اخبار و مقالات کرونا

کاهش قیمت ماسک به خاطر تولیدات با کیفیت

کاهش قیمت ماسک و افزایش تولیدات

در این روزها خرید و فروش ماسک بازار داغی پیدا کرده است. ویروس بسیار خطرناک کرونا ما را مجبور کرده است که بدون ماسک از خانه خارج نشویم. یک لحظه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است به قیمت از دست دادن جان ما تمام شود. متاسفانه در روزهای اولی که کرونا وارد کشور شد با قحطی محصولات مرتبط نظیر ماسک و دستکش و… روبه رو شدیم. این موضوع باعث نگرانی همه شده بود. چرا که تعداد زیادی از این اقلام از کشورهای دیگر خارجی وارد می شدند. اما با شیوع کرونا واردات کمتر و در بسیاری روزها نیز ممنوع شده بود. از طرفی مواد اولیه این محصولات در کشور ما تولید نمی شد. به همین دلیل نگرانی ها پررنگ تر شده بود. روز به روز قیمت این محصولات بیشتر میشد. تا جایی که حتی فکر کاهش قیمت ماسک نیز سخت شده بود.

اما به تدریج اوضاع کمی تغییر کرد. تولیدکننده های داخلی و افراد دیگری که می توانستند در این راستا کاری کنند تدبیری اندیشیدند. پس از مدتی ماسک های تولید داخلی در بازار دیده شد. البته که در اوایل دوره و حتی در همین روزها نیز کیفیت برخی از آنها واقعا تعریفی ندارد. اما تولید کنندگان زیادی با تولید محصولات بسیار با کیفیت باعث تغییرات جدی بازار و کاهش نگرانی از بابت وجود این محصولات و قیمت گذاری مناسب شدند.

کاهش قیمت ماسک در ایران

خوشبختانه با تولید پارچه های ماسک آن هم با کیفیت درجه یک اتفاقات خیلی خوبی افتاد. ماسک سه لایه ایرانی اکنون دیگر با کیفیت بسیار عالی در دسترس مردم قرار گرفت. پارچه های این ماسک ها همان طور که می دانید اسپان باند و ملت بلون هستند. پارچه ملت بلون تا چندی بیش بیشتر از کشوهای دیگر وارد می شد. اما پس از تولید این پارچه با کیفیت بسیار بالا در کشورمان کیفیت ماسک های تولیدی نیز بسیار تغییر کرد.

پارچه ملت بلون از مهم ترین لایه های ماسک است. این لایه حالت توری شکل و بسیار منسجمی دارد. در واقع اصلی ترین لایه ماسک همین لایه ملت بلونی آن می باشد. لایه ای که در واقع برای ماسک نقش یک صافی مهم را بازی می کند. صافی مهمی که از عبور ویروس ها جلوگیری می کند. ویروس کرونا نیز نمی تواند از لایه ملت بلونی ماسک عبور کرده و شخص را آلوده نماید. البته ضخامت این لایه نیز مهم است. این لایه باید یک ضخامت استاندارد داشته باشد. دو لایه دیگر ماسک هر دو از اسپان باند هستند. اسپان باند ها در زیر و روی لایه ملت بلون ماسک قرار می گیرند. لایه ای که روی صورت قرار می گیرد در ماسک های خیلی حرفه ای تر قدری لطیف تر است. لازم به ذکر است که لایه های اسپان باندی ماسک ضدحساسیت هستند. همچنین به گونه ای هستند که ورود و خروج هوا به راحتی از آنها انجام می شود. به این ترتیب تنفس برای شخص استفاده کننده بسیار راحت انجام می شود. در بالای این ماسک ها نیز، دقیقا در قسمت بالای بینی یک گیره بینی قرار می دهند. این گیره انعطاف پذیر است. به صورتی که با دست به راحتی حالت می گیرد. پس از این که ماسک را روی صورت قرار می دهند، با حالت دادن این گیره راه عبور از بالای ماسک را مسدود می کنند. بدین ترتیب امکان نفوذ ویروس و آلودگی ها به حداقل می رسد.

کاهش قیمت ماسگ

این ماسک ها ساختار خیلی پیچیده و عجیب و غریبی ندارند. اما کارآیی آنها بسیار بالاست. همین ماسک های ساده به خوبی می توانند از ما در برابر ویروس کرونای خطرناک محافظت نمایند. ویروسی که مهم ترین راه نفوذ آن از طریق دهان و بینی است. در واقع این ویروس به راحتی از طریق مجرای تنفسی می تواند وارد بدن شده و شخص میزبان را از پای دربیاورد. پس اهمیت استفاده از ماسک روشن می شود. همان طور که می دانید به دلیل این که احتمال آلوده شدن شخص از طریق تنفس و دهان و بینی از همه بیشتر است، ماسک مهم ترین وسیله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به حساب می آید. پس با استفاده از یک ماسک در عین حال ساده می تواینم مراقب سلامت خود و عزیزانمان باشیم.

خوشبختانه با خودکفایی در مورد تولید ماسک نگرانی ها در این باره بسیار کمتر شده است. ماسک های ایرانی با کیفیت بسیار بالا از نظر کیفیت با ماسک های وارداتی خارجی برابری می کنند. در کنار این که قیمت این ماسک ها نیز بسیار پایین تر است. اکنون ماسک های با استانداردهای پزشکی به راحتی و بسیار راحت تر از قبل در دسترس مردم قرار گرفتند. همچنین قیمت مناسب برای این کالا خرید آن را برای مردم راحت تر کرده است. کالایی که ابتدا و در اوایل کرونا با قیمت های نجومی در بازار پیدا می شد اکنون با قیمت بسیار کمتر در دسترس همه قرار گرفته است. شرکت های عرضه کننده کالاهای پزشکی، داروخانه ها و بسیاری از مراکز مجاز هم اکنون این محصولات را برای مردم عرضه کرده اند.

کاهش قیمت ماسک

به امید این که خیلی زود از استفاده از این وسایل بی نیاز شویم. به امید سلامتی و با آرزوی بهبودی همه افرادی که درگیر کرونا هستند. به امید این که هیچ خانواده ای به خاطر ویروس کرونا داغدار عزیزانش نباشد. ویروسی که بسیار خطرناک است و با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند جان انسان را بگیرد. با رعایت موارد بهداشتی می توانیم از عزیزان و خانواده مان در برابر کرونا محافظت کنیم. در حال حاضر تنها راه این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی چرخه انتقال این ویروس را متوقف کنیم. استفاده از ماسک و دستکش و شست و شوی دست، استفاده از ضدعفونی کننده پس از تماس دست با وسایل مشکوک می تواند احتمال آلودگی را بسیار کمتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *