عمومی

از بین بردن جای بخیه

از بین بردن جای بخیه | ترمیم جای بخیه

از بین بردن جای بخیه یکی از مسائلی است که بسیاری افراد پس از بخیه به دنبال آن هستند. بسیاری از بخیه ها مخصوصا اگر عمیق باشد از بین نمی رود. این موضوع در زیبایی افراد تاثیر بدی دارد. شاید افرادی را دیده باشید که پس از جراحی بینی، جای بخیه در زیر بینی شان به جای مانده باشد. امروزه روش هایی برای به حداقل رساندن جای بخیه و آثار جراحی وجود دارد.

درمان جوشگاه بخیه

از بین بردن جای بخیه با جراحی

جوشگاه نام محلی است که به وسیله عمل بخیه زدن دو قسمت جدا شده از پوست به هم جوش می خورد. این محل در بسیاری موارد اثر نازیبایی از خود به جای می گذارد. 

برای ترمیم جای بخیه در مواقعی که محل جوشگاه پهن و یا طویل است، بهترین درمان عمل جراحی است. به این منظور جوشگاه های پهن را برمی دارند و دوباره بخیه می زنند! اما بخیه به نحوی انجام می شود که جوشگاه باریک تر شود.

در مورد اسکارهای طویل، جراحان به منظور زیبایی از برش های نامنظم استفاده می کنند. این عمل باعث می شود که جوشگاه کوتاه تر به نظر بیاید و زیباتر شود. در پاره ای از موارد نیز به وسیله جراحی می توان جهت اسکار را به نحوی تغییر داد تا به منطقه ای دیگر از بدن که کمتر به چشم می آید منتقل شود. به طور مثال بین خطوط رویش روها و یا محلی که بینی با گونه ها تلاقی پیدا می کند.

ترمیم جای بخیه نازک

ترمیم جای بخیه نازک

در مواقعی که بخیه نازک و سطحی تر باشد آثار به جای مانده از آن بسیار کمتر خواهد بود. ساییدن پوست (برام ابریژن)، روش مناسبی برای از بین بردن آثار و یا جوشگاه های ظریف می باشد. 

برای ساییدن پوست روش های زیادی وجود دارد. اما نتیجه حاصل شده از آنها با هم چندان تفاوتی ندارد. به این منظور ماشین های خاصی وجود دارد که متخصصین زیبایی از آن استفاده می کنند. متخصص زیبایی ماشین را در جهت های خاصی هدایت میکند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

در مورد اسکارهای طویل، جراحان به منظور زیبایی از برش های نامنظم استفاده می کنند. این عمل باعث می شود که جوشگاه کوتاه تر به نظر بیاید و زیباتر شود. 

در پاره ای از موارد نیز به وسیله جراحی می توان جهت اسکار را به نحوی تغییر داد تا به منطقه ای دیگر از بدن که کمتر به چشم می آید منتقل شود. به طور مثال بین خطوط رویش روها و یا محلی که بینی با گونه ها تلاقی پیدا می کند.

درمان اسکار فرو رفته

از بین بردن جای بخیه

یک راه از بین بردن جای بخیه برای اسکار فرو رفته تزریق ژل است. در این روش از تزریق فیلر مانند ژل استاندارد یا چربی خود فرد استفاده می شود. محل فرو رفتگی به طور کامل پر می شود. در واقع فرو رفتگی ناشی از بخیه هم سطح پوست اطراف می گردد. در این روش بهبودی بسیار سریع است. اما دائمی نیست و با گذر زمان از بین می رود.

در مواقعی که گوشت اضافه ایجاد شده از تزریق کورتیکوستروئیدها  استفاده می شود. این عمل باعث نرم شدن جوشگاه های سفت می شود. همچنین باعث می شود جوشگاه ها کوچک و مسطح گردند.

کمک به ترمیم جای بخیه

ترمیم جای بخیه با ویتامین ای

مصرف خوراکی های حاوی ویتامین E به ترمیم جای بخیه سرعت می بخشد. مصرف این ویتامین باعث می شود تا زخم زودتر خوب شود. همچنین آثار به جای مانده از آن را بسیار کمتر می کند.

گندم، غلات، بادام زمینی، روغن های گیاهی، تخم مرغ و سبزی هایی با برگ سبز مانند اسفناج حاوی ویتامین E هستند. استفاده از این مواد به بهبود بازسازی پوست کمک می کند.

استفاده از روغن نارگیل نیز برای از بین بردن جای بخیه بسیار مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد بسیار مفیدی برای پوست و مو می باشد. مالیدن روغن ماساز بر روی محل زخم به ترمیم جای بخیه سرعت خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *