پوست، مو و زیبایی

رطوبت رسانی پوست با روغن بادام

رطوبت رسانی پوست با روغن بادام

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که باید از پوست خود داشته باشیم تامین رطوبت به میزان مورد نیازش است. و هر پوست نیز (با توجه به نوعی که دارد) رطوبت را به میزان خاصی نیاز دارد. محصولات متعددی در بازار وجود دارد که به کمک آن ها می توانیم پوست خود را مرطوب نماییم. کرمها و آبرسانها و لوسیونهای زیادی به این منظور تولید شده است. برندهای موفق محصولات عالی زیادی را در این زمینه وارد بازار کرده اند. اما در این مطلب می خواهیم به اختصار در مورد یک روش طبیعی برای آبرسانی صحبت کنیم. رطوبت رسانی پوست با روغن بادام که در تاریخ طب سنتی نیز ریشه دور و درازی دارد. سالها پیش مردم برای رفع خشکی های پوستی و مرطوب کردن پوستشان از این روغت طبیعی استفاده می کردند. روغنی اعجاب انگیز که به داشتن پوستی نرم و لطیف کمک بسیار می کند. این روغن امروزه هم به صورت طبیعی و هم به صورت صنعتی در بازار وجود دارد. در عطاری ها می توانید نمونه های طبیعی این روغن را به راحتی پیدا کنید. نمونه های صنعتی نیز در برخی داروخانه ها وجود دارد.

رطوبت رسانی پوست با روغن بادام

جالب ترین خاصیتی که در روغن بادام دیده می شود این است که می تواند رطوبت را در خودش حبس کند. به همین خاطر باعث می شود که پوست شما تا مدت زمان بیشتری مرطوب بوده و دیر تر خشک و کم آب شود. از این خاصیت جادویی در بسیاری از محصولات تخصصی به خصوص برای پوستهای خشک استفاده شده است. انواع کرم مرطوب کننده پوست خشک با خواص روغن بادام در بازار وجود دارد. خاصیت حبس کردن رطوبت در پوست مانع از این می شود که پوست خیلی زود خشک شود. پس می تواند زمان بیشتری پوست شما را نرم و مرطوب نگاه دارد. همان طور که می دانید خشکی پوست و کم آبی شدید باعث تخریب سلول های پوستی می شود. زمانی که پوست به شدت خشک شود دچار آسیب هایی می شود. برخی از این آسیب ها این است که دیگر نمی تواند کلاژن را به اندازه تولید کند. در نتیجه خیلی زود پیر و چروکیده می شود. و یا این که حالت الاستیکی خودش را از دست می دهد. روغن بادام حاوی فسفر، مس و منیزیم است. این ترکیبات باعث می شوند که قسمت های خشک شده پوست خیلی زود بهبود پیدا کنند. هم چنین عوارض کم آبی را به کمترین حد خود می رسانند. رطوبت رسانی پوست با روغن بادام علاوه بر کاهش خشکی و تامین رطوبت، پوست را نرم و لطیف می کند.

ویتامین مهم E نیز در روغن بادام وجود دارد. این ویتامین به نرمی و رطوبت رسانی بیشتر پوست کمک می کند. همچنین می تواند در رفع ترکهای پوستی نیز موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *