عمومی

چند درمان خانگی آسم

درمان آسم

آسم یکی از بیماری های تنفسی است. متاسفانه همه ما افرادی که این بیماری را دارند از نزدیک دیده ایم. این بیماری نسبت به بیماری های تنفسی دیگر شیوع بیشتری دارد. در گذشته راهی برای درمان آسم به صورت کامل وجود نداشت. اما خوشبختانه امروز درمان اسم با روش های پزشکی متنوع وجود دارد. خیلی از این روش ها در کشور ما ایران نیز وارد شده اند. در ادامه راه های ساده برای درمان خانگی آسم با خوراکی ها را به شما معرفی خواهیم کرد. درمان خانگی آسم با روش هایی است که در طب سنتی نیز به اثبات رسیده است.

درمان آسم با طب سنتی

لیمو ترش

لیمو ترش حاوی ترکیباتی عالی است که میکروب های ناحیه تنفسی را به خوبی از بین می برد. مصرف یک لیمو ترش به همراه یک لیوان آب پس از هر وعده غذایی به درمان آسم بسیار کمک خواهد کرد. این ترکیب ساده قادر است تا حملات آسم را تا حد خوبی کاهش داده یا از بین ببرد. یکی از دلایل مهم حمله های آسمی وجود میکروب های مضر در مخاط زیر مجراهای هوایی است. این میکروب ها با نوشیدن یک لیوان آب ولرم حاوی مقدار کمی آب لیموترش به خوبی نابود می شوند.

زردچوبه

زردچوبه یکی از قدیمی ترین راه های درمان خانگی آسم به شمار می رود. در کتاب های طب سنتی ابوعلی سینا نیز استفاده از زردچوبه برای درمان حملات آسمی بسیار توصیه شده است. برای درمان آسم با زردچوبه کافی است سه تا چهار بار در روز از زردچوبه استفاده نمایید. مقدار زردچوبه مصرفی در هر بار استفاده باید یک چهارم قاشق چایخوری باشد. زردچوبه را می توانید به چای یا دمنوش خود اضافه کنید و به صورت گرم بنوشید. همچنین می توانید آن را در مقداری آب جوش ریخته و به صورت ولرم تا گرم بنوشید.

ترکیب دارچین و عسل

ترکیب پودر دارچین با عسل طبیعی یکی از راه های ساده برای درمان خانگی آسم به شمار می رود. این ترکیب عالی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به عبور راحت تر هوا از مجاری تنفسی بسیار کمک می کند. همچنین خلط گلو را به خوبی از بین می برد. ترکیب عسل با دارچین یک ضدعفونی کننده خوب برای گلو به شمار می رود. به همین علت به کاهش حملات آسم کمک زیادی می کند.

برای درست کردن این داروی طبیعی به یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین نیاز دارید. در مرحله اول این دو را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا یک ترکیب خمیری حاصل شود. این خمیر را صبح با معده خالی قبل از خوردن صبحانه و شب ها قبل از رفتن به رخت خواب استفاده نمایید. روش دیگر نیز این است که عسل و دارچین را در یک لیوان آب ولرم بریزید و خوب هم بزنید. سپس به صورت گرم بنوشید.

ترکیب زردچوبه، موز و جو

این ترکیب از قدیم برای درمان انسداد در مجاری هوایی تنفسی استفاده می شده است. این انسداد به علت وجود چرک یا مخاط در این مجاری حاصل می شود. این ترکیب نیز یکی از راه های عالی درمان خانگی آسم می باشد. برای درمان آسم به این روش کافی است مقداری مساوی از چودر زردچوبه، پودر جو، عسل و موز پوره شده را در یک فنجان بریزید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر یک دست حاصل شود. از این ترکیب چهار تا پنج بار در روز و هربار به مقدار کم استفاده کنید تا خلط های موجود به خوبی نابود شوند. این درمان را روزانه تکرار کنید و شاهد معجزه آن باشید.

خردل

خردل یک دانه طبیعی بسیار پر خاصیت است. استفاده از خردل به درمان آسم و پیشگیری از آن کمک زیادی می کند. دانه های خردل پر از منیزیم و سلنیوم هستند. این دو ماده به کاهش و از بین بردن التهاب کمک شایانی می کنند. ابوعلی سینا معتقد بود که استفاده از خردل انسداد راه تنفسی را از بین برده و به تنفس کردن راحت کمک می کند. برای درمان آسم به کمک این دانه های معجزه آسا کافی است مقداری روغن خردل را با مقدار کمی کافور گرم کنید. سپس اجازه دهید تا این ترکیب خنک شود و چند بار در روز مصرف نمایید. استفاده از روغن خردل در آشپزی روزانه نیز به درمان آسم و جلوگیری از حملات آن کمک می کند.

 

ماسک ونچوری | ونچوری ماسک
ماسک اکسیژن
ماسک اکسیژن ذخیره | ماسک ذخیره اکسیژن
ماسک جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *