پوست، مو و زیبایی

آبرسانی صورت با خیار

آبرسانی صورت با خیار

خیار جزو صیفی جات است. اما به دلیل خواص زیادی که دارد و طعم خوبش در سبد میوه خیلی از ما نیز دیده می شود. حتی خیلی از ما برای پذیرایی از میهمان در کنار میوه های دیگر از خیار استفاده می کنیم. این موضوع بدین جهت است که به خصوص در فرهنگ ما از قدیم از خوراکی هایی با خواص فراوان بیشتر استفاده می شده است. خیار نیز از همین جمله است. طب سنتی ابوعلی سینا از خواص خیار بسیار می گوید و توصیه می کند روزی یک خیار بخوریم. خیار پر از  آسکوربیک اسید(ویتامین C)، پانتوتنیک اسید، ویتامین K، رتینول(ویتامین A) و سیلیس است. همچنین پر از آب است. یک خوراکی آبدار که می تواند حجم آب مورد نیاز بدن را تامین کند. عطش را فرو می نشاند و تشنگی را از بین می برد. در این مطلب قصد معرفی چند روش ساده برای آبرسانی صورت با خیار را داریم. چند ماسک ساده را به شما معرفی می کنیم که با خیار ساخته می شوند.

آبرسانی صورت با خیار با چند روش ساده

استفاده از خیار رنده شده تازه

آبرسانی صورت با خیار رنده شده

کارآمد ترین راهی که با استفاده از آن آبرسانی را بیشتر انجام خواهید داد استفاده از رنده است. کافی است یک عدد خیار تازه را رنده کنید. نیازی نیست که پوست خیار را بگیرید. تنها آن را به خوبی بشویید. به طوریقی که گل و آلودگی روی آن باقی نماند. اگر خیلی پوست حساسی دارید و سابقه حساسیت پوستی دارید پوست خیار را بگیرید. آن را رنده کنید. بهتر است از رنده ریز استفاده کنید. پس از رنده کردن ممکن است آب خیار جدا شود. آن را کاملا هم بزنید تا آب و قسمت جامد خیار از یکدیگر جدا نباشند. آن را روی صورت قرار دهید. برای شاداب سازی بیشتر می توانید خیار رنده شده را درون یخچال قرار دهید. اجازه دهید که خوب خنک شود. سپس آن را روی صورت خود قرار دهید. خیار رنده شده ای که خنک هم شده باشد پوست را شاداب تر می کند. آن را روی صورت خود قرار دهید. بهتر است در حالت خوابیده یا نیمه نشسته قرار بگیرید. چشمانتان را ببندید و کمی ریلکس کنید. پس از حدود پانزده دقیقه آب خیار به خوبی جذب پوست می شود. این روش ساده یکی از روش های بسیار عالی آبرسانی صورت با خیار است. می توانید در هفته چند بار از این ماسک ساده استفاده کنید. با این کار آب مورد نیاز پوست به خوبی تامین می شود.

استفاده از خیار حلقه ای

آبرسانی صورت با خیار

می توانید خیار را به صورت حلقه های نازک در بیاورید. اسلایس های نازک خیار را روی پوست صورت خود قرار دهید. حتی پشت پلک ها نیز قرار دهید تا پوست نازک پلک نیز کمی جان بگیرد و سرحال شود. این روش را می توانید در روزهایی که کمتر فرصت دارید استفاده می کنید. این روش آبرسانی صورت با خیار از یک نظر دیگر نیز بهتر است. آن هم این که آب خیارهای رنده شده از روی صورت به کناره ها نمی ریزد. به همین خاطر در هر جایی می توانید از این روش استفاده کنید. حتی در سفر و یا در روزهایی که خسته هستید و می خواهید سریعا به پوست خود شادابی ببخشید.

آبرسانی صورت با خیار و گلاب

آبرسانی صورت با خیار و گلاب در همان لحظه اول نیز پوست را شاداب می کند. گلاب یک فراوره طبیعی بسیار عالی و پر خاصیت است. می تواند آلودگی ها و میکروب های پوست را از بین ببرد. می تواند به سرعت پوست را شاداب و مرطوب کند. ترکیب گلاب و خیار یک ماسک ساده و در عین حال بسیار عالی است که برای هر پوستی می شود از آن استفاده کرد. هم باعث آبرسانی و جذب رطوبت عمیق پوست می شود و هم آن را شاداب و با طراوت می کند. این ماسک ساده را هر شب استفاده کنید و به تدریج شاهد تغییر رنگ پوست خود و بازتر شدن رنگ آن باشید. تیرگی ها و خستگی های پوست شما به خوبی برطرف می شوند.

کمتر محصول شیمیایی را می توانید پیدا کنید که به اندازه گلاب برای پوستتان خاصیت داشته باشد. تنها برندهای درجه یک هستند که محصولاتی دارند که به سرعت پوست را شاداب می کند. یکی از این محصولات ژل آبرسان نوتروژینا می باشد. محصولی که در زمینه آبرسانی شهرت جهانی دارد. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی بپردازید و در عین حال سلامت پوست برایتان مهم است می توانید در کنار ترکیب خیار و گلاب از اسپری کردن گلاب نیز استفاده کنید. اسپری کردن گلاب به پوست به خصوص پس از حمام باعث شادابی بسیار پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *