اخبار و مقالات کرونا

علائم کرونا ویروس | آشنایی با نشانه های کرونا ویروس

علائم کرونا | نشانه های کرونا

کرونا ویروس طبق گفته بسیاری کارشناسان بزرگ ترین فاجعه هزاره سوم است! این ویروس خطرناک ابتدا از چین شیوع پیدا کرد. اما کم کم به بسیاری از کشورهای دیگر نیز وارد شد و افراد زیادی را مبتلا کرده است. کرونا ویروس تا جایی پیش رفته است که روزانه باعث مرگ بسیاری از افراد در جاهای مختلف این کره خاکی می شود. به همین خاطر لازم دانستیم تا کمی در مورد علائم کرونا ویروس صحبت کنیم. آشنایی با نشانه های کرونا ویروس به ما کمک می کند تا این بیماری خطرناک را خیلی زودتر تشخیص دهیم و به دنبال درمان آن برویم.

برخی نشانه های کرونا ویروس 

احساس خستگی و ضعف

خستگی میتواند نشانه کرونا باشد

یکی از ابتدایی ترین نشانه های کرونا احساس خستگی است. احساس خستگی که بدون انجام کارهای زیادی ایجاد شده باشد این روزها باید جدی گرفته شود. اگر با انجام دادن کارهایی که هر روز انجام می داده اید به شدت خسته می شوید بهتر است آزمایش کرونا را انجام دهید. همچنین اگر خیلی احساس ضعف می کنید باید بیشتر مراقب خود باشید. احساس ضعف و خستگی بیش از حد با انجام کارهای ساده می تواند نشانه کرونا ویروس باشد! پس به حالات خود بیشتر توجه داشته باشید.

تب و احساس بدن درد

تب از علائم کرونا

تب و احساس حرارت در بدن از مهم ترین و جدی ترین علائم کرونا ویروس است. بیشتر بیمارانی که دچار کرونا شده اند تب و بدن درد را تجربه کرده اند. احساس درد یا کوفتگی در بدن را حتما جدی بگیرید. ممکن است بدن شما در حال جدال با کرونا باشد! سعی کنید بیشتر مراقب باشید تا سیستم ایمنی بدن شما بتواند بر ویروس غالب شود. اگر در اطرافیان شما افرادی هستند که دچار تب حتی خفیف هستند فاصله ایمنی خود را با آنها رعایت کنید. اگر خود نیز تب یا بدن درد دارید بیشتر موظب ارتباطات خود باشید. از دیگران فاصله بگیرید. می توانید به مراکز بهداشت نیز مراجعه کنید و تست کرونا را انجام دهید. 

مواظب سرفه باشید!

سرفه خشک از نشانه های کرونا

سرفه های خشک نیز به گفته بسیاری از پزشکان از جدی ترین علائم کرونا ویروس است که باید مورد توجه واقع شود. اگر بدون این که سرما خورده باشید سرفه می کنید بهتر است تست های کرونا را انجام دهید. سرفه های خشک بدون وجود نشانه های سرماخوردگی یا بدون وجود بیماری های دیگر باید جدی گرفته شود. بسیاری مراکز بررسی این ویروس سرفه های خشک را که یک نشانه کرونا است از همان ابتدا بررسی می کنند. دقت کنید که این روزها سرفه های خشک نداشته اید؟ اطرافیان شما چطور؟ بهتر است از افرادی با این نشانه ها فاصله داشته باشید. سعی کنید کمتر با آنها در ارتباط باشید و از آنها فاصله بگیرید. از ماسک جراحی یا سایر ماسک هایی که از انتقال ویروس جلوگیری می کند استفاده کنید.

تنفس سخت

تنفس سخت | علائم کرونا ویروس

یکی از نشانه های کرونا که در بیشتر افرادی که به صورت جدی درگیر این ویروس شده اند تنفس سخت است! متاسفانه بسیاری از افرادی با این نشانه ها که به سختی تنفس می کردند نیز جان خود را از دست داده اند. اما نگران نباشید. اگر در صورت مشاهده نشانه کرونا سریعا جهت بررسی و درمان اقدام کنید می توانید با آن مقابله کنید. اما در صورتی که احساس می کنید که به سختی نفس می کشید باید هر چه سریع تر جهت تست کرونا اقدام نمایید. چرا که تنگی نفس از خطرناک ترین علائم کرونا ویروس به شمار می رود.

گلودرد

گلودرد از علائم کرونا ویروس

کرونا ویروس به شدت به مجاری تنفسی و گوارشی ما علاقه دارد و اگر وارد بدن شما شده باشد در این نواحی ایجاد عفونت می کند. اگر احساس گلودرد دارید بهتر است دقت کنید که این روزها چقدر مواظب بوده اید؟ ممکن است علامت کرونا باشد و شما نیز درگیر این بیماری شده باشید. گلودرد در اثر عفونت در حلق به وجود می آید که این روزها باید بشتر آن را جدی بگیرید.

گرفتگی بینی یا آبریزش بینی

آبریزش بینی | نشانه های کرونا ویروس

بسیاری از علائم کرونا از طریق مشکلات گوش و حلق و بینی بروز می کنند. گرفتگی بینی نیز می تواند نشانه کرونا ویروس باشد. بسیاری از افرادی که کرونا داشته اند گرفتگی بینی را تجربه کرده اند! گرفتگی بینی ممکن است همراه با آبریزش یا بدون آن باشد. در صورت مشاهده این بیماری ها تعلل نکنید. بهتر است خیالتان راحت باشد که در سلامت کار به سر می برید. با مراجعه به مراکز بهداشت می توانید تست کرونا بدهید تا اگر خدایی ناکرده دچار این بیماری شده اید سریع تر مراحل درمان را پیش بگیرید.

کم اشتهایی و بی اشتهایی

بی اشتهایی | علامت کرونا ویروس

وجود ویروس کرونا در بدن شما ممکن است باعث شود که احساس سیری کنید یا مثل همیشه اشتها نداشته باشید که چیزی بخورید. احساس بی اشتهایی از جدیدترین علائم کرونا ویروس است که در بسیاری از مبتلایان دیده شده است. این نشانه کرونا به خصوص در افراد مسن تر بیشتر دیده شده است. 

اسهال

اسهال از علائم کرونا ویروس

احساس بیرون روی زیاد تر و اسهال باعث می شود که بدن شما بسیاری از مواد مغذی را از دست بدهد. این ویروس زرنگ تر از این حرف هاست! وقتی شما بیرون روی زیادی دارید بدن شما ضعیف و ضعیف تر می شود و سیستم ایمنی بدن شما دچار کمبود قوا خواهد شد. به همین دلیل احتمال پیروزی کرونا ویروس بیشتر می شود. پس مواظب باشید. دقت کنید که این روزها خوراکی های مسهل مصرف نکنید. اگر هم با این نشانه مواجه شدید سریع تر با یک متخصص مشورت کنید و تست بدهید.

دیدگاهی در مورد “علائم کرونا ویروس | آشنایی با نشانه های کرونا ویروس

  1. احمد نیکزاد گفت:

    ممنونم. خیلی خوب بود.

    1. مدیر سایت گفت:

      نظر لطف شماست.

  2. مهدی کریمی گفت:

    خیلی مطلب خوب و کاملی بود
    واقعاً استفاده کردم
    اگه میشه راجع به کرونا باز هم مطلب بذارین
    ممنون
    موفق باشین

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما.
      حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *