پزشکی

مزایای استفاده از ماسک لارنژیال

ماسک لارنژیال یکی از انواع تخصصی ماسک های پزشکی می باشد. این ماسک به احتمال توسط عموم مردم کمتر دیده می شود. شاید در تصاویر تخصصی پزشکی تصویری از آن توسط عموم دیده شده باشد. این ماسک کاربرد بسیار زیادی در پزشکی و بیهوشی دارد. در این مطلب مزایای ماسک لارنژیال را بررسی می کنیم. برخی از مزایای ماسک لارنژیال به شرح زیر هستند.

مزایای ماسک لارنژیال

در اندازه مختلف

یکی از اصلی ترین مزایای ماسک لارنژیال تعدد سایز و اندازه آن می باشد. بسیاری از تجهیزات پزشکی تنها برای افراد خاصی و با ویژگی هایی مشخص قابل استفاده هستند. اما این ماسک یک وسیله حرفه ای با کارایی بالاست. این وسیله در اندازه های مختلفی ساخته شده است. دلیل این تعدد سایز و اندازه نیز این است که برای اشخاص مختلف با ویژگی های ارگونومیکی مختلف سازگار باشد. ماسک لارنژیال را می توان برای کودکان خردسال تا افراد مسن به راحتی استفاده نمود.

قابل جابجایی بیمار

از دیگر مزایای ماسک لارنژیال این است که در شرایطی که بیمار احتیاج به جا به جایی دارد می توان از آن استفاده کرد. به دلایل مختلف ممکن است پزشک مجبور شود بیمار را به بیمارستان یا بخش دیگری منتقل کند. در چنین شرایطی نیز می توان از لارنژیال ماسک بهره گرفت. به راحتی می توان بیمار را در حالی که این ماسک در حلق وی جای دارد به مکان دیگری با نظارت پزشک منتقل کرد.

سهولت در استفاده

سهولت و راحتی در استفاده را نیز می توان از مزایای ماسک لارنژیال دانست. استفاده از این ماسک پیچیدگی زیادی ندارد. البته که در استفاده از آن باید دقت لازم را به کار گرفت. ولی تقریبا استفاده از آن راحت است و بیشتر پزشکان کار کردن با آن را راحت و آسان می دانند. همچنین در عین سادگی کارایی بالایی دارد.

عوارض بسیار کم

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای ماسک لارنژیال کم بودن عوارض آن است. این ماسک برای بیمار عوارض بسیار کمی ایجاد می کند. در گذشته از لوله تراشه به جای این ماسک استفاده می شد و البته هنور نیز گاها استفاده می گردد. لوله تراشه عوارض زیادی برای بیمار ایجاد می کند. عوارضی مانند تهوع و آسیب به حلق و اندام گوارشی از عوارض لوله تراشه محسوب می شود. استفاده از لارنژیال ماسک این عوارض را به حداقل ممکن می رساند.

دیدگاهی در مورد “مزایای استفاده از ماسک لارنژیال

  1. BrianHah گفت:

    Many thanks! It is definitely an impressive webpage.

  2. BrianHah گفت:

    Thank you! It is definitely an amazing website.

    1. مدیر سایت گفت:

      Thank you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *