی رویت می شوند نمی توانند به معنای مثبت بودن تلقی شوند و نمی توان با قطعیت بارداری را تایید کرد. بر روی بسته بندی تست های بارداری طرز خواندن بی بی چک نوشته شده است. و این طور گفته شده است که مشاهده خط دوم حتی به صورت کمرنگ و هاله ای هم مثبت تلقی می شود. اما گاها این خط دوم آن قدر کمرنگ است که ممکن است شبهاتی را برای شما ایجاد کرده باشد.

معرفی چند مدل از معتبر ترین برندها

یکی از معروف ترین و بهترین برندهای تست های خانگی بارداری برند Medicore است. این برند تست های خیلی خوبی عرضه کرده است. تست های مختلفی در نمونه های کاستی، نواری و خودکاری که در نوع خود از بهترین ها هستند. ارزیابی های انجام گرفته نشان از دقت بالای Medicore در نشان دادن نتیجه دارد. طرز خواندن بی بی چک مدیکور نیز با توجه به این که مدل آن خودکاری، نواری یا کاستی است با توضیحات داده شده می تواند انجام گیرد. و توجه کنید که زمانی که تست گرفته می شود بیش ترین تاثیر را دارد. و اگر در زمان درستی تست بگیرید نتیجه دقت بالایی دارد.

برند روژان

برند روژان یکی از برندهای معروف است که انواع تست های خانگی را دارد. این برند انواع تست های ساده برای استفاده در خانه را تولید کرده است. از تست های اعتیادی گرفته تا انواع تست هایی که می توانند برای بارداری استفاده شوند. این برند نیز یکی از برندهای خوب و معتبر است که دقت خیلی خوبی دارد. به نتیجه حاصل شده از تست روژان نیز می توانید اعتماد کنید. البته اگر بیش از حد زود تست گرفته نشود.

ونسلتو

برند ایرانی و معتبر ونسلتو نیز تست های بارداری خیلی خوبی دارد. این برند به اندازه دو برند یاد شده در بازار نیست و شاید برای پیدا کردنش مجبور شوید کمی بگردید. به خصوص اگر قصد خرید از داروخانه ها را داشته باشید. برخی از داروخانه ها نیز تست های معتبر ونسلتو را دارند و می شود این محصولات را از آن ها تهیه کرد. در وب سایت کیان تجهیز طب نیز محصولات این برند حرفه ای را می توانید به راحتی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *