پوست، مو و زیبایی

آیا وازلین خشکی پوست را درمان می کند؟

وازلین برای پوست خشک

شاید دیده باشید خیلی از کسانی که پوستهای خیلی خشکی دارند مدام به دنبال نرم کننده های پوستی هستند. خیلی از این افراد مدام از وازلین استفاده می کنند. اما وازلین یک چرب کننده است و به عنوان درمان کننده روی آن چیزی نوشته نشده است. اما آیا وازلین برای پوست خشک اثر خاصی دارد یا خیر. آیا می تواند خشکی هایی که این نوع پوست ها دارند را از بین ببرد یا خیر. و چه چیزی باعث می شود پوستهای اگزمایی گاهی به دنبال مصرف وازلین برای پوستشان بروند.

وازلین برای پوست خشک چه اثری دارد؟

موارد استفاده از وازلین برای چرب کنندگی و روان کنندگی است. پوست ما نیز به چربی نیاز دارد. در واقع پوست به خودی خود مقداری چربی تولید می کند. اگر مقدار این چربی بیش از حد کم شود پوست آسیب های بیشتری می بیند. و خشکی اش هم بیشتر می شود. در افرادی با پوستهای خیلی خشک پوست میزان چربی کمتری تولید می کند. دلیل اصلی اش هم کم آبی است که در این نوع پوستها خیلی زیاد وجود دارد. در واقع میزان رطوبت ناکافی باعث می شود که پوست نتواند چربی اش را به میزان کافی تولید نماید. استفاده از وازلین برای پوست چرب به طور موقت شاید قدری حال پوست را بهتر کند. در واقع در ظاهر کمی چربی ایجاد می کند و آزار پوست به صورت موقت از بین می رود. در واقع می توان گفت در پوستهای به شدت خشک به مانند مسکن عمل می کند. یعنی موقتا خشکی را کمی کنترل می کند. اما مشکلات پوست همچنان باقی است. برای از بین بردن خشکی این جور پوست ها باید منشا اصلی را پیدا کرد و آن را از بین برد. استفاده از وازلین برای پوست خشک هرگز نمی تواند مشکل را برای همیشه از بین ببرد. 

وازلین برای پوست خشک بهتر است یا کرم

تفاوت وازلین با کرم مرطوب کننده پوست خشک

پوستهای خشک و یا خشک و اگزمایی بیش از همه به مرطوب کننده ها و آبرسانها نیاز دارند. این پوستها به شدت دهیدراته و کم آب هستند. باید آب کافی به آنها برسد تا حالشان بهتر شود. استفاده از یک کرم مرطوب کننده که برای چنین پوستهایی باشد می تواند کمک زیادی کند. کرمهای مرطوب کننده با توجه به نیازهای پوستهای مختلف تولید می شوند. نمونه ای که برای پوستهای چرب وجود دارد معمولا فاقد چربی و یا با چربی اندکی است. چرا که پوستهای چرب به چربی نیاز دارند و تنها کمی رطوبت می خواهند. نمونه هایی که برای پوستهای نرمال است از نظر رطوبت رسانی و چربی در حد متوسط است. مدلهای مخصوص پوستهای خشک و خیلی خشک میزان بیشتری از چربی دارد. چرا که این پوستها کمی هم چربی می خواهند. وقتی رطوبت و چربی همزمان به آنها تزریق شود حالشان بهتر می شود. معمولا در مدلهای حرفه ای تر و بهتر از ویتامین ها و مواد دیگری که پوست نیاز دارد هم استفاده می کنند. به این ترتیب خشکی های پوست خیلی کمتر می شود. معمولا با استفاده مستمر از این محصولات می توان خشکی ها را تا حد خیلی زیادی کنترل کرد و یا از بین برد. پس تفاوت اثر وازلین برای پوست خشک و یک کرم مرطوب کننده بیش از این حرف هاست. وازلین اثر خاصی ندارد اما کرم می تواند به درمان خشکی کمک نماید.

برای خشکی بدن چه کنیم

به خصوص برای بدن خود هرگز از چرب کننده های شدید و روغن ها استفاده نکنید. چرا که باعث کثیف و چرب شدن لباس شما می شوند. توصیه ما استفاده از لوسیون هاست. لوسیون ها نیز برای پوست های مختلف وجود دارند. خیلی هم گران قیمت نیستند. اگر پوست بدنتان نیز بسیار خشک است حتما یک لوسیون داشته باشید. قبل از این که از حمام خارج شوید حتما لوسیون استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از لوسیون ها تا زمانی است که هنوز پوستتان کاملا خشک نشده است. لوسیون ها غلظت کمتری نسبت به کرمهای مرطوب کننده دارند. این بدان خاطر است که به راحتی بتوان آن ها را روی بدن پخش کرد. لوسیونی استفاده کنید که متناسب با پوست شما یعنی برای پوستهای خشک باشد. چنین لوسیونهایی معمولا بیشتر خشکی پوست را از بین می برند. همچنین مانع از این می شوند که پوست شما به سرعت رطوبتی که دارد را از دست بدهد. اگر همیشه لوسیون مصرف کنید خشکی بدنتان تا میزان خیلی زیاد و قابل توجهی کنترل می شود و از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *