خواص خوراکی ها

روزه داران تخم شربتی استفاده کنند

تخم شربتی برای روزه داران

در ماه مبارک رمضان، روزه داران باید برنامه غذایی خوب و مناسبی داشته باشند. یک برنامه غذایی نامناسب ممکن است باعث شود روزه دار در طول روز با مشکلات مختلفی رو به رو شود. تشنگی و عطش یکی از مسائلی است که روزه داران با آن رو به رو هستند. در این مطلب می خواهیم به معرفی فواید شربت تخم شربتی برای روزه داران بپردازیم. شربتی که فواید زیادی برای روزه دار دارد. نوشیدن این شربت در ساعاتی پس از افطار برای روزه داران بسیار مفید خواهد بود.

فواید شربت تخم شربتی برای روزه داران

رفع عطش و تشنگی شدید

تخم شربتی آب را به میزان بیشتری در بدن شما نگاه می دارد. به همین سبب کمتر در طول روز احساس عطش شدید خواهید داشت. به خصوص در ایامی که ماه مبارک رمضان در فصل های گرم سال است این شربت بیشتر به شما کمک خواهد کرد. نوشیدن شربت تخم شربتی برای روزه داران پس از افطار و ساعتی پس از افطار کردن بسیار توصیه می شود. توجه کنید که هرگز شربت سرد تخم شربتی را در زمان افطار مصرف نکنید. چرا که باعث جمع شدن معده و درد معده در زمان روزه داری می شود. همچنین باعث می شود که معده پر شود و دیگر نتوانید چیز زیادی بخورید. برخی افراد تخم شربتی را در آب جوش می ریزند و در زمان افطار می نوشند. این کار نیز اشتباه است. چرا که همان طور که گفتیم باعث پر شدن معده می شود. نوشیدنی تخم شربتی را چه از نوع خنک و چه از نوع گرم هرگز در زمان افطار استفاده نکنید. بهترین زمان یک تا دو ساعت پس از صرف افطار می باشد.

جلوگیری از گرسنگی در زمان روزه داری

فواید تخم شربتی به روزه داران به رفع تشنگی محدود نمی شود. این دانه های ارزشمند حتی از گرسنگی شدید در زمانی که روزه هستید جلوگیری می کنند. جالب است که دانه های تخم شربتی کالری زیادی هم ندارند. دانه هایی که پر از آب هستند. این دانه ها مدت زیادی در معده باقی می مانند و سبب احساس سیری کاذب می شوند. به همین دلیل کسانی که از تخم شربتی استفاده می کنند در زمان روزه داری کمتر احساس گرسنگی شدید خواهند داشت. 

تخم شربتی برای روزه داران ؛ درمان یبوست روزه داری

بیشتر روزه داران پس از چند روز روزه گرفتن مشکلات دفع و یبوست پیدا می کنند. چرا که در طول روز خوردن و آشامیدن ممنوع است. به همین دلیل روده ها به سختی می توانند مواد دفعی را عبور دهند. از دیگر فوایدی که شربت تخم شربتی برای روزه داران دارد درمان و بر طرف کردن مشکلات دفع و یبوست می باشد. در زمان سحر و یا پس از افطار تخم شربتی مصرف کنید تا به مشکلات دفعی دچار نشوید.

کاهش بوی بد دهان

به وجود آمدن بوی نامطبوع در دهان نیز در زمان روزه داری ممکن است روزه دار را اذیت کند. این بو حتی با مسواک زدن نیز به صورت موقت از بین می رود. استفاده از تخم شربتی برای روزه داران به کاهش بوی نامطبوع دهان نیز کمک می کند. کافی است هر شب و در وقت سحر تخم شربتی بنوشید. خواهید دید در زمان هایی که تخم شربتی استفاده کرده اید دهانتان کمتر بوی نامطبوع خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *