پزشکی

نشانه های کمبود کلسیم

علائم و نشانه های کمبود کلسیم

آشنایی با نشانه های کمبود کلسیم

کلسیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم و ضروری برای بدن می باشد. کلسیم معروف به ماده استخوان هاست. مهم ترین نقش کلسیم در بدن استحکام و تراکم تمام استخوان ها می باشد. اما این تنها فایده کلسیم نیست. بدن ما برای ثابت نگهداشتن فشار خون، تنظیم هورمون ها و هدایت درست سیگنال های عصبی به کلسیم احتیاج دارد. برخی از نشانه های کمبود کلسیم در بدن قابل رویت هستند که در ادامه برخی از آنها را خواهیم شناخت.

بی حس بودن قسمت هایی از بدن

نشانه های کمبود کلسیم در بدن

یکی از نشانه های کمبود کلسیم در بدن بی حس و کرخت شدن دست و پا و دیگر اندام هاست. به طور مثال می گویند پا خواب رفته یا بی حس شده. این اختلال (بی حس شدن دست و پا) پس از زمان کوتاهی بی تحرک ماندن اتفاق می افتد.

شکنندگی ناخن ها

نشانه های کمبود کلسیم

یکی از نقش های مهم کلسیم استحکام ناخن هاست. بسیاری افرادی که به کمبود کلسیم دچار می شوند ناخن هایی شکننده و ترد دارند. در واقع ناخن ها به علت نبود کلسیم کافی ضعیف می شوند و در اثر کارهای ساده به راحتی می شکنند.

گرفتگی عضلات

نشانه های کمبود کلسیم

یکی از اولین نشانه های کمبود کلسیم گرفتگس ناگهانی عضلات است. گرفتگی در قسمت ران پاها و زیر بغل و…  بیشتر شب ها اتفاق می افتد . این گرفتگی ها ممکن است باعث دردهای عضلانی نیز شوند و در طول روز حرکت را مشکل کنند.

دیدگاهی در مورد “نشانه های کمبود کلسیم

  1. نودی گفت:

    سلام عالی بود

    1. مدیر سایت گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *