اخبار و مقالات کرونا

ماسک روحانی از چه نوع ماسکی بود

ماسک فلت فلوید ماسک روحانی

رییس جمهور ایران، دکتر حسن روحانی با ماسکی در جلسه حاضر شد که برای مردم عجیب به نظر می رسید. این ماسک با مدلی متفاوت بود و کمتر توسط مردم دیده شده بود. رییس جمهور تا به حال از این ماسک استفاده نکرده بود. به همین دلیل با تعجب مردم رو به رو شد. در این مطلب در این مورد می پردازیم که ماسک روحانی رییس جمهور وقت ایران از چه نوع ماسکی بوده است. در ادامه با ساختار این ماسک نیز بیشتر آشنا می شویم.

بررسی ماسک روحانی

ماسک روحانی رییس جمهورمان در جلسه ای که با ستاد هماهنگی اقتصادی دولت داشت برای اولین بار دیده شد. این نوع ماسک ها ساختار متفاوتی دارند. همچنین نوع خاص آنها باعث می شود که کمتر توسط عموم مردم استفاده شوند. این مدل ماسک ها که ساختار متفاوت مخروطی شکل دارند با نام فلت فلوید خوانده می شوند.

سوالی که برای مردم پیش آمد این بود که آیا ماسک روحانی در این شرایط استاندارد بوده است یا خیر. در واقع سوال به وجود آمده این است که آیا ماسک روحانی توانایی این را دارد که از ویروس خطرناک کرونا جلوگیری کند یا استفاده از آن صحیح نبوده است. 

ماسک فلت فلوید | ماسک روحانی

همان طور که در تصویر می بینید ماسک فلت فلوید به صورت مخروطی شکل بر روی صورت قرار می گیرد. این مدل ماسک ها به گونه ای روی صورت قرار می گیرند که فاصله بیشتری بین دهان و بینی با سطح ماسک برقرار می شود. به این ترتیب شخص استفاده کننده از ماسک راحت تر می تواند تنفس کند.

ماسک فلت فلوید نیز مانند ماسک سه لایه ای که برای کرونا استفاده می شود می تواند به خوبی از عبور ویروس جلوگیری نماید. این ماسک ها از 6 تا 7 لایه ساخته می شوند. جنس لایه های استفاده شده در آن نیز به گونه ای است که ویروس توانایی عبور از آن را ندارد. پس اگر بخواهیم این ماسک را از نظر استاندارد بودن استفاده از آن در شرایط فعالی بررسی نماییم استفاده از آن صحیح است.

البته که ماسک روحانی، رییس جمهور وقت کشور عزیزمان از نظر نفوذ پذیری ویروس استاندارد است. اما به نظر می رسد که این ماسک به صورت برعکس استفاده شده است. اگر این ماسک به شیوه صحیح آن استفاده شود می تواند از خطر ابتلا به ویروس بسیار خطرناک کرونا بکاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *