عمومی

آشنایی با میگرن و راه های درمان

میگرن

آشنایی با میگرن

 

میگرن چیست

میگرن یک نوع سردرد است. این سردرد بسیار شدید و کلافه کننده است. به طوری که شخص احساس تپش در سر خود را دارد. سردرد های میگرنی به قدری شدید هستند که زندگی روزانه را مختل می کنند. در حالت سردرد شدید نمی توان کارهای روزمره را انجام داد. اگر در محل کار چنین سردرد هایی به سراغمان بیاید کار و فعالیت مفید امکان پذیر نخواهد بود.

 

نشانه های میگرن

یکی از نشانه های سردرد های میگرنی احساس درد شدید در چشم هاست. به طوری که با خواندن حتی یک خط کتاب و فعالیت های دقیق چشمی حس حالت تهوع ایجاد می شود. پیشانی و شقیقه ها نیز به شدت دردناک می گردد. در این حالت شخص تمایل به دراز کشیدن و بستن چشم های خود را دارد. گرچه با این کار نیز میگرن خوب نمی شود. فقط درد های شدید کمی تسکین پیدا می کنند.

میگرن

عوامل تشدید سردرد میگرنی

 

نور زیاد

اشخاصی که به سردرد های میگرنی دچار هستند تمایلی به حضور در محیط های روشن ندارند. نگاه کردن به منشأ نور مانند لامپ سردرد آنها را به شدت افزایش می دهد. همچنین انعکاس نور موجب بیشتر شدن درد می گردد. پیاده روی در زیر آفتاب برای افراد میگرنی بسیار درد آور خواهد بود. زیرا چشم ها در این موارد بسیار دردناک می شود. 

 

استرس

استرس باعث پریشانی ذهن می شود. شاید تجربه کرده باشید زمانی که فکر و خیال زیاد به سراغتان می آید دچار سردرد می شوید. دلشوره و افکار استرس آور باعث ایجاد سردرد می گردد. طبیعی است که برای افراد میگرنی نیز مانند سم عمل می کند. شخصی که میگرن دارد با استرس درد خود را چندین برابر می کند. یکی از مهم ترین دلایل بروز میگرن نیز همین استرس است. استرس باعث بسیاری بیماری ها و درد و رنج در انسان می گردد. تا جایی که می توانیم باید تلاش کنیم تا آرامش ذهن خود را حفظ کنیم.

 

خواب و استراحت ناکافی

خواب و استراحت کم باعث کاهش تمرکز و سردرد می گردد. افراد مبتلا به سردردهای میگرنی باید خواب کافی داشته باشند. در صورت استراحت کم سردردها شدید و شدیدتر می شود. به طوری که دیگر هیچ کار و فعالیتی امکان پذیر نخواهد بود. استراحت و خواب خوب سردرد ها را بسیار کمتر خواهد کرد.

درمان میگرن

درمان سردردهای میگرنی

 

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی باعث شادابی و طراوت انسان می شود. ورزش های ایروبیک توصیه می شود. زیرا استرس و تشویش را کاهش می دهد. همان طور که گفته شد یکی از دلایل اصلی بروز میگرن استرس است. با ورزش کردن روحیه تان عوض خواهد شد. کسی که به سراغ ورزش می رود شاد و پر انرژی است. کمتر نا امید می شود و به مسائل منفی فکر نخواهد کرد.

 

شنا

شنا نیز یکی از ورزش های بسیار مفرح و آرامش بخش به شمار می رود. اگر سردرد میگرنی دارید به استخر بروید و با آب آرامش یابید. در مدتی که در استخر هستید سعی کنید به مسائل منفی تمرکز نکنید، همچنین لبخند بزنید و عمیق نفس بکشید. 

 

ماساژ پیشانی

چشمان خود را ببندید و با انگشتان خود پیشانی را به صورت دورانی ماساژ دهید. در مدت ماساژ چشمان خود را بسته نگهدارید و عمیق نفس بکشید. اگر عصاره اکالیپتوس یا ویکس دارید در ماساژ به شما کمک می کند. این ترکیب گیاهی خنک کننده است و باعث باز شدن رگ های پیشانی می شود. خون بهتر جریان پیدا می کند و سردرد شما درمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *