اخبار و مقالات کرونا

آیا با تعطیلی می توان کرونا را متوقف کرد؟

تاثیر تعطیلی بر کرونا

طبق تصمیم وزارت بهداشت بانک ها و بسیاری از ادارات دولتی تعطیل شدند. این موضوع از طرفی امیدوار کننده است و از طرف دیگر باعث نگرانی شده است. سوال این است که آیا تا به حال تاثیر تعطیلی بر کرونا مثبت بوده است؟ آیا این تعطیلی ها می تواند باعث کاهش آمار مبتلایان به کوید نوزده شود؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. چرا که موارد زیادی در تاثیر گذاری تعطیلات بر شیوع کرونا متاثر است. 

بسیاری از بازاری ها و اشخاصی که شغل آزاد داشتند پیش تر ها اذعان داشتند که به خاطر اقساط بانکی نمی توانند کار و کاسبی خود را تعطیل کنند. این موضوع درست هم هست. اگر بودجه ای وجود نداشته باشد که کسی بتواند از پس مخارجش بر بیاید آن شخص مجبور است حتی در خطرناک ترین شرایط نیز مغازه اش را باز کند تا با فروشی هر چند اندک مخارج را تامین کند. اما این بار به طور رسمی اعلام شد که بانک ها باید تعطیل شوند. این اقدام باعث شد تا خیلی ها نگران چک ها و اقساطشان نباشد. تاثیر تعطیلی بر کرونا با تعطیلی بانک ها می تواند مثبت تر باشد. چرا که بانکی باز نیست تا چکی را برگشت بزند. همچنین بانک ها موظف هستند به خاطر شرایط سخت اقتصادی به وجود آمده که کرونا بدترش کرده است به مردم برای پرداخت اقساطشان مهلت بدهند.

مورد مهم دیگری که باعث شده بود تا به این جا تاثیر تعطیلی بر کرونا منفی باشد سفرهای وقت و بی وقت بود. خیلی ها هر تعطیلی را به فرصتی برای سفر به زابودشان و یا دیدار اقوام می دانستند. اما با بسته شدن راه ها و افزایش جریمه تردد در مسیرها دیگر امکان سفر وجود نخواهد داشت. پس بسیار امیدوار هستیم که این تعطیلی بتواند کمکی کند تا کرونا را مهار کنیم.

به عنوان یادآوری باز هم خالی از لطف نیست که یادآوری کنیم تا جای ممکن از منزل خارج نشوید. درست است که همه خسته شده ایم و دوست داریم کمی سفر و تفریح کنیم، اما تا جای ممکن در منزل بمانید. هیچ جا امن تر از فضای خانه نیست. این تعطیلی برای قرنطینه است نه برای دید و بازدید. پس بهتر خودمان به فکر خودمان باشیم و همکاری کنیم تا شرایط بهتر شود. بیرون از منزل حتما ماسک داشته باشید. در جاهای شلوغ و در وسایل حمل و نقل عمومی دو ماسک بزنید. می توانید از ماسک سه بعدی که فیلتراسیون بیشتری دارد هم استفاده کنید. حتما ضدعفونی کننده همراهتان باشد تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *