جنسی و زناشویی, مجله کیان تجهیز طب

تاثیر دوفامد برای بارداری

دوفامد برای بارداری

در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از معروف ترین داروهایی که ممکن است در دوران اقدام به بارداری برای شما تجویز شود صحبت کنیم. این دارو به نام دوفامد 10 یا دیروژسترون عرضه می شود. این دارو با تنظیم هورمون های زنانه احتمال باردار شدن خانم ها را بالاتر می برد. اگر برای معاینات قبل از بارداری و شروع دوران اقدام به پزشک مراجعه کرده باشید موارد زیادی را در مورد شما بررسی می کند. یکی از این موارد سن شماست. اگر سن شما بالای 30 تا 32 سال باشد سعی می کند تا با انجام آزمایش های دقیق تر و تجویز برخی از قرص ها کمک کند تا بارداری سریع تر اتفاق بیفتد. اگر سن شما کمتر از 30 باشد ممکن است پزشک بگوید مدتی بدون دارو و با رعایت برخی مکمل ها مثل اسید فولیک اقدام را شروع کنید. اما اگر پس از 6 ماه یا بیشتر بارداری اتفاق نیفتد پزشک شما ممکن است تجویز قرص را شروع کند. در موارد زیر ممکن است قرص دوفامد 10 توسط پزشک و یا متخصص زنان تجویز شود:

 

دوفامد برای تنظیم قائدگی و درمان اختلالات قائدگی

اگر قائدگی تان منظم نیست و یا اصلا به صورت مرتب برایتان قائدگی اتفاق نمی افتد ابتدا باید این موضوع را درمان کنید. قائدگی نامنظم یکی از دشمن های بارداری است. اگر اختلالی در مورد قائدگی در مورد شما وجود داشته باشد پزشک شما ابتدا سعی می کند این موضوع را درمان کند. درمان ممکن است به صورت دارو و یا توصیه های دیگری برای شما باشد. یکی از موارد مصرف دوفامد برای تنظیم قائدگی است. این قرص کاربردی که از خانواده دیروژسترون هاست با تنظیم سطح پروژسترون و هورمون های زنانه دیگر به تنظیم قائدگی و درمان مشکلات مربوط به قائدگی کمک می کند. زمانی هم که این موضوع برطرف شود بسیاری از مشکلات شما حتی در مورد بارداری برطرف خواهد شد.

 

آیا دوفامد برای بارداری تاثیر دارد و باعث باردار شدن می شود؟

این سوال برای بسیاری از خانم ها پیش می آید. ممکن است پزشک شما پس از چند ماه اقدام ناموفق (منظور اقدامی که باعث باردار شدن نشده باشد) برای شما دوفامد 10 تجویز کند. توجه کنید که این قرص یکی از کمک کننده هاست. به صورت مستقیم باعث باردار شدن نمی شود. اما به صورت غیر مستقیم و با استفاده از تاثیراتی که بر روی هورمون های زنانه دارد می تواند به باردار شدن کمک کند. علاوه بر این اگر لقاح ضعیفی به وجود آمده باشد می تواند به ادامه آن و تشکیل جنین کمک نماید.

 

دوفامد برای بارداری ضعیف و حفظ آن

شاید شنیده باشید که در مواقعی که احتمال باردار شدن کم است ممکن است بارداری با دوفامد ممکن شود. بد نیست کمی این موضوع را باز کنیم. فرض کنید اسپرم خود را به تخمک رسانده است اما کیفیت آن قدری نیست که لقاح انجام شود و یا اگر انجام شود ادامه دار نخواهد بود. کیفیت پایین اسپرم و یا کیفیت پایین تخمک ممکن است برخی از مهم ترین دلایل بروز این مشکل باشند. در این صورت قرص دوفامد با افزایش قطر آندومتر رحم یک محیط حمایتی به وجود می آورد. این موضوع تاثیر به سزایی در تشکیل جنین و مراقبت از آن (ادامه دار شدن بارداری و پیشگیری از سقط در ماه های اول) می شود.

 

دوفامد برای پیشگیری از سقط

گفتیم که دوفامد می تواند باعث افزایش سطح پروژسترون شود. شاید دیده باشید که برخی از اطرافیان شما در مواقعی که مشکوک به سقط بوده اند و یا پزشک احساس خطر سقط داشته است شروع به مصرف قرص های هورمونی کرده اند. پروژسترون یکی از همین داروهاست که در زمان سقط ممکن است برای زنان باردار تجویز شود. دوفامد نیز از دیگر موارد کمک کننده است. ممکن است پزشک شما با توجه به شرایطی که در موردتان می داند تجویز کند که دوفامد مصرف کنید. مصرف دوفامد ممکن است پس از این که بارداری اتفاق افتاد و به منظور پیشگیری از سقط تجویز شده باشد. در این صورت به اصطلاح جنین در جایش سفت و محکم می شود و به امید خدا می توانید بارداری موفقی را تجربه کنید.

 

دوفامد برای بارداری موفق پس از سقط یا سقط های مکرر

یکی از سوالاتی که ممکن است پزشکان زنان در شروع روند بارداری و دوران اقدام از شما بپرسند در مورد سقط های گذشته است. آن ها از شما می پرسند که تا به حال سقط داشته اید و یا سقط های مکرر داشته اید یا خیر. اگر این طور باشد ممکن است برای شما دوفامد تجویز کنند. با این کار با تنظیم سطح هورمون های زنانه و محیط داخلی رحم به کاهش احتمال خطر سقط کمک می کنند.

 

دیدگاهی در مورد “تاثیر دوفامد برای بارداری

  1. سبحانی گفت:

    من لکه بینی داشتم و دکتر بهم دوفامد 10 داده ایشالا اثر کنه و مشکلی برای بچه پیش نیاد

  2. مریم گفت:

    ببخشید من پریود نمیشدم و دکتر به من دوفامد دادن تا پریود بشم. الان میخوام باردار بشم یعنی خوردن دوفامد باعث پریود شدن و باردار نشدن میشه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست خوبم. دوفامد همون طور که توضیح دادیم باعث تنظیم هورمون ها میشه وگرنه برای باردار شدن و یا جلوگیری از اون کاری نمیکنه. احتمالا پریود نشدن شما به خاطر مشکل هورمونی بوده و دکتر تشخیص دادن باید این جور استفاده بشه و باید بهشون اعتماد کنید. با توجه به این که سابقه پریود نشدن و مشکلات هورمونی دارید بهتر هست که برای اقدام به بارداری هم با دکترتون مشورت داشته باشید. ممکن هست که داروهای دیگه ای بهتون بدن و یا بخوان داروهای قبلی تون رو عوض کنند. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *