عمومی

مراقبت های قبل از بیهوشی و عمل جراحی

بیهوشی

عمل جراحی بدون بیهوشی امکان پذیر نیست. زیرا باز کردن قسمتی از بدن درد زیادی دارد. به همین دلیل پزشک ناچار است تا سطح هوشیاری بیمار را کاهش دهد. این عمل به کمک پزشک متخصص بیهوشی انجام می گردد. اما قبل از عمل جراحی و بیهوشی باید مراقبت هایی انجام گردد. مراقبت های قبل از بیهوشی بسیار ساده هستند. اما به پزشک کمک می کنند تا در طی مدت بیهوشی بتواند کنترل بهتری روی علائم حیاتی مانند تنفس و… داشته باشد. در ادامه برخی از این مراقبت ها را با هم بررسی می کنیم. بهتر است قبل از اینکه پزشک ماسک بیهوشی را روی دهان ما بگذارد و بیهوشی انجام شود مراقبت هایی را انجام داده باشیم.

مراقبت های قبل از جراحی و بیهوشی

کاهش مصرف کافئین

بروز سردرد یکی از علائمی است که پس از بیهوشی زیاد برای بیماران اتفاق می افتند. به طور معمول دیده می شود که بیماران با یک سردرد شدید به هوش می آیند. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار برای بروز چنین سردردهایی مصرف کافئین است. طبق آماری که گرفته شده مشاهده می شود که بیشتر بیمارانی که سردرد های شدید پس از بیهوشی را تجربه کرده بودند در صبح قبل از عمل چای یا قهوه نوشیده بودند. توصیه می شود که مصرف خوراکی های کافئین دار از دو روز قبل از عمل کاهش پیدا کند.

پرهیز از مصرف آرامبخش

قبل از بیهوشی به هیچ عنوان داروهای آرامبخش مانند استامینوفن کدئین و پروفن مصرف نکنید. توصیه می شود مصرف آرامبخش ها از چند روز قبل کاهش پیدا کند. اگر مشکل خاصی دارید که نیاز به آرام بخش می باشد حتما قبل از بیهوشی با پزشک خود مشورت نمایید. مصرف آرامبخش اثر داروها و مواد بیهوشی را افزایش می دهد. بسیار دیده می شود که شخصی پس از عمل جراحی به هوش نمی آید یا سخت به هوش می آید. پس از تحقیق مشخص می شود که به خاطر استرس جراحی آرامبخش مصرف کرده است. به هیچ عنوان این کار را نکنید. این موضوع می تواند به قیمت از دست دادن جان شما تمام شود.

بدنتان را گرم کنید

کسانی که قبل از عمل بدن خود را گرم نگاه می دارند بسیار کمتر به عفونت و زخم های جراحی دچار می شوند. گرم نگاه داشتن بدن یکی از مراقبت های قبل از بیهوشی است. این مورد بسیار ساده است. می توانید از پتوهایی که در بیمارستان به شما داده می شود استفاده نمایید. ممکن است به خاطر استرس مقداری دست و پاهایتان سرد شود. استفاده از پتو می تواند این سردی را جبران نماید.

عدم مصرف گیاهان دارویی

قبل از عمل به هیچ عنوان داروی گیاهی مصرف نکنید. حتی به عنوان دمنوش های گیاهی. در بیشتر گیاهان دارویی مواد آرامبخش وجود دارد. این مواد باعث تداخل با داروهای بیهوشی می گردد. به همین دلیل ممکن است سخت به هوش بیایید. همچنین برخی از موادی که در گیاهان دارویی وجود دارد ممکن است با داروی بیهوشی تداخل ایجاد نماید. این می تواند در سلامت شما مشکلاتی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *