اخبار و مقالات کرونا

تزریق 83 هزار واکسن در جنوب خوزستان

تزریق واکسن در خوزستان

متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا در استان های جنوبی شاهد روند بسیار نگران کننده رشد این ویروس در بین مردم بودیم. بسیاری از استان های جنوبی، به خصوص شهرها و روستاهای محروم روزهای بدی را پشت سر گذاشتند. نبود امکانات بهداشتی و کالاهایی مثل ماسک و دستکش و… و حتی نبود مراکز درمانی شرایط را در این نقاط بحرانی کرده است. یکی از استان های قرمز کرونایی از ابتدا خوزستان بوده است. اما خبر خوب این که تزریق واکسن در خوزستان بسیار خوب پیش می رود. امیدواریم به زودی کل این استان واکسینه شوند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، تا به حال 55 هزار دوز واکسن در آبادان، 19 هزار دوز در خرمشهر، 245 دوز در شادگان تزریق شده است. خوشبختانه تعداد افراد واکسینه شده به سرعت در این استان ها رو به افزایش است. امیدواریم به زودی همه ساکنین این استان ها به طور کامل در مقابل کرونا واکسینه شوند و هر سه دوز را بزنند.

مراکز زیادی برای تزریق واکسن در جنوب خوزستان و سایر مناطق این استان در نظر گرفته شده است. به طوری که داوطلبان نیازی نیست مسافت زیادی را برای رسیدن به این مراکز طی کنند. همچنین به دلیل تعدد این مراکز، شلوغی در این مراکز برای تزریق واکسن به حداقل می رسد.

برای تزریق واکسن در خوزستان توصیه شده است که مراجعه کننده ها حتما بطری آب به همراه داشته باشند. چرا که در این استان گرمای هوا بسیار زیاد است. قبل از تزریق واکسن نباید افراد گرسنه و یا تشنه باشند.

همچنین قابل ذکر و یادآوری است که تا به حال هیچ واکسنی با ایمنی صد در صد عرضه نشده است. لذا رعایت پروتکل های بهداشتی باید مثل قبل ادامه داشته باشد. استفاده از ماسک سه لایه به عنوان حداقل ماسک استاندارد و ماسک سه بعدی با لایه های چهار و پنج برای شرایط و جاهای شلوغ توصیه می شود. همچنین سایر موارد مثل ضدعفونی کردن مکرر دست ها باید مثل گذشته انجام شود. گرمای هوا هیچ اثری در از بین بردن ویروس از روی سطوح ندارد.

در استان های جنوبی رفت و آمدهای خانوادگی بسیار زیاد است. لذا باز هم توصیه می شود که در این ایام از این رفت و آمدها پرهیز شود. چرا که بسیاری از افراد مراجعه کننده اذعان داشته اند که از طریق اعضای خانواده و یا قوم و خویش خود مبتلا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *