اخبار و مقالات کرونا

در جاهای خیلی شلوغ دو ماسک بزنید!

تاثیر استفاده از دو ماسک

با شدت گرفتن کرونا خیلی ها را می بینیم که دو ماسک زده اند. مشاهده تصاویری از تلوزیون در حالی که پزشکان و مجریان دو ماسک زده اند این سوال را به وجود آورد که آیا تاثیر استفاده از دو ماسک بهتر است یا خیر. چرا که کرونا نیز شدت گرفته است و خیلی از ما نگران این هستیم که مبادا خود و یا اطرفیانمان به این نمونه های جهش یافته دچار شویم.

البته که مشخص است دو ماسک بر روی هم عملکرد بهتری دارد. اما چه چیز باعث این اتفاق می شود؟ در ماسک لایه های ملت بلون وجود دارد. در ماسک های ساده یک لایه ملت بلون در وسط دو لایه دیگر قرار می گیرد. این لایه وظیفه فیلترینگ ویروس و عدم اجازه ورود به آن را بر عهده دارد. حال وقتی دو ماسک می زنید دو لایه ملت بلون دارید که از ورود ویروس و خروج آن جلوگیری می کند. این موضوع باعث شده خیلی ها در این روزها و پیک های شدت یافته کرونایی در جاهای شلوغ دو ماسک بزنند.

گفتیم که تاثیر استفاده از دو ماسک خیلی بیشتر است. این خیلی مشخص است و خود شما نیز ممکن است خود به این نتیجه رسیده بودید. اما وقتی دو ماسک می زنید (دو ماسک سه لایه ای) در واقع شش لایه روی صورت شما قرار می گیرد. این می تواند تنفس را کمی سخت تر کند. همچنین باعث می شود که احساس گرما و خستگی کنید. راهکار بهتری وجود دارد و آن استفاده از ماسک های با لایه های ملت بلون بیشتر است. در ماسکهای چهار لایه و پنج لایه و بعضا ماسکهای شش لایه ای که به بازار آمده لایه های رو و زیر اسپان باند و همه لایه های وسطی ملت بلون هستند. تعدد این لایه ها در یکی از این ماسک ها خیلی بیشتر از دو یا سه ماسک سه لایه با هم است. این نوع ماسک های چند لایه ای با ساختار متفاوتی با نام ماسک سه بعدی به بازار عرضه می شوند. ماسک هایی با ملت بلون خیلی بیشتر که خیلی هم بهتر از چند ماسک روی هم اثر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *