پزشکی, مجله کیان تجهیز طب

اهمیت تاریخ انقضا در مورد دستکشهای پزشکی

اهمیت تاریخ انقضای دستکشهای پزشکی

بیشتر محصولاتی که در حیطه درمان و در محیط های درمانی استفاده می شوند تاریخ انقضا دارند. از سرنگ ها گرفته تا لوله های آزمایش. شاید عجیب باشد که محصولاتی چون دستکشهای پزشکی نیز تاریخ انقضا داشته باشند. اگر فکر می کنید که چون وزارت بهداشت شرکت ها را مجبور کرده تا تاریخ انقضا برای همه کالا قرار دهند و این تاریخ هیچ اهمیتی ندارد سخت در اشتباه هستید. تاریخ انقضای دستکشهای پزشکی بسیار مهم است. به دلیل سوالاتی که برخی از مشتریان در این مورد پرسیده بودند تصمیم گرفتیم تا مطلبی کوتاه و اما کاربردی در این زمینه بنویسیم.

 

اگر دستکشهای پزشکی فاسد باشند ممکن است در زمان کار و یا حتی پس از آن! اتفاقات بدی بیفتد. یکی از رایج ترین و متداول ترین عارضه هایی که در اثر استفاده از دستکشهای فاقد انقضا ایجاد می شود مشکلات پوستی است. فراموش نکنید که این دستکشها پلاستیکی هستند و پلاستیک ماده اصلی است که در آن ها به کار رفته است. ترکیبی که اگر فاسد شود می تواند به شدت پوست دستان ارزشمند شما را ملتهب و بیمار کند. تاریخ انقضای دستکشهای پزشکی به همین دلیل اهمیت دارد و باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. دستکشهایی که فاسد شده باشد از دستکش لاتکس گرفته تا دیگر دستکشهای پزشکی می توانند باعث خارش، قرمزی پوست، التهاب کم تا شدید، جوش و… شوند.

یکی دیگر از خطرناک ترین اتفاقاتی که در حین کار به دلیل دستکشهای فاسد شده و فاقد تاریخ می افتد پاره شدن و پوسیده شدن است. شما در حین یک کار پزشکی هستید و به یکباره دستکشتان پاره می شود. این اتفاق می تواند بسیار خطرآفرین باشد. شما ممکن است در حین معاینه بیماری باشید که به راحتی می تواند بیماری اش را به شما منتقل کند. پارگی دستکش که به خاطر فاسد بودنش اتفاق افتاده است ممکن است شما را بیمار کند. ممکن است در حین کار با مواد خطرناکی چون اسیدها و بازها و دیگر ترکیباتی باشید که اگر به دستان شما بخورند باعث اتفاقات بدی شوند. به دلیل همه این موارد است که تاریخ انقضای دستکشهای پزشکی تا این اندازه مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *