مادر و کودک, مجله کیان تجهیز طب

نکات مهم در انتخاب پوشک مناسب کودک

نکات انتخاب پوشک

یکی از وسایل مصرفی کودک که مادران بارها و بارها از آن استفاده می کنند پوشک است. از زمانی که کودک شما به دنیا می آید تا زمانی که بتواند خود به دستشویی برود و دستشویی اش را کنترل کند باید پوشک شود. در این مطلب می خواهیم نکات انتخاب پوشک را به شما بگوییم. شاید این نکات برای بسیاری از شما ساده باشد اما تکرار آن نیز خالی از لطف نیست. نکات کاربردی و مهمی که می تواند به شما کمک کند بهترین پوشکی که می توانید را برای فرزندتان انتخاب نمایید.

اولین پوشکی که باید بخرید

اگر قرار است اولین پوشک را برای فرزندتان بخرید اول از همه به شما تبریک می گویم. تبریک به خاطر این که مادر و یا پدر شده اید و هیچ نعمتی بزرگ تر از این نیست که انسان مادر شدن و پدر شدن را تجربه کند. پوشکهای سایز کوچک تر معمولا ارزان قیمت تر هستند. همچنین تعدادشان در بسته هم بیشتر است. نکته انتخاب پوشک برای بچه های نوزاد تازه متولد شده این است که باید به جثه او نگاه کنید. ممکن است سایز صفر به او بخورد و ممکن است سایز یک برایش مناسب باشد. و نکته بعدی هم این است که نباید از سایزهای خیلی کوچک به خصوص صفر و یک زیاد بخرید. به دلیل این که بچه بسیار سریع رشد می کند. آن قدر زود که احتمالا نهایتا ماه بعد و یا ماه بعد ترش باید به فکر سایز بعدی باشید.

با مادران دیگر در مورد تعداد مورد نیاز مشورت کنید

گفتیم که پوشکهای خیلی کوچک را باید زود عوض کنید و به سراغ سایز بعدی بروید. اگر می خواهید بدانید از هر سایزی دقیقا چند بسته نیاز دارید می توانید از مادرهای دیگر هم مشورت بگیرید. معمولا سایز های 3 و 4 بیشتر از همه مصرف می شوند و کودک زمان زیادی را در همین سایز باقی می ماند. اما سایز های صفر تا 2 زود کوچک تر می شوند. پس خرید در تعدادهای زیاد هم ممکن است خوب نباشد. چرا که ممکن است برای کودک شما کوچک شود و دیگر نتوانید از مابقی پوشکها استفاده کنید. البته بیشتر فروشگاه ها بسته های مصرف نشده را حاضرند برای شما تعویض کنند.

توجه به این که کودک شما حساسیت نداشته باشد

یکی از نکات انتخاب پوشک توجه به استاندارد بودنش است. هرگز به سراغ برندهایی که نشان های اعتماد و این جور چیزها را ندارند نروید. چرا که پوشک یک کالای مصرفی بهداشتی است و ممکن است کودک شما را دچار مشکل کند. پیشنهاد می کنیم اگر قرار است یک مارک جدید را بخرید اول تنها یک بسته تهیه کنید. اگر کودک شما با آن سازگار بود و حساسیت نداشت سپس بسته های بیشتر و یا سایزهای بعدی را بخرید. توجه داشته باشید که پوست نوزاد و کودک بسیار نازک است و بی توجهی به این که کودک شما با یک پوشک سازگار است یا خیر بسیار مهم است.

در زمان مناسب به سراغ سایز بزرگتر بروید

اگر به تازگی فرزند دار شده اید و نمی دانید چطور باید یک سایز را انتخاب کنید نگران نباشید. این کار بسیار ساده است. معمولا سازنده های مارک های مختلف پوشکهای ایرانی و خارجی یک استاندارد ثابت را برای اندازه پوشکهایشان در نظر می گیرند. این استاندارد با توجه به وزن کودک است. شما معمولا وزن فرزندتان را می دانید. بر همین اساس هم خواهید فهمید که یک سایز به خصوص برای کودکتان مناسب است و یا برای او کوچک یا بزرگ است. به همین راحتی. دیگر نکته انتخاب پوشک این است که باید دقیقا در زمان مناسب به سراغ سایز بعدی بروید. ممکن است فرزند شما کمی تپل و یا در ناحیه پهلو و شکم بزرگ تر باشد. در این صورت ممکن است پوشک کوچک تر زودتر نیاز به عوض کردن داشته باشد. یکی از مواردی که مادران می فهمند که پوشک فرزندشان دیگر کوچک شده است این است که به سختی بسته می شود و جای آن روی بدن کودک می ماند. پوشک هرگز نباید پوست و گوشت کودک را فشار دهد و باعث آزار او شود. همچنین دیگر نشانه کوچک شدن پوشک این است که مدام پس می دهد. همچنین ممکن است در اثر حرکت چسب آن باز شود. اگر این موارد در مورد فرزند شما دیده می شود احتمالا به یک سایز بزرگ تر نیاز دارید.

از برندهای معتبر استفاده کنید

بهتر است به سراغ برندهای قدیمی تر بروید. برندهایی که امتحانشان را پس داده اند. همین طور به سراغ برندهایی بروید که کیفیت و قیمت خوبی دارند. به طور مثال پوشک هانیز یکی از برندهای ایرانی بسیار با کیفیت است. پوشکهای ابن برند ممتاز ایرانی بسیار پر طرفدار هستند. هم کیفیت خوبی دارند و هم از نظر قیمت اقتصادی و به صرفه هستند. و یا پوشک مای بیبی آن قدر قدیمی و با سابقه است که خیلی از ما نام پوشک را با My Baby می شناسیم. این روزها برندهای مختلف بسیار زیاد شده است و توجه و دقت وزارت بهداشت در مورد نشان های سیب سلامت و تاییدیه های بهداشت آن قدر زیاد شده است که به راحتی می توان جرات کرد و به سراغ برندهای تازه تر رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *