اخبار و مقالات کرونا

آیا کرونا تمام می شود یا خیر؟

آیا کرونا تمام می شود یا خیر

کرونا ویروس، این بیماری کشنده دیگر برای خیلی از ما خسته کننده شده است. رعایت ماندن در قرنطینه، شنیدن اخبار و آمار مرگ و میر در طول روز باعث ایجاد حس ناراحتی در افسردگی در خیلی از مردم شده است.برای خیلی افراد این سوال پیش می آید که آیا کرونا کرونا تمام می شود یا خیر؟ چطور می شود که دیگر نگران جانمان در کنار این ویروس نباشیم؟

متاسفانه این ویروس به بیشتر کشورهای دنیا راه پیدا کرده است. همچنین قربانیان کرونا در هر سنی بوده اند. پس این ویروس کودک و خردسال یا پیر و جوان نمی شناسد. هر چند که هر چه جوان تر باشیم و سیستم ایمنی قوی تری داشته باشیم احتمال اینکه بدن ما در مقابل کرونا مقلوب شود کمتر است.

در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس و اینکه در این مدت ما نیز قربانی نباشیم رعایت فاصله ایمنی و استفاده از برخی محصولات ساده برای پیشگیری است. انواع ماسک های حرفه ای پزشکی که از نفوذ ویروس جلوگیری می کند می تواند احتمال ابتلا را تا حد خیلی زیادی پایین بیاورد. استفاده از ماسک سه لایه که از سه لایه اسپان باند و ملت بلون ساخته شده است می تواند به ما کمک کند از خودمان در برابر کرونا بیشتر محافظت کنیم.

هرچند استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست. باید دست ها را مدام ضدعفونی کرده و مورد شست و شو قرار دهیم. شستن دست با آب و صابون به مدت 30 ثانیه باعث می شود ویروس از روی دست ما پاک شود.

در کنار این ها باید از رفت و آمدهای غیر ضروری خارج از خانه هم پرهیز شود. یعنی سعی کنیم برای کارهایی که خیلی هم واجب نیستند از خانه بیرون نرویم. همچنین اگر شغل ما به گونه ای است که زیاد با افراد مختلف سر و کار داریم رعایت فاصله ایمنی را مد نظر داشته باشیم. فاصله ای حداقل یک متری باید بین ما این روزها وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است یک مبتلا که هیچ نشانه ای هم ندارد ما را به کرونا آلوده کند.

خوشبختانه این روزها خیلی از مراکز و اداره ها با رعایت پروتکل های بهداشتی سعی می کنند از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کنند. به طور مثال در بسیاری از بانک ها با استفاده از یک شیشه یا تلق مانعی بین کارمند و مراجعه کننده ایجاد شده است. به این صورت به صورت دو طرفه از کارمند و مراجعه کننده محافظت می شود. همچنین دیده می شود که بسیاری از تاکسی ها نیز با استفاده از یک تلق بین خود و مسافرین مانعی برقرار کرده اند. پس کرونا و محافظت از آن تا حد خیلی زیادی در بین ما فرهنگ سازی شده است! در این مدت یاد گرفتیم برای حفظ جان دیگران هم که شده خیلی مسائل را رعایت کنیم. خوشبختانه تا حد زیادی هم موفق بوده ایم.

اگر به اطرافیان نگاه کنید می بینید که بسیاری از آنها با استفاده از ماسک و دستکش و بسیاری از وسایل دیگر از خود و دیگران محافظت می کنند. تنها عده خیلی کمی هستند که به علت ناآگاهی یا مسائل دیگر از پروتکل های بهداشتی استفاده نمی کنند.

یکی از راه های به اتمام رسیدن این داستان وحشتناک کرونا این است که واکسن آن کشف شود. بسیاری از ما منتظر این هستیم که خبر موفقیت ساخت واکسن کرونا را بشنویم. بسیاری از پزشکان و کارشناسان در حال کار برای ساخت واکسن این ویروس هستند. چرا که دیگر می توانیم بدون نگرانی از این که در شمار قربانیان باشیم زندگی کنیم. امید به این که به زودی این واکسن کشف شود. چرا که تعداد قربانیان بسیار سقوط خواهد کرد. دیگر نگران مرگ عزیزانمان به خاطر این ویروس نخواهیم بود. دیگر شاهد عزاداری هایی که به خاطر مرگ های کرونایی هستند نیستیم.

اما تا آن زمان باید با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ها از خود و اطرافیانمان محافظت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *