درمان بیماری ها, مجله کیان تجهیز طب

روش های مختلف درمان درد دست

درمان درد دست

سلامتی بزرگ ترین موهبتی است که خداوند به ما داده است. نعمتی که هر روز دریافت می کنیم. اما گاه از یاد می بریم که چه چیز ارزنده ای داریم. خیلی از افراد تنها در زمانی که بیمار می شوند قدر سلامتی خود را می دانند. هنگام سرماخوردگی و یا درد در یکی از عضلات به این پی می بریم که چقدر روزهای خوبی داشته ایم. روزهایی بدون درد که قدرشان را ندانسته ایم. زمانی که یکی از اندام ها شروع به درد گرفتن می کند تنها چیزی که می خواهیم بازگشت سلامتی است. دست ها یکی از مهم ترین اعضای بدن ما هستند. در طول روز مدام برای کارهای مختلف از داست های خود استفاده می کنیم. و اگر دستهایمان دچار درد شود انجام بسیاری از کارهای روزانه برایمان مشکل خواهد بود. در این مطلب می خواهیم در مورد بیش تر روش هایی که برای درمان درد دست وجود دارد صحبت کنیم. یا حداقل به اختصار معرفی شان کنیم. خواهیم گفت که برای درمان درد دست چه موضعی باشد و چه بیش تر باید چه بکنیم. و این که اگر درد موقتی است یا همیشگی و اساسی تر چطور می توانیم آن را از بین ببریم.

درمان درد دست و آرام کردن درد

استفاده از کمپرس گرم

کمپرس گرم یکی از روش های قدیمی است که برای از بین بردن درد و آرام کردن لحظه ای به کار می رفته است. روشی که خیلی از ما نیز بلد هستیم و شاید گاهی از آن استفاده کرده ایم. در این روش با وسایل مختلف می توان ناحیه ای که درد می کند را گرم کرد. یکی از این روش ها استفاده از کیسه های آب گرم است. کیسه های آب گرم می توانند با گرم کردن ناحیه دردناک درد را موقتا تسکین دهند. با افزایش جریان خون و باز شدن ماهیچه ها در آن ناحیه، درد تسکین می یابد. اگر کیسه آب گرم ندارید با وسایل مختلف و به روش های مختلف می توانید ناحیه را گرم نمایید. اگر در فصل سرما هستید حتما یک بخاری یا شوفاژ روشن در منزل دارید. حوله یا پارچه ای را بر روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا گرم شود. سپس آن را بر روی ناحیه ای که درد می کند قرار دهید. بلافاصله پس از گذاشتن احساس آرامش خواهید داشت. و درد حداقل کم تر می شود. یکی از ساده ترین روش های درمان درد دست و آرام کردن دردهایی که امان شما را بریده است همین کمپرس گرم است. اگر در فصل سرما نیستید می توانید پارچه را به کمک اتو گرم کنید و روی ناحیه قرار دهید. توجه کنید که موضع درد نباید ساعت ها گرم شود. فقط چند بار و در چند دقیقه موضع را گرم کنید.

استفاده از پوشاننده ها مثل آستین طبی

آستین طبی
جوراب آنتی آمبولی

پوشاننده های طبی محصولاتی هستند که برای درمان درد به صورت اساسی به کار می روند. این محصولات برای نواحی مختلف بدن وجود دارند. با توجه به نوع و شدت درد هر کدام از آن ها می توانند مناسب باشند. این وسایل طبی را در بسیاری از داروخانه ها دیده اید. یکی از این پوشاننده ها که برای درد دست گزینه خوبی هستند آستینهای طبی هستند. این پوشاننده را با پوشش دست و فشار به شکلی خاص می توانند درد را درمان نمایند. اگر برای درمان درد دست خود به یک پزشک ارتوپد مراجعه کنید ممکن است به شما بگوید که یکی از آن ها را تهیه نمایید. با توجه به اندازه دست و سایز خود باید آستین مناسب را برگزینید و در زمان های مشخص شده به صورت متوالی استفاده کنید. برای کسانی که دردهایشان در حال شدت گرفتن بیشتر و دائمی شدن است این وسایل بسیار مناسب هستند. چرا که یا دردی که وجود دارد را درمان می کنند؛ و یا از شدت گرفتن و بروز مشکلات بیش تر جلوگیری می کنند.

ماساژ بسیار آرام ناحیه

درمان درد دست با ماساژ

یکی از روش های بسیار عالی دیگر که می تواند درد را آرام تر کند ماساژ است. امروزه ماساژ درمانی به عنوان یک علم مهم برای درمان بسیاری از دردها و رفع خستگی های عضلانی به کار می آید. اگر دستان شما در ناحیه خاصی دردناک هستند می توانید از ماساژ درمانی استفاده کنید. از یکی از اطرافیان خود بخواهید تا برای شما این کار را انجام دهد. توجه کنید که زمانی که یک قسمت درد می کند حساسیت بالایی پیدا کرده است. پس از ماساژ های محکم و خشن بپرهیزید. موضع را بسیار آرام و به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار دردهای شدید را از بین می برد. بلافاصله پس از ماساژ متوجه خواهید شد که دردتان چقدر کم تر می شود. این کار را می توانید چندین بار در روز تکرار کنید. اگر کسی نیست که این کار ار برایتان انجام بدهد می توانید به مراکزی که ماساژ انجام می دهند بروید. در این مراکز با پرداخت هزینه می توانید خدمات ماساژ دریافت کنید. در بسیاری از کلینیک های پزشکی نیز ماساژ به صورت تخصصی جهت تسکین دردها انجام می شود. خیلی از این خدمات زیر نظر یک پزشک فعالیت دارند. و در برخی مواقع نیز خود پزشک ماساژ را انجام می دهد. ماساژ بسیار آرام دستها یک روش مجرب برای درمان درد دست و کم تر شدن دردهای شدید است. اگر حوصله رفت و آمد به این مراکز را ندارید می توانید از یک ماساژور برقی و یا شارژی استفاده کنید. این وسایل به کمک لرزش به ماساژ ناحیه و تسکین درد کمک می کنند.

فیزیوتراپی و کار درمانی

اگر مدت زمانی از درد شما می گذرد و همچنان درد دارید بهتر است یک فکر جدی کنید. یک روش خیلی خوب که پزشکان نیز به شما توصیه می کنند انجام جلسات فیزیوتراپی و کار درمانی است. با توجه به این که درد شما به چه شکل است و چه میزان است ممکن است به جلسات مختلفی از فیزیوتراپی نیاز داشته باشید. هر چه درد بیش تر باشد جلسات بیش تری باید برای فیزیوتراپی و یا کاردرمانی بروید تا مشکل برطرف شود و درد تسکین یابد.

درمان درد دست به کمک طب سوزنی

درمان درد دست با طب سوزنی

طب سوزنی یک علم است که سال هاست برای درمان مشکلات مختلف و تسکین دردها به کار می رود. این روش نیز می تواند به شما کمک کند تا دستهایی بدون درد داشته باشید. طب سوزنی برای درمان درد دست می تواند به شما کمک کند. بد نیست به سراغ یک پزشک طب سوزنی و یا کلینیک طب سوزنی بروید. با یک جست و جوی اینترنتی می توانید مراکز مختلف طب سوزنی اطراف خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید تا طب سوزنی را باید به صورت مستمر انجام دهید تا به نتیجه برسید. با یکی دو جلسه نتیجه خاصی نخواهید گرفت. باید صبور باشید تا طب سوزنی اثر کند و درد شما تسکین یابد.

درمان درد دست با جراحی

اگر یک مشکل اساسی و جدی وجود دارد باید به شکل اساسی از بین برود. به طور مثال ممکن است درد شما به دلیل از بین رفتن یکی از استخوان ها باشد. در این صورت ممکن است پزشک برای شما عمل جراحی تجویز کنید و پلاتین و یا چیز دیگری برای جایگزین کردن استخوان استفاده کند. در این صورت با جراحی مشکل اصلی برطرف می شود و درد از بین خواهد رفت. درمان درد دست شما ممکن است فقط با جراحی ممکن باشد. اگر از هیچ روش دیگری نتیجه نگرفته اید ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. علم پزشکی بسیار پیشرفت کرده است. عمل های جراحی دیگر به آسانی و به سرعت انجام می شوند. از انجام عمل هراس نداشته باشید. اگر پزشک به شما جراحی را توصیه می کند به توصیه اش عمل کنید. اما پس از عمل باید مدت زمان زیادی مراعات کنید. انجام کارهای سنگین و رعایت نکردن مواردی که پزشک می گوید بسیار مهم است. اگر مراقبت های پس از عمل را انجام ندهید این بار حل مشکل سخت تر از گذشته خواهد بود. اما اگر به توصیه های پزشک عمل کنید درمان درد دست شما با جراحی ممکن می شود و دست هایی سالم و بدون درد خواهید داشت.

درمان درد دست به کمک روغن های گیاهی

درمان درد دست با روغن های گیاهی

روغن طبیعی رزماری

رزماری یک گیاه سبز رنگ است که عطری فرح بخش دارد. این گیاه دارای برگ هایی سوزنی شکل است. شاید جالب باشد که بدانید حتی بوییدن برگ های رزماری می تواند درد را تسکین بدهد. از این گیاه فوق العاده روغن اعجاب انگیزی به دست می آید که می تواند برای درمان دردهای عضلانی به ما کمک کند. در یک آزمایش علمی مشخص شد که این گیاه در درمان درد دست کسانی که سکته قلبی کرده بودند تاثیر بسیار داشته است. برای درمان درد دست به کمک روغن رزماری تنها به کمی روغن نیاز دارید که هزینه زیادی نیز ندارد. توصیه ما این است که از روغن های طبیعی به جای صنعتی استفاده کنید. روغن طبیعی رزماری را می توانید از عطاری ها تهیه کنید. این روغن را بر روی موضع درد بریزید و به آرامی به کمک سر انگستان دست ماساژ دهید. به صورت دورانی ناحیه درد را با روغن رزماری ماساژ دهید. این کار را تا جایی انجام دهید که بخشی از روغن توسط پوست جذب شود. برای کسب نتیجه بهتر می توانید ناحیه را به کمک یک تکه پارچه ببندید تا گرم شود.

درمان درد دست با روغن اکالیپتوس

برخلاف بسیاری از روغن های گیاهی، اکالیپتوس خنک کننده است. و با خنک کردن ناحیه می تواند درد را بسیار تسکین دهد. برای درمان درد دست به کمک اکالیپتوس می توانید روغن این گیاه را از داروخانه ها تهیه کنید. در بسیاری از داروخانه ها نیز عصاره اکالیپتوس به صورت یک قوطی دارویی وجود دارد که از آن ها هم می توانید استفاده کنید. کمی از عصاره یا روغن اکالیپتوس را بر روی موضع درد بمالید تا جذب شود. سپس آن را گرم نگهدارید ( یک لباس گرم بپوشید و یا پارچه ای را بر روی موضع درد ببندید).

روغن سیاهدانه

دانه های ریز سیاه دانه خواص جادویی دارند. این دانه های کوچک می توانند به ما کمک های بزرگی کنند. خوردن دانه های سیاه دانه همراه با عسل در وعده صبحانه سبب افزایش سطح ایمنی بدن می شود. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای درمان مشکل نازایی بانوان از آن ها می خواهند که زیر شکم را با روغن سیاهدانه ماساژ دهند تا رحمشان گرم شود. این روغن با افزایش جریان خون و گرم کردن ناحیه می تواند از بروز مشکلات و بیماری ها بکاهد. از روغن شفا بخش سیاهدانه برای درمان درد دست نیز می توانید استفاده کنید. کافی است تنها چند قطره روغن سیاهدانه را بر روی محل درد بچکانید. سپس خیلی آرام ماساژ دهید. روغن سیاهدانه اگر اصل باشد خیلی زود توسط پوست شما جذب می شود. پس از ماساژ با روغن سیاهدانه احساس گرمی در ناحیه خواهید داشت. این به دلیل خاصیت سیاهدانه است که بسیار گرم است.

روغن زنجبیل

زنجبیل طبیعتی بسیار گرم دارد. روغنی که از زنجبیل به دست می آید طبیعتی بسیار بسیار گرم دارد. برای درمان درد دست و اسپاسم عضلانی در این ناحیه می توانید از روغن زنجبیل استفاده کنید. کافی است از یک عطاری بخواهید تا کمی روغن زنجبیل اصل به شما بدهد. مقدار بسیار کمی از این روغن برای مدت زمان زیادی کافی خواهد بود. بد نیست تا همیشه مقداری از این روغن در خانه داشته باشید. در این صورت در هر زمانی که یکی از عضلات شما دردناک شود با ماساژ موضعی به کمک روغن زنجبیل کمی درد را تسکین خواهید داد.

عرق النسا (ترکیب تمامی روغن های ضد درد)

ممکن است هر کس یکی از روغن های گیاهی را به شما معرفی کند. در این صورت سر در گم خواهید بود تا کدام یک را تهیه کنید. از طرفی تهیه تمامی این روغن ها بسیار هزینه بر خواهد بود. اما یک داروی شفابخش گیاهی وجود دارد که می تواند کار شما را راحت کند. و آن عرق النسا است. این دارو در تمامی عطاری ها وجود دارد. در این دارو از تمامی روغن ها و ترکیبات گیاهی استفاده شده است. تهیه این دارو بسیار به صرفه تر و هوشمندانه تر از روغن های گیاهی است. این دارو می تواند برای درمان درد دست و درد در هر ناحیه دیگری به شما کمک کنید. کمی از آن را بردارید و به کمک آن محلی که درد می کند را ماساژ دهید. این کار را می توانید چند بار در روز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *