مراقبت از دهان و دندانها

سرکه سیب برای دندانها چه فوایدی دارد؟

سرکه سیب برای دندان

در طب سنتی به استفاده از اکسیر جادویی سرکه سیب توصیه زیادی شده است. شاید این جمله قدیمی را زیاد شنیده باشید که روزی یک سیب بخور تا سلامت بمانی. این به دلیل خاصیت های جادویی است که در میوه سیب وجود دارد. حال سرکه ای که از این میوه جادویی گرفته می شود نیز خواصی جادویی تر دارد. بله سرکه سیب می تواند شما را از بسیاری بیماری ها دور کند. اگر بخواهیم به خاصیت های این سرکه بپردازیم باید مطالب زیادی منتشر کنیم تا شاید بخشی از خواص آن را معرفی کند. در این مطلب اما می خواهیم به تاثیر سرکه سیب برای دندان و اثراتی که می تواند بر روی دهان و دندانهای ما داشته باشد بپردازیم. اگر از افرادی هستید که به سلامت دندانهای خود اهمیت زیادی می دهید این مطلب دقیقا برای شما مناسب است. راهکارهایی ساده که تنها با کمی سرکه سیب به شما کمک می کند دهانی سالم و دندانهایی درخشان چون مروارید داشته باشید.

خواص جالب سرکه سیب برای دندان و دهان

باعث سفیدی و درخشش دندان می شود

سرکه سیب برای دندان های سفید

چه کسی است که دوست نداشته باشد دندانهای سفید و درخشان داشته باشد. علم دندان پزشکی این روزها راهکارهای زیادی برای زیبا تر کردن دندانها پیش روی ما گذاشته است. کامپوزیت و برخی امور این چنینی تنها برای زیباتر کردن دندانها ایجاد شده اند. اما چه کار کنیم که بدون این کارهای سخت و هزینه بر دندانهایمان سفید شوند. و چه کنیم که بدون آسیب رساندن به دندانهایمان بتوانیم این سفیدی را به وجود آوریم. بد نیست به این نکته نیز بپردازیم که استفاده از خمیر دندان سفید کننده به صورت هر روزه مجاز نیست. چرا که باعث از بین رفتن و آسیب رسیدن به مینای دندان می شود. در بیشتر این خمیردندانها ترکیباتی وجود دارد که می خواهد چون اسکراب عمل کند و جرم ها را پاک کند. اما در همه قسمتهای دندان ما جرم نیست. قسمت های فاقد جرم ممکن است در مینای دندان دچار آسیب شوند. پس تنها چند روز در هفته می شود از این خمیردندانها استفاده کرد. البته که برخی برندها چون خمیر دندان سنسوداین مدلهایی دارند که می شود هر روز از آن ها استفاده کرد. بدون این که به مینای دندان آسیبی وارد شود.  یک راه دیگر و کمکی و بدون آسیب این است که به سرکه سیب روی آورید. یکی از خواص و فواید سرکه سیب برای دندان ها ایجاد یک سفیدی طبیعی است.

بوی دهان را از بین می برد

سرکه سیب برای دهان و دهان خوشبو

یکی از مشکلات رایج در مورد دهان بوی نامطبوع است. این مشکل به دلایل مختلفی می تواند به وجود بیاید. مواردی چون مشکلات لثه ای معمولا باعث می شوند که بوی بدی در دهان ایجاد شود. البته مشکلات گوارشی و معده نیز می تواند دهان را بدبو کند. زمانی که دهانمان بو می دهد نمی توانیم با دیگران راحت صحبت کنیم. در این مواقع احساس خجالت می کنیم. چرا که باعث آزار دیگران می شویم. هم چنین ممکن است دیگران پیش خودشان بگویند که فلانی اصلا بهداشت دهانش را رعایت نمی کند. همه این موارد اهمیت خوش بو بودن دهان را روشن می کنند. شاید جالب باشید که از سرکه سیب برای دندان و دهانی سالم و دهانی عاری از بو می شود استفاده کرد. یک روش این است که مسواک را در کاسه ای از سرکه فرو کنید. آن را به دندانها و لثه ها بکشید. در مرحله آخر نیز زبان خود را با آن بشویید. سپس دهان خود را آب بکشید تا مطمئن شوید سرکه کاملا از دهان خارج شده است. روش دوم قرقره کردن و گرداندن سرکه سیب در دهان است. یعنی به مانند دهانشویه عمل کنید. کمی سرکه در یک لیوان آب بریزید. مقداری از آن را به مانند دهان شویه در دهان بچرخانید. سپس دهان خود را آب بکشید. این روش را می توانید یک روز در میان انجام دهید. پس از مدتی نه تنها دندانهای شما سفیدتر می شوند؛ بلکه دهانی خوش بو و عاری از بوی نامطبوع خواهید داشت.

سرکه سیب برای دندان های لق شده

سرکه سیب برای دندان و لثه شل

برخی افراد ممکن است مشکل ناپداری دندانها را داشته باشند. این افراد در زمان جویدن غذا احساس می کنند که دندان هایشان تکان می خورد. یا بسیار پیش می آید که دندانها لق شوند. و یا آن قدر ناپایدار شوند که بیفتند. این مشکل در موارد زیادی ناشی از ضعیف بودن لثه است. شل بودن لثه باعث می شود که ریشه دندانها بستر محکم و خوبی نداشته باشد. به همین خاطر لغزش پیدا می کند. از سرکه سیب برای دندان های لق نیز می شود استفاده کرد. سرکه سیب می تواند مشکلات ناپایداری لثه را از بین ببرد. این مایع جادویی و فرآورده طبیعی خواص آنتی باکتریالی دارد. یک ضد میکروب و ضد قارچ طبیعی است. پس استفاده از می تواند لثه ها را از میکروب ها و عوامل بیماری زا پاک کند. میکروب هایی که اصلی ترین عامل ناپایدار شدن و شل شدن لثه ها هستند. اگر چنین مشکلی دارید بهترین روش برای شما قرقره کردن سرکه سیب در دهان است. به روشی که توضیح دادیم یعنی به مانند دهان شویه از سرکه سیب استفاده کنید. مقدار کمی سرکه سیب در یک لیوان آب بریزید و به مانند دهانشویه در دهان بچرخانید. یک شب در میان همین کار را پس از مسواک زدن انجام دهید.

کاهش دندان درد

سرکه سیب برای دندان های حساس

یکی از سخت ترین دردها درد دندان است. دندان درد را اصلا نمی شود تحمل کرد. دندان ها عصب های زیادی دارند که به صورت مستقیم به مغز متصل هستند. به همین خاطر است که دندان درد امان انسان را می برد. اما چه کنیم که این دردها کمتر شوند. اگر عصب کشی کرده باشید یعتی قبلا دندانهایتان ترمیم شده باشد باید بیش از پیش از آن ها مراقبت کنید. تا دوباره دردناک نشوند. هم چنین افرادی با دندان های حساس دردهای دندانی را بیشتر تجربه می کنند. در زمان آب خوردن، هوا خوردن به دندان ها و یا حتی مسواک زدن دندانها درد می گیرند. استفاده از سرکه سیب برای دندان های حساس شده نیز گزینه خوبی است. استفاده به همان شیوه دهان شویه یعنی قرقره کردن سرکه سیب و آب باعث کاهش این دردهای ناگهانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *