پوست، مو و زیبایی

ویتامین E برای مو چه فوایدی دارد

ویتامین e برای مو

ویتامین بسیار مهم e یکی از مهم ترین ها برای بدن ماست. این ویتامین از نظر های مختلف برای سلامت ما فایده دارد. در این مطلب اما می خواهیم به اثراتی که ویتامین e برای مو دارد اشاره کنیم. شاید شما نیز روی برخی از محصولات ضد ریزش نام این ویتامین را دیده باشید. یا بر روی خیلی از داروهای مکمل برای رشد و سلامت مو نام این ویتامین به چشم می خورد. پس این ماده مهم باید فوایدی برای موهای ما داشته باشد. در این مطلب به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم. کپسول های این ویتامین را دیده اید؟ کپسول هایی زرد رنگ که چرب هم هستند. دلیلش نیز مشخص است. ویتامین مهم نوع ای از نوع محلول در چربی است. به همین خاطر اگر این کپسول ها مدتی در گرما بمانند آب می شوند. این ویتامین محلول در چربی بسیار برای حیات موهای ما نیاز است. تا جایی که اگر به میزان کافی از طریق خوراکی ها تامین نشود می تواند سلامت موهای ما را با اختلال رو به رو کند. آن وقت است که مشکلاتی مثل ریزش مو به سراغ ما می آیند.

چرا ویتامین e برای مو مهم است

یک آنتی اکسیدان قوی برای موها

ویتامین e برای مو

یکی از ویتامینهایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد e می باشد. این ویتامین می تواند از بروز آسیب های زیادی به بدن ما جلوگیری کند. حتی مصرف به اندازه این ویتامین می تواند مشکلاتی چون سکته قلبی و سرطان را از ما دور نماید. در این مطلب اما قصدمان این است که ویتامین e برای مو را بررسی کنیم. خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده مهم برای موها نیز کم نیست. رادیکالهای آزاد یکی از دغدغه های خیلی از ما و پزشکان هستند. رادیکالهای آزاد از طریق مصرف برخی از خوراکی های تراریخته و یا صنعتی وارد بدن می شوند. هر ماده خوراکی صنعتی که حاوی ماده نگهدارنده باشد می تواند سبب آزاد شدن یک رادیکال شود. این رادیکالها می توانند سرطان را به وجود آورند. کلمه ای که همه ما از آن بیزاریم. رادیکالهای آزاد بر روی سلامت همه اندام ما اثر می گذارند. حتی روی پوست و مو نیز اثرات بدی دارند. شاید یکی از دلایل ریزش مو نیز همین رادیکال های آزاد باشند. خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین e برای مو می تواند اثر منفی رادیکال های آزاد را از بین ببرید. پس موهای شما از آسیب هایی جدی در امان خواهند ماند.

افزایش جریان خون پوست کف سر

ویتامین e برای مو

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که این ویتامین دقیقا چه می کند که جریان خون در پوست کف سر بیشتر می شود. بسیاری از شامپو ویتامینه ها دقیقا به کمک همین روش باعث تقویت مو و پیش گیری از ریزش مو می شوند. کاری می کنند که جریان خون در پوست کف سر شما بیشتر شود. دلیل داغ و گرم شدن پوست سر پس از مصرف برخی از تقویت کننده های مو نیز همین است. با بیشتر شدن جریان حرکت خون در رگ های پوست سر گویی سلول های رویش مو تحریک به رشد بیشتر می شوند. پس معمولا این روش به دوباره در آمدن موها نیز کمک می کند. این اتفاق جالب یکی از اثرات جالب ویتامین e برای مو است. این اتفاق رشد موها را بیشتر می کند. حتی می تواند سبب کمتر شدن ریزش موها شود.

ویتامین e برای مو های خشک

ویتامین e برای مو

یکی از بهترین ویتامینها برای درمان خشکی بیش از حد موها e است. کسانی که موهایشان خشک می شود و در انتهای آن ها موخره ایجاد می شود باید ویتامین ای بیشتری مصرف نمایند. بهتر است این ویتامین را از طریق خوراکی ها تامین نماییم. با جست و جوی ساده ای در اینترنت می توانید خوراکی هایی که در آن ها این ویتامین وجود دارد را پیدا کنید. با استفاده از آنها در جای گذاری آن ها در رژیم غذایی تان کم کم مشکل خشکی موها رفع می شود. روش دیگر نیز مصرف کپسول زرد رنگ ویتامین ای است. البته توجه کنید که در مصرف این کپسول زیاده روی نکنید. هنگام مصرف آن با یک پزشک مشورت نمایید. چرا مصرف بیش از حد این کپسول می تواند نتیجه عکس به بار بیاورد و موها را کمتر نماید. روش سوم نیز این است که یکی از این کپسول ها را سوراخ کنید و محتوی آن را به پوست سر و موها بمالید. اثر کپسول ویتامین e برای مو از بسیاری از ماسکهای مو نیز بیشتر است.

شامپو کراتین
شامپو خارجی

اگر موهایتان خشک است و یا این قدری خشک است که به سرعت موخره می گیرد باید ویتامین ای بیشتری مصرف کنید. از طریق خوراکی هایی چون سبزیجات برگ سبز بخش خوبی از این ویتامین به بدن می رسد. پس از مدتی نیز می توانید اثر مستقیمش را بر روی موها ببینید. ویتامین e برای مو چون اکسیری است که خشکی بیش از حد را از بین می برد. تامین این ویتامین حتی می تواند مشکل ریزش مو به خاطر کمبود چربی های مفید را از بین ببرد.

اثر ویتامین e بر مو های کدر

ویتامین e برای مو

خیلی از افراد از مشکل از بین رفتن درخشش مو ناراحت هستند. موها وقتی به خوبی غذای لازم را دریافت نکنند دیگر زیبایی خود را نخواهند داشت. بخشی از این غذا ویتامینهایی چون ای است که تاثیر زیادی در زیبایی و درخشش مو دارد. یکی از سریع ترین اثرهای ویتامین e برای مو بازگرداندن درخشش به آن هاست. موهای کدر شده پس از دریافت مقدار کافی این ویتامین دوباره جلوه ای زیبا پیدا می کنند. دقت کنید که کدر شدن موها ممکن است در اثر موارد متعددی به وجود آمده باشد. بی خوابی های زیاد و عدم دریافت منابعی چون پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها موها را کدر و زشت می کند. اما پس از این که ویتامین ای استفاده می کنید دوباره موهایتان زیبا می شوند و می درخشند. برقی طبیعی که تنها به دلیل این است که با خوردن غذای به اندازه موها شاداب شده اند.

گاهی ممکن است فروشنده های محصولات بهداشتی راه حل های پیچیده ای را به شما معرفی کنند. مثلا به شما بگویند برای این که دوباره موهای درخشان داشته باشید باید از فلان ماسک رو روزی یکبار استفاده کنید. در کنارش نیز فلان قطره تقویتی را بزنید تا مشکلتان رفع شود. توجه کنید که چنین محصولاتی ممکن است اثرات خوبی هم داشته باشد. اما چه بهتر است که ریشه مشکل را پیدا کنید و با از بین بردن دلیل به وجود آمدن مشکل به هدف خود برسید. بهتر است به صورت مستقیم ویتامینی که کمبودش باعث مشکل در مو شده است را تامین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *