اخبار و مقالات کرونا

رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا را جدی بگیرید

فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا

کرونا یک بیماری ویروسی واگیردار است. ویروس خطرناک کرونا به راحتی می تواند از فربه مبتلا به فرد سالم انتقال پیدا کند. به همین دلیل رعایت موارد بهداشتی اهمیت بسیاری پیدا می کند. ویروس کرونا معمولاً از راه دهان و حلق و بینی وارد بدن میشود. به همین دلیل است که استفاده از ماسک می تواند تا میزان بسیار زیادی خطر ابتلا به این ویروس را کمتر کند. استفاده از ماسک سه لایه و سایر ماسک های حرفه ای پزشکی غیر قابل نفوذ توسط ویروس هستند احتمال آلودگی ویروسی را در مقابل کرونا بسیار پایین می‌آورد. البته استفاده از ماسک و وسایل پیشگیری از کرونا به تنهایی نمی تواند تضمین کند که شما به این ویروس دچار نمی شوید. چرا که افراد بسیار زیادی ممکن است اطراف شما باشند که موارد بهداشتی را رعایت نکنند. رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا نیز از موارد دیگری است که باید بسیار مورد توجه داشته باشیم. 

اهمیت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا

رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا به معنای فاصله به اندازه ای در حدود یک متر است. رعایت این فاصله تا حد خیلی خیلی زیادی می توانیم آمارمبتلایان را در جامعه پایین بیاوریم. اگر یک فرد سالم در فاصله ای به اندازه یک متر با فرد مبتلا قرار داشته باشد احتمال خیلی خیلی کمی دارد که به ویروس کرونا مبتلا شود. اگر فرد سالم ماسک و تجهیزات پیشگیری کننده مانند شیلد صورت را هم داشته باشد احتمال اینکه به کرونا دچار شود تقریباً نزدیک به صفر است. رعایت این فاصله بسیار ساده است. با این اقدام احتیاطی و راحت می‌توانیم از خودمان در برابر ویروس خطرناک کرونا محافظت کنیم.

هنگامی که به مراکز خرید می روید این فاصله را رعایت کنید

همه ما روزانه یا هفتگی ممکن است که برای خرید مایحتاج روزانه از منزل خارج شویم. برای خرید میوه یا خوراکی های ضروری دیگر مانند نان باید به مراکزی برویم که ممکن است افراد زیادی در آنجا حضور داشته باشند. برخی از این افراد ممکن است که به کرونا دچار باشند اما در عین حال هیچ علائمی هم نداشته باشند. اینجا است که رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا به کمک ما می آید. در مدتی که در این مراکز حضور دارید سعی کنید که تا جای ممکن از افراد دیگر فاصله داشته باشید. هنگامی که در صف خرید کالا هستید از افراد دیگری هم که در آنجا حضور دارند کاهش کنید که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. با این حرکت ساده لطف خیلی زیادی به خود و اطرافیانتان می کنید.

فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا

برای رعایت فاصله در محل کار خود برنامه ریزی کنید

اگر شغل شما به گونه‌ای است که روزانه با افراد زیادی سر و کار دارید برای رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا اقداماتی را نیز انجام دهید. به طور مثال صندلی هایی را که مراجعین برروی آن می‌نشینند را از هم فاصله دهید. همچنین محل نشیمن مراجعین با خودتان فاصله ایجاد کنید. به این ترتیب تا حد خیلی زیادی احتمال آلودگی ویروسی به وسیله ویروس بسیار خطرناک کرونا را پایین می آورید. همچنین اگر کسب و کار شما به گونه ‌ای است که باید فاصله کمی با این داشته باشید به وسیله یک طلق پلاستیکی یک شیشه بین خودتان و افراد دیگر فاصله ایجاد کنید. خوشبختانه بسیاری از بانک ها و اداره جات نیز این اقدام را انجام داده اند.

تا حد امکان به مراکز پر تردد نروید

توصیه می شود که تا حد امکان به اماکنی که افراد خیلی زیادی در آنجا حضور دارند نروید. تنها برای کارهای خیلی ضروری و آن هم با رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش در این مراکز حضور داشته باشید. برای خرید روزانه سعی کنید که از مراکزی خرید کنید که احتمال می دهید افراد کمتری در آنجا حضور دارند. در صورتی که می توانید در ساعت هایی به خرید بروید فروشگاه ها و مراکز خرید خلوت تر هستند. سعی کنید که برای برداشتن وسایل مورد نیاز خود را از طبقات فروشگاه ها از دست مستقیم استفاده نکنید. استفاده از دستکش لاتکس و سایر دستکش های پزشکی که غیر قابل نفوذ توسط ویروس هستند به حفظ سلامت شما کمک می کند. در صورتی که از دستکش استفاده نمی کنید به طور مرتب دست خود را مواد ضد عفونی کننده الکلی از آلودگی های میکروبی و ویروسی پاکسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *