اخبار و مقالات کرونا

آیا فقط با استفاده از شیلد می توان جلوی کرونا را گرفت؟

َشیلد بهتر است یا ماسک

دغدغه بسیاری از ما این روزها این است که چطور از کرونا جلوگیری کنیم. چکار کنیم که به این ویروس مبتلا نشویم. انواع وسایل برای جلوگیری از این ویروس را تقریبا در هر فروشگاهی می شود پیدا کرد. یکی از این وسایل شیلد صورت است. وسیله ای که یک قسمت طلقی شفاف دارد که جلوی صورت قرار می گیرد. شاید برای خیلی از شما سوال شود که شیلد بهتر است یا ماسک و از کدامیک بهتر است این روزها استفاده شود. در این مطلب کمی در این باره توضیح می دهیم.

ویروس خطرناک کرونا از راه تنفس به راحتی می تواند ما را آلوده کند. در واقع اصلی ترین راه انتقال این ویروس به انسان از طریق دهان و بینی است. به همین دلیل استفاده از ماسک بارها و بارها تاکید شده است. چرا که ماسک می تواند دقیقا دهان و بینی شما را پوشش دهد. پس با این وسیله اصلی ترین راه نفوذ را می بندید. اما این ویروس از راه های دیگر هم ممکن است ما را مبتلا کند. به همین دلیل باید بیشتر هواسمان را جمع کنیم.

حتما دیده اید که خیلی افراد این روزها از شیلدهای طلقی شکل استفاده می کنند. وسایل ارزان قیمتی که خیلی هم راحت می توانید تهیه کنید. این وسیله از بالا تا پایین صورت را با طلق شفافش می پوشاند. پس تا حد زیادی مفید خواهد بود. اما سوال این است که آیا استفاده از این وسیله به تنهایی می تواند جلوی کرونا را بگیرد یا خیر. و این که شیلد بهتر است یا ماسک و کدامیک این روزها توصیه می شوند. سوالی که ممکن است برای خیلی از شما تا به حال به وجود آمد باشد. با توضیحاتی که خواهیم داد متوجه می شوید که استفاده از هر کدام از این وسایل تا چه حد می تواند در این شرایط مفید باشد.

برای این که به خوبی بتوانید جلوی ورود کرونا را بگیرید باید اصلی ترین راه نفوذ به طور کامل بسته شود. پس باید جلوی دهان و بینی شما یک سد خیلی قوی قرار بگیرد. سدی که کرونا توانایی این را که از آن رد شود نداشته باشد. ساده ترین، راحت ترین و بهترین وسیله ماسک است. آن هم ماسکی که غیرقابل نفوذ باشد. وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی ماسک سه لایه را توصیه کرده اند. این ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از ویروس است.

قبل از این که تشریح کنیم شیلد بهتر است یا ماسک کمی به شما کمک می کنیم تا به عقب برگردید. به زمان قبل از کرونا دقت کنید. ماسک ها ابزار مصرفی مراکز درمانی بودند. در بسیاری بیمارستان ها و مطلب ها این وسیله را می دیدیم. دلیل استفاده از این وسیله این است که می تواند جلوی عبور میکروارگانیسم ها را بگیرد. لایه های ماسک های از نوع و ساختار سه لایه دقیقا به این گونه طراحی شده است. دو لایه اسپان باند و یک لایه ملت بلون اصلی ترین قسمت این ماسک ها را تشکیل می دهند. لایه ملت بلون که در وسط ماسک است فیلتر کننده میکروارگانیسم هاست. به طوری که هیچ عامل بیماری زایی چون باکتری و ویروس نمی تواند از آن رد شود.

دقت کنید که اصلی ترین راه نفوذ تاکید کردیم که باید خیلی دقیق بسته شود. حتما وقتی از ماسک استفاده می کنید نباید بالا یا پایین ماسک شما باز باشد. معمولا در ماسک های استاندارد از گیره بینی برای مسدود کردن بیشتر ماسک استفاده می شود. یک گیره بینی در بالای ماسک در قسمت وسط قرار می دهند. وقتی ماسک روی صورت قرار داده می شود گیره را که نرم و انعطاف پذیر است حالت می دهند. به گونه ای که جریان هوا به راحتی نمی تواند از بالای ماسک وارد شود. 

احتمالا تا این جا متوجه شده اید که شیلد بهتر است یا ماسک و چرا به استفاده از ماسک تاکید می شود. اگر دقت کنید شیلد از اطراف باز است. یعنی به راحتی هوای آلوده به ویروس می تواند وارد جریان تنفسی شما شده و شما را آلوده کند. پس اگر قرار باشد فقط از یکی استفاده کنید ماسک توصیه می شود. اما شیلد نیز خالی از لطف نیست. این وسیله حتی در مراکز درمانی نیز استفاده می شود. در واقع یکی از اقلام مصرفی است که در جاهای پزشکی نیز حتی قبل از کرونا استفاده می شده است. امروز اما به وسیله ای برای پیشگیری از کرونا تبدیل شده است.

حال باید توجه داشت که کرونا ویروسی بی رحم و بسیار خطرناک است. همچنین راهی که این ویروس می تواند وارد بدن ما شود فقط راه تنفسی نیست. به طور مثال اگر در یک محیط سربسته شلوغ باشید استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند کافی باشد. در کل اگر مدت زیادی در یک فضای سربسته هستید که افراد دیگری هم آنجا نفس می کشند بهتر است بیشتر رعایت کنید. در این شرایط شیلد به کمک شما می آید. می توانید همراه با ماسک از شیلد هم استفاده کنید. با این کار قدرت شما در جلوگیری از این ویروس بسیار بیشتر می شود.

وقتی به جاهای شلوغ می روید و چاره دیگری ندارید که آنجا حاضر شوید بهتر است در کنار ماسک شیلد هم داشته باشید. به طور مثال هنگامی که در بانک هستید این وسیله به کمک شما می آید. همچنین وقتی در فروشگاه یا مغازه شلوغی هستید بهتر است این وسیله استفاده شود. استفاده از شیلد برای افرادی که روزانه با افراد مختلفی سر و کار دارند نیز توصیه می شود. ترکیب ماسک+شیلد یک ترکیب قدرتمند است. این ترکیب به شما کمک می کند که تا حد زیادی احتمال ابتلا به کروتا را کمتر کنید. ویروسی که تا به حال جان افراد زیادی را گرفته است. ویروسی که هر روز قوی و قوی تر می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *