اخبار و مقالات کرونا

رکورد مبتلایان کرونا در چین شکسته شد!

رکورد مبتلایان کرونا در چین

در چین، مهد پیدایش ویروس کرونا مردم امیدوار شده بودند چرا که آمار مبتلایان داشت به سمت کاهشی می رفت. اما امروز (20 مرداد 1400) خبری دریافت کردیم مبنی بر این که چین در این هفت روز گذشته رکوردی تازه از شمار مبتلایان را ثبت کرده است. متاسفانه رکورد مبتلایان کرونا در چین با عدد 143 مورد جدید به ثبت رسیده است. با آزمایشات مشخص شده است که 108 نفر از این افراد در منطقه خودشان به این ویروس مبتلا شده اند. رسانه های دولتی چین اخبار جدید را در مورد قرنطینه های بسیار شدید تر اعلام کرده اند. همچنین محدودیت رفت و آمد از شهرها و سفر بسیار شدیدتر در حال اجرا می باشد.

حتما شما هم تعجب کردید. چون همین چند وقت گذشته بود که دولت چین اعلام کرد میزان ابتلا تقریبا به صفر رسیده است. این خبر باعث شد تا میزان مراقبت ها خیلی کمتر شد. بدیهی است که اگر نمونه جدیدی از کرونا می بود باعث می شد که به یکباره موجی جدید از مبتلایان به راه بیفتد. همین طور هم شد و رکورد مبتلایان کرونا در چین شکسته شد. 143 عدد خیلی زیادی برای چین بود که مدام شعار می داد توانسته کرونا را مهار کند. دولتی که اعلام کرده بود فعالیت های اقتصادی می تواند مانند گذشته در جریان باشد. 

به نظر می رسد که باز هم سوغاتی بدی از چین دریافت شود. چرا که از شهری که بیشترین مبتلا را داشته است این ویروس جهش یافته سفر کرده است. چرا که نظافت چی های فرودگاه شهر همسایه نیز به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند. به هر حال دولت چین یا توانسته و یا نخواسته که ویروس جهش یافته را مهار کند. هر کدام از این دو باشد باید مراقبت ها به شدت بیشتر شود. استفاده از دو ماسک سه لایه ملت بلون دار به جای یک عدد در جاهای پرتردد باعث می شود که احتمال ابتلا خیلی کمتر شود. اگر نمی خواهید از دو ماسک استفاده کنید نیز می توانید از یک ماسک چند لایه یا همان ماسک سه بعدی با لایه های فیلترینگ بیشتر استفاده کنید.

 

منبع: وبسایت خبری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *