اخبار و مقالات کرونا

نکات مهم در انتخاب ماسک مناسب برای پیشگیری از کرونا

نکات مهم برای انتخاب ماسک پیشگیری از کرونا

نام ویروس کرونا حدودا از بهمن 1398 در ایران شنیده شد. تا به امروز این ویروس کشنده بسیاری از کشورهای دنیا را آلوده کرده است. متاسفانه کرونا ویروس باعث مرگ بسیاری از هموطنان ما در ایران نیز بوده است. به همین دلیل رعایت موارد بهداشتی و دانستن این که چه کارهایی انجام دهیم که به این ویروس مبتلا نشویم بسیار مهم است. این ویروس بسیار کشنده و خطرناک است. به همین دلیل رسانه ها مدام می گویند که با مشاهده علائم کرونا سریعا جهت تست و انجام آزمایشات اقدام شود. تقریبا همه دانسته ایم که ماسک یکی از مهم ترین ابزارهای پیشگیری از این بیماری خطرناک است. به همین جهت لازم دانستیم که در این مطلب در مورد نکات مهم برای انتخاب ماسک پیشگیری از کرونا کمی صحبت کنیم.

نکات مهم برای انتخاب ماسک پیشگیری از کرونا

توجه به پرسی بودن ماسک

پرسی بودن از نکات مهم در انتخاب ماسک مناسب پیشگیری از کرونا

یکی از نکاتی که باید در انتخاب یک ماسک خوب برای پیشگیری از کرونا دقت داشته باشید این است که پرسی باشد. به هیچ عنوان از ماسک هایی که دوخت دستی دارند استفاده نکنید. ماسک های پرسی تماما توسط دستگاه های مجهز ساخت لوازم و تجهیزات پزشکی ساخته می شوند. به همین دلیل بهداشتی و استریل هستند. اما در مورد ماسک هایی که دوخت دستی داند نمی توان به طور قطع گفت که میکروبی و آلوده نیستند. البته این که ماسک به دلیل بودن در محیط آلوده یا آلودگی های این چنینی مناسب نیست تنها یک دلیل مناسب نبودن چنین ماسک هایی است. مورد مهم دیگری که در ماسک های پرسی وجود دارد این است که لایه های ماسک به صورت اصولی در کنار هم قرار می گیرند. این لایه ها بدون بافت هستند. اما در خیلی از ماسک هایی با دوخت دستی که در زمان شیوع کرونا نیز دیده می شوند چنین مواردی رعایت نمی شود. استفاده از پارچه نامناسبی که در خیلی از ماسک هایی با دوخت دستی وجود دارد ممکن است که حتی باعث بروز حساسیت شود.

وجود گیره بینی

نکات مهم برای انتخاب ماسک پیشگیری از کرونا

توجه کنید که حتما از ماسک هایی استفاده کنید که دارای گیره بینی هستند. در ماسک های حرفه ای پزشکی قسمتی برای بستن راه انتقال باکتری از بالای ماسک تعبیه شده است. پس از قرار دادن ماسک بر روی صورت خود باید کاملا راه های انتقال را ببندید. توجه به وجود گیره بینی یکی از مهم ترین نکات مهم برای انتخاب ماسک پیشگیری از کرونا می باشد. خیلی از ماسک هایی که در گوشه و کنار خیابان توسط افرا ناآگاه یا سودجو فروخته می شوند قسمت گیره بینی را ندارند. چنین ماسک هایی برای پیشگیری از کرونا اصلا مناسب نیستند.

نحوه بسته بندی و برند

سعی کنید که از ماسک هایی استفاده کنید که بسته بندی خوبی داشته باشند. چرا که ممکن است ماسک در زمان ارسال و طی انتقال آلوده شده باشد. حداقل در این مدت سعی کنید از ماسک هایی که توسط شرکت های معتبر عرضه می شوند استفاده کنید. یکی از بهترین ها ماسک سه لایه کش دار فیس ماسک است. این برند عرضه کننده یکی از بهترین ماسک های کش دار پرستاری و پزشکی است. به همین دلیل به شما کمک می کند که احتمال ابتلا به کرونا را بسیار کمتر کنید.

خرید از مراکز معتبر

سعی کنید که به خصوص در این مدت تنها ماسک و محصولات مراقبت از کرونا را از مراکز معتبر خریداری کنید. داروخانه ها و شرکت های ارائه دهنده تجهیزات پزشکی بهترین و قابل اعتمادترین ها هستند. از دست فروش ها و سوپرمارکت نمی توانید انتظار داشته باشید که محصولات معتبر و قابل اعتمادی ارائه کنند. ممکن است بسیاری از آنها ناآگانه و به دلیل آگاه نبودن به نکات پزشکی محصولاتی غیر علمی عرض کنند و سلامتی شما را به خطر بیندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *