اخبار و مقالات کرونا

کاربرد ماسکهای چندلایه سه بعدی قبل از کرونا چه بوده است

کاربرد ماسک چند لایه

ماسک ها پس از کرونا به دلیل حفاظت از جان و سلامتی انسان ها بسیار مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از ماسکهای متداول در روزهای خطرناک کرونایی، ماسک سه بعدی است که لایه های متعددی دارد. ماسکهایی که معمولا بیش از چهار لایه دارند و متداول ترین تعداد لایه ها برای آنها پنج لایه است. در این مطلب می خواهیم در مورد کاربرد ماسک چند لایه صحبت کنیم. شاید برای شما جالب باشد که این ماسک ها در زمان قبل از کرونا برای چه کارهایی استفاده می شدند.

بیشترین کاربرد ماسک چند لایه برای پزشکانی بوده است که در مراکز با آلودگی میکروبی بالا کار می کردند. این افراد در معرض خطرات ابتلا به بیماری های خطرناکی بودند که از طریق تنفس می توانست به آن ها انتقال پیدا کند. این افراد با استفاده از ماسکهای با لایه های بیشتر (ماسکهای تنفسی با ملت بلون بیشتر) سعی می کردند ایمنی بیشتری را برای حفظ سلامتی شان ایجاد کنند. ماسکهای چندلایه سه بعدی به دلیل دارا بودن ملت بلون های متعدد فیلتراسیون بالاتری دارند. به همین خاطر می توانند با قدرت بالایی از انتقال بیماری های مسری تنفسی جلوگیری کنند.

یک کاربرد دیگر ماسک چند لایه برای افرادی بود که به هر دلیلی دچار مشکل در سیستم ایمنی بدن می شدند. ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن می تواند باعث شود که انسان به بیماری های زیادی دچار شود. یکی از مهم ترین افرادی که به این دلیل از ماسکهای چندلایه با ظاهر سه بعدی استفاده می کردند کسانی بودند که عمل جراحی باز داشتند. این افراد به خاطر بیماری قبلی و یا خون زیادی که در طول عمل از دست می دادند از این ماسکها استفاده می کردند. استفاده از ماسک تا زمانی که سیستم ایمنی بدن این افراد قوی تر شود ادامه داشت.

این ماسک ها همچنین یک گزینه خوب برای افرادی هستند که به بیماری های خطرناک دچارند. با زدن این ماسک ها توسط بیماران مبتلا به بیماری که از طریق تنفس منتقل می شود دیگران در امان خواهند بود. خیلی از پرستارانی که از چنین افرادی مراقبت می کنند نیز به دلیل فیلتراسیون بالای ماسکهای چندلایه از آن ها استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *