عمومی

درمان فقر آهن با خوراکی ها

خوراکی های مفید برای درمان فقر آهن

طبق یک آمار جهانی یک سوم از بانوان در سراسر دنیا به فقر آهن دچار هستند. فقر آهن برای خانم های باردار بسیار خطرناک است. متاسفانه نیمی از خانم های باردار نیز فقر آهن دارند. کم خونی زمانی بروز می کند که هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد خود باشد. اما فقر آهن نیز بر شدت آن تاثیر گذار است. مشکل کمبود آهن فقط در خانم ها نیست. بلکه بسیاری از آقایان نیز از فقر آهن و کم خونی رنج می برند. اگر بخواهیم آمار فقر آهن را گسترده تر بین زن و مرد بررسی کنیم حدود 25 درصد از مردم کل دنیا به این مشکل مبتلا هستند.

امروزه درمان فقر آهن با مکمل ها و روش های دیگر مقدور است. اما این ماده مفید در مواد غذایی و خواکی ها نیز وجود دارد. در ادامه برخی خوراکی های مفید برای درمان فقر آهن را به شما معرفی می کنیم.

درمان فقر آهن با خوراکی ها

سبزیجاتی که برگ تیره دارند

اسفناج یک سبزی مفید برای درمان فقر آهن

سبزیجاتی که برگ های تیره دارند منبع بسیار خوبی برای درمان فقر آهن هستند. اسفناج یکی از این سبزیجات مفید است. مقدار زیادی فولات در برگ های اسفناج وجود دارد. خانم ها سعی کنند از این سبزی مفید در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. همچنین مصرف اسفناج به خانم های باردار نیز به شدت توصیه می شود. زیرا علاوه بر در مان فقر آهن بر بارداری سالم نیز تاثیر گذار است. بهتر است که اسفناج به صورت خام استفاده شود. اضافه کردن اندکی آبلیمو نیز به جذب بهتر فولات از اسفناج کمک خواهد کرد.

حبوبات

حبوبات مفید برای درمان فقر آهن

حبوبات نیز منبع خوبی برای جذب فولات هستند. در این بین عدس برای درمان فقر آهن بسیار مفید است. در نصف پیمانه عدس حدود 3/3 میلی گرم آهن وجود دارد. این مقدار آهن 20 درصد از نیاز روزانه ما را به فولات تامین می نماید. این حبوبات مفید علاوه بر آهن منبع بسیار خوبی برای فیبر می باشد. بانوانی که تمایل دارند مکمل فولات مصرف کنند اما چاق نشوند می توانند به عدس روی بیاورند. عدس به دلیل فیبر زیادی که دارد احساس گرسنگی را از بین می برد. برای درمان فقر آهن نیز مفید است. مانند یک مکمل خوب عمل می کند.

دانه سویا

سویا دانه مفید برای درمان فقر آهن

سویا حاوی مقدار بسیار خوبی از فولات است. دانه های سویا واقعا مکمل خوبی برای درمان فقر آهن به شمار می روند. بسیاری از پزشکان به خانم هایی که کم خونی دارند توصیه می کنند که دانه سویا مصرف کنند. دانه های سویا خوشمزه و لذیذ هستند. سویای خام علاوه بر اینکه برای مغز و عملکرد حافظه مفید است کم خونی را نیز درمان می کند.

خرما

خرما یک خوراکی مفید برای درمان فقر آهن

خرما یکی از خوراکی های مفید دیگر برای درمان فقر آهن است. این خوراکی خوشمزه علاوه بر اینکه فعالیت مغز را تقویت می کند فولات مورد نیاز بدن را نیز تامین می نماید. خرما یک خوراکی خوشمزه است و می تواند جایگزین بسیاری از میان وعده های روزانه دیگر شود. در کنار یک نوشیدنی خوردن تعدادی خرما می چسبد. خانم های باردار از این خوراکی مفید غافل نشوند. البته که در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *