اخبار و مقالات کرونا

آیا سمی بودن ماسکهای به رنگ آبی صحت دارد؟

سمی بودن ماسکهای آبی

به تازگی خبری در برخی از سایت منتشر شده است مبنی بر این که ماسکهایی که آبی رنگ هستند سمی هستند و در آنها از لایه های غیر بهداشتی استفاده شده است. این موضوع به شدت نیز گسترده شده است و باعث نگرانی بسیاری از مردم بوده است. چرا که رنگ آبی یکی از پر تولید ترین رنگ هاست. اما آیا سمی بودن ماسکهای آبی صحبت دارد یا خیر. و اصلا چه چیز باعث رسانه ای شدن این خبر شده است. خبری که حتی تیترش نیز نگرانی های زیادی به وجود آورده است. در این مطلب به بررسی این مطب خواهیم پرداخت. خواهیم گفت که آیا اصلا این رنگ ایجاد حساسیت و بیماری می کند یا خیر. در ادامه نیز در این باره که اصلا ریشه این خبر چیست صحبت می کنیم.

حتما دیده اید که ماسک آبی به خصوص در مراکز درمانی چون بیمارستان ها زیاد استفاده می شود. پس اگر این رنگ به ذات غیر بهداشتی یا سمی بود هرگز در یک مرکز پزشکی که خود استفاده کنندگان اطلاعات بالایی در این باره دارند استفاده نمی شد. رنگ آبی از رنگ های سازمانی بیمارستان ها و مراکز پزشکی است و ماسکهای به این رنگ نیز در این مراکز زیاد استفاده می شوند. پس سمی بودن ماسکهای آبی به خاطر این که از این رنگ در آن ها استفاده شده است به کل رد می شود. و این که رنگ ماسک به هیچ عنوان تاثیری در بهداشتی بودن ماسک ندارد. لایه های اسپان باند رنگی بهداشتی زیادی وجود دارد که شرکت های صاحب نام در ماسکهایشان از این لایه ها استفاده می کنند. اما لایه های بی کیفیتی نیز ممکن است در برخی از ماسکهای بی نام و نشان استفاده شده باشد که بدیهی است در این صورت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

اما موضوعی که باعث شده چنین خبری به تیتری پر حاشیه بدل شود این بود که گروهی یافت شدند که گزارش شده بود ماسکهای بی کیفیتی را در جعبه هایی که فاقد حتی برندی بود به بازار وارد کرده بوند. این افراد ماسکهای رنگی را از لایه های بسیار بی کیفیت ساخته بودند که خوشبختانه هم دستگیر شدند. در ماسکهای آبی رنگ این افراد از لایه هایی سمی استفاده شده بود. موضوعی که باعث شد چنین خبری دار بازار به پا شود. این موضوع باید هشداری باشد برای مردم و این که دقت کنند هرگز ماسکی بی نام و نشان را نخرند. کالاهای پزشکی حتما باید دارای نشان سیب سلامت و یا تاییدیه های پزشکی دیگر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *