پوست، مو و زیبایی

فواید هیالورونیک اسید برای پوست چیست

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

یکی از ترکیباتی که این روزها نام آن بسیار شنیده می شود ماده ای به نام هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید یا HA یک ترکیب طبیعی است که خواص زیادی برای بدن ما دارد. این ماده به خصوص برای سلامت پوست و مو بسیار مهم است. به همین خاطر نام آن بر روی بسیاری از آبرسان ها و مرطوب کننده ها دیده می شود. یا بسیاری از محصولات مراقبتی با تمرکز بر عبارت HA یا همان هیالورونیک اسید می خواهند به میزان اثر بخشی شان اشاره کنند. در این مطلب به معرفی فواید هیالورونیک اسید برای پوست خواهیم پرداخت. فوایدی از این ماده را به شما خواهیم گفت که شاید خیلی از آن ها را نمی دانستید. 

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

مرطوب کنندگی

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فواید هیالورونیک اسید برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی اش است. خوراکی هایی که HA دارند باعث آبرسانی طبیعی سلول های پوستی می شوند. در نتیجه پوست شما رطوبت بیشتری خواهد داشت. به طور مثال در خیار مقدار زیادی از این ماده وجود دارد. به همین خاطر خوردن خیار باعث می شود که پوست شما به صورت طبیعی آبرسانی شود. و یا آبرسانی صورت با خیار باعث شادابی پوست می شود. چرا که پوست شما رطوبتی که نیاز دارد را دریافت خواهد کرد. حال کرمها و لوسیون هایی هم هستند که به صورت موضعی HA را به پوست تزریق می کنند. این محصولات به سرعت پوست شما را آبرسانی می کنند. محصولات زیادی در این زمینه هستند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. در نتیجه پوست خود را عمیقا آبرسانی نمایید. یکی از این محصولات ویژه ژل آبرسان نوتروژینا است که از معروف ترین آبرسانها می باشد. برندهای ایرانی زیادی را نیز می توانید پیدا کنید که با تامین HA کافی برای پوست آن را آبرسانی می کنند.

فواید هیالورونیک اسید برای پوست اگزمایی

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

شاید با دیدن عبارت HA بر روی مرطوب کننده ها و آبرسان ها متوجه شده باشید که از فواید هیالورونیک اسید برای پوست رفع خشکی است. این ماده می تواند حتی خشکی های شدید را نیز از بین ببرد. بنابراین یک ماده بسیار مفید برای پوست های به شدت خشک و اگزما است. با تامین آب کافی می تواند اگزما را از بین ببرد. بسیاری از کرمهای درمان اگزما از ترکیب موثر و بسیار مهم HA استفاده می کنند. لوسیون های بدن از HA برای نرمی و رطوبت رسانی استفاده می کنند. پس اگر پوست شما خشک و اگزمایی است مصرف خوراکی های حاوی  HA را افزایش دهید. این ترکیب مهم در میوه هایی چون گریپ فروت و پرتقال وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید که ترکیب HA و ویتامین سی نیز که در پرتقال وجود دارد علاوه بر رفع خشکی شدید به درمان لکه ها و شادابی پوست می انجامد. ترکیبی که در کرم ویتامین سی الارو به کار رفته است. به همین خاطر این محصول به نام احیا کننده معروف شده است. 

پیشگیری و کاهش چین و چروک پوستی

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

عامل اصلی که باعث پیدایش چین و چروک ها می شود آبرسانی ناکافی است. همچنین تغذیه ای که در آن آب مورد نیاز بدن تامین نشود موجب پیری می شود. عدم مصرف آب که اصلی ترین و طبیعی ترین HA می باشد باعث پیدایش بیماری های مختلف می شود. ریزش موها و پیری و چین و چروک های پوستی نیز با نبود HA به اندازه کافی پیدایشان می شود. یکی از فواید هیالورونیک اسید برای پوست پیش گیری از بروز چین و چروک هاست. این ماده مهم با آبرسانی سلول های پوستی نمی گذارد که پوست چین و چروک پیدا کند. پس اگر نمی خواهید شاهد چین و چروکها باشید HA مصرف کنید. خوراکی هایی چون پرتقال و سبزیجات HA را به صورت طبیعی به بدن می رسانند. همچنین ماسکهای صورت و لوسیون هایی هستند که با تزریق HA مستقیم به پوست از پیدایش چین و چروک ها پیش گیری می کنند.

استحکام پوست

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

شاید جالب باشد بدانید که HA باعث افزایش کلاژن سازی در پوست می شود. کلاژن ماده اصلی است که باعث محکم بودن پوست ما می شود. اگر سطح کلاژن کاهش پیدا کند روند پیری پوست آغاز می شود. آن زمان است که شاهد چین و چروک های ریز و درشت خواهیم بود. HA باعث می شود که کلاژن بیشتری ترشح شود. در نتیجه خاصیت الاستیکی پوست بیشتر می شود. پس پوست شما محکم تر می شود. استحکام پوست باعث زیبایی بیشتر و جوان بودن آن می شود. محصولات مراقبت پوستی که حاوی HA هستند با افزایش کلاژن سازی سبب جوان سازی پوست می شوند. پس یکی دیگر از فواید هیالورونیک اسید برای پوست این است که باعث سفت شدن پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *