پوست، مو و زیبایی

ویتامین های مهم برای سلامت مو

ویتامین های مهم برای مو

برای این که موهای سالم و خوبی داشته باشیم باید از آن ها مراقبت کنیم. مهم ترین و اصلی ترین کاری که باید برای رسیدن به این هدف انجام دهیم تامین غذای مورد نیاز آن هاست. اول از همه باید بدانیم موهای ما چه موادی را نیاز دارند. سپس با تامین این مواد و ترکیبات مهم به سلامت آن ها رسیدگی کنیم. یکی از مهم ترین موادی که برای سلامتی ما از جمله سلامت موها وجود دارد ویتامینها هستند. در این مطلب به معرفی ویتامین های مهم برای مو می پردازیم. با شناخت این ویتامین ها می توانیم یک رژیم غذایی خوب داشته باشیم. برنامه غذایی کاملی که در آن این ویتامین ها را دریافت کنیم سلامتی ما را تضمین می کند. موهای ما اگر ویتامینهایی که نیاز دارند را دریافت کنند قوی و سالم خواهند بود. 

برخی ویتامین های مهم برای مو

ویتامین A برای سلامت مو ضروری است

یکی از ویتامین های مهم برای مو ویتامین A می باشد. ویتامینی که به خصوص برای رشد موها بسیار مهم است. اگر موهای شما به کندی رشد می کند ممکن است این ویتامین را کم دریافت می کنید. یا اگر سرعت ترمیم موهای شما کم است ممکن است ناشی از کمبود ویتامین A باشد. شاید جالب باشد بدانید موها سریع ترین رشد را در بدن دارند. موها علاوه بر این که خیلی رشد می کنند خیلی هم بازسازی می کنند. روزانه تعداد زیادی از موهای ما می ریزد. اگر سرعت رشد مجدد مو کم بود باید کچل و بی مو می بودیم. هم چنین کسانی که موهای زیادی از دست می دهند اما موی جدیدشان زود نمی روید ممکن است به ویتامین A بیشتری نیاز داشته باشند. بهتر است این ویتامین را در برنامه روزانه خود بگجانیم. اگر در خوراکی هایی که هر روز استفاده می کنیم این ویتامین به خوبی وجود نداشته باشد موهای خوبی نخواهیم داشت.

ویتامین های مهم برای مو | A

ویتامین A برای پوست کف سر نیز اهمیت زیادی دارد. این ویتامین به غذد پوست کمک می کند تا سبوم تولید کند. سبوم ماده ای روغنی و چرب است که برای داشتن پوست سری سالم و موهایی قوی و درخشان به آن نیاز داریم. ویتامین A با تحریک پوست کف سر به ترشح سبوم می تواند موها را از پایه تقویت کند. سبوم پوست کف سر را که بستر رشد موهاست قوی می کند. همچنین ریشه موها را مستحکم می کند. به همین دلیل است که ویتامین A یکی از ویتامین های مهم برای مو می باشد. این ویتامین را می توانیم در سیب زمینی شیرین و هویج به میزان زیادی دریافت کنیم. البته ویتامین A در مواد دیگری مانند شیر، تخم مرغ و جگر ماهی نیز وجود دارد. بتاکاروتن موجود در کلم پیچ و اسفناج نیز می تواند به ویتامین A بدل شود.

یکی از ویتامین های مهم برای مو گروه B می باشد

نام ویتامین های گروه B را ممکن است بر روی خیلی از محصولات ریزش مو دیده باشید. این ویتامین به تقویت مو می پردازد. اگر این ویتامین را کم دریافت کنید موهای شما بسیار کم جان می شوند. بسیاری از مشکلات ریزش مو در اثر کمبود ویتامینهای گروه B در بدن به وجود می آیند. پس یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین ویتامین های مهم برای مو این گروه ویتامینها یعنی گروه B هستند. اگر ویتامینهای گروه B را کمتر دریافت کنید فولیکول های مو ضعیف می شوند. جریان خون پوست کف سر کم می شود. هم چنین اکسیژن رسانی به مو کم تر می شود. کدر شدن موها و ضعیف شدن ریشه و در نتیجه ریزش سریع موها در اثر دست زدن به مو و یا شانه زدن برخی نشانه های کمبود این ویتامین است. اگر موهای ضعیفی دارید پیشنهاد ما استفاده از یک شامپو ویتامینه خوب است که در آن تمامی ویتامینهای گروه B و بیوتن وجود داشته باشد. استفاده از چنین شامپویی به خوبی موهای شما را احیا خواهد کرد.

ویتامین C برای شادابی و زیبایی مو

ویتامین های مهم برای مو | C

ویتامین c تقریبا یکی از آشناترین نام های ویتامین ها برای ماست. یکی از ویتامینهایی که در بدن تجمع پیدا نمی کند. هر روز باید این ویتامین را دریافت کنیم. ویتامینی که برای داشتن سیستم ایمنی بدن نیز نقش کلیدی دارد. این ویتامین در تامین انرژی مورد نیاز ما خیلی نقش دارد. اگر به اندازه آن را دریافت نکنیم کم حال و بی انرژی خواهیم بود. ویتامین C یکی از ویتامین های مهم برای مو نیز می باشد. این ویتامین باعث شادابی و درخشش موها می شود. اگر موهایی خسته و کدر دارید ممکن است در اثر رژیم غذایی نامناسبی باشد که دارید. برنامه غذایی که در آن این ویتامین به اندازه وجود ندارد زیبایی را از موهای شما می گیرد. در بسیاری از میوه ها ویتامین C به وفور یافت می شود. پرتقال، کیوی، لیموتری، گریپ فروت، گوجه فرنگی و بسیاری خوراکی های دیگر حاوی ویتامین C هستند.

یکی از ویتامین های مهم برای مو D است

شاید جالب باشد بدانید که ویتامین D در واقع یک هورمون است. هورمونی که در اثر تابش نور خورشید در بدن ما ترشح می شود. اما امروزه به دلیل سبک زندگی جدید خیلی از ما کمبود ویتامین D داریم. این ویتامین در بدن بسیاری از ما به اندازه وجود ندارد. به همین خاطر است که انسان عصر جدید بسیاری از مشکلات تازه مثل دردهای استخوانی آن هم در سن پایین را تجربه می کند. ویتامین D یکی دیگر از ویتامین های مهم برای مو به شمار می رود. این ویتامین در اثر تابش نور خورشید می تواند در موهای شما ترشح شود. این ویتامین در برخی خوراکی ها مثل مرغ طبیعی و رسمی، تخم مرغ رسمی و ماهی سالمون نیز یافت می شود.

ویتامین E از مهم ترین ها

ویتامین مهم E یکی دیگر از ویتامین های مهم برای مو می باشد. این ویتامین محلول در چربی است. اگر به اندازه آن را دریافت نکردیم تولید سبوم کاهش پیدا می کند. در نتیجه نه تنها موهای ما بلکه پوست سر ما دچار مشکل می شوند. برخی از مشکلات پوست کف سر چون شوره و پوسته پوسته شدن ناشی از کمبود ویتامین E به وجود می آیند. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. به همین خاطر می تواند از ریزش مو به خوبی جلوگیری کند. هم چنین باعث خون رسانی بیشتر پوست کف سر می شود. به همین خاطر ریشه موها را قوی می کند و ریزش مو را درمان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *