عمومی

نشانه های اعتیاد به حشیش

اعتیاد به حشیش

حشیش یک ماده توهم زا و خطرناک است. گل و ماری جوانا و علف از مشتقات و خانواده همین ماده هستند. توهم یک عارضه خطرناک است. فردی که توهم دارد ممکن است رفتارهای خطرناکی از خود بروز دهد. به همین دلیل بهتر است نشانه های اعتیاد به حشیش را بشناسیم. در صورت مشاهده این نشانه ها می توانیم مواظب اطرافیان خود باشیم. هم خود را از خطرات آنها دور کنیم و هم آنها را از دام این مشکل خانم سوز نجات دهیم. در ادامه با برخی علائم اعتیاد به حشیش آشنا خواهیم شد.

علائم اعتیاد به حشیش

خنده های بی دلیل و غیر طبیعی

خنده شدید یکی از علائم اعتیاد به حشیش

یکی از نشانه های اعتیاد به حشیش خنده غیر طبیعی و شدید است. یک فرد حشیشی ممکن است به یک مطلب عادی و یا جوک بی مزه بخندد. این خنده ها معمولا ادامه پیدا می کند. به طوری که یک مدت طولانی به این مطلب می خندد. البته دلیل خنده گاهی وجود ندارد. یعنی خنده های بی دلیل اتفاق می افتد. این خنده های شدید موجب آزار خود فرد می شود. به طوری که دل درد می گیرد و ممکن است حتی کنترل ادرار خود را نیز از دست بدهد. در این مواقع شخص حشیشی نمی تواند خود را کنترل کند و همین طور بی وقفه می خندد. حشیش را بعضی افراد بمب خنده می نامند. اما در واقع یک بمب خنده کاذب و دروغین است که زندگی و سلامت فرد را نابود می کند.

گریه بی دلیل

گریه بی دلیل از علائم اعتیاد به حشیش

گریه های بدون دلیل نیز می تواند یکی از نشانه های اعتیاد به حشیش باشد. حشیش همان طور که باعث خنده های بی دلیل می شود باعث گریه های بی دلیل نیز می گردد. افراد حشیشی دلشان نازک می شود. با کوچکترین حرفی گریه می کنند. آن هم چه گریه ای! گریه های این افراد طولانی می شود. به طوری که نمی توان جلوی گریه های آنها را گرفت.

اضطراب و گیجی

استرس یکی از نشانه های اعتیاد به حشیش

استرس و حالت گیجی و بلاتکلیفی می تواند از علائم اعتیاد به حشیش باشد.  افراد مبتلا به حشیش همیشه یک حالت اضطراب درونی دارند. یک تشویش مداوم که همیشه آزارشان می دهد. انگار از بروز اتفاق و یا پیش آمدی می ترسند. این افراد رفتارهای پرخاشگرانه دارند. یعنی درگیری لفظی و فیزیکی پیدا می کنند. هرچه اعتیاد به حشیش عمیق تر باشد این رفتارهای پرخاشگرانه نیز بیشتر می شوند.

خواب آلودگی

خواب آلودگی یکی از علائم اعتیاد به شیشه

افرادی که حشیش مصرف می کنند همیشه خسته و خواب آلود هستند. آنها ساعت های زیادی را می خوابند. همچنین از هر فرصتی برای دراز کشیدن و چرت زدن استفاده می کنند. بسیاری از این افراد نمی توانند مدتی حتی در حد چند ساعت را در جایی بمانند بدون اینکه چرت بزنند. آنها گیج خواب هستند و تمرکز ندارند. به همین دلیل در فعالیت های روزانه دچار مشکل می شوند.

افزایش اشتهای شدید

اشتهای زیاد از نشانه های اعتیاد به حشیش

اشتهای شدید یکی از نشانه های اعتیاد به حشیش است. افرادی که به حشیش مبتلا هستند تمایل به خوردن زیاد دارند. آنها از خوردن خسته نمی شوند. به همین دلیل حجم زیادی از غذاها و خوراکی های مختلف را می خورند. به تدریج این افراد دچار افزایش وزن زیادی می شوند. زیرا اغلب نیز می خوابند و چرت می زنند. از طرفی غذای زیادی هم می خورند. طبیعی است که در مدت کوتاهی بسیار چاق شوند.

تشخیص اعتیاد به حشیش

برای تشخیص اعتیاد به حشیش از کیت حشیش استفاده می شود. کیت حشیش یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است. کیت حشیش با نام های دیگری چون کیت thc و کیت گل و همچنین کیت ماری جوانا ممکن است در بازار وجود داشته باشد. این کیت ها از طریق قرار دادن در نمونه ادرار اعتیاد و یا عدم اعتیاد فرد را تشخیص می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *