پوست، مو و زیبایی

خوراکی های حاوی کیوتن

خوراکی های حاوی کیوتن

کیوتن نامی است که این روزها بیشتر شنیده می شود. کوآنزیم کیوتن که با نام یوبی کینون نیز خوانده می شود یک آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان به طور طبیعی در سلول های بدن ما یافت می شود. کیوتن برای سلامتی پوست و مو حیاتی است. این ماده همچنین از ابتلا به بیماری ها خطرناکی چون سرطان نیز پیشگیری می کند. چرا که با قدرت بالا رادیکال های آزاد را از بین می برد. در این مطلب می خواهیم برخی خوراکی های حاوی کیوتن را معرفی کنیم. منابعی طبیعی که کیوتن مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند.

برخی خوراکی های حاوی کیوتن

ماهی

ماهی پر از اسیدهای چربی چون امگای سوم است. این اسیدهای چرب میزان کیوتن مورد نیاز بدن را تامین می کنند. پس برای این که کیوتن کافی به میزان کافی به بدن برسد ماهی بیشتری بخورید. ماهی های آزاد را نسبت به ماهی های دیگر در اولویت قرار دهید. هفته ای یکبار ماهی بخورید. سعی کنید ماهی را به صورت فرپز درست کنید.

مرغ یک منبع خوب و سالم

منبع خوراکی خیلی خوب دیگری که برای تامین کوآنزیم کیوتن می توانید استفاده کنید مرغ است. بهترین مدل استفاده از مرغ نیز به صورت آبپز است. برای جذب بهتر مواد عالی مرغ و تامین کیوتن نیز توصیه می شود که مرغ را به همراه هویج استفاده کنید.

آب پرتقال

یکی از خوراکی های حاوی کیوتن آب پرتقال است. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال علاوه بر تامین انرژی بدن میزان کیوتن کافی را برای بدن شما تامین می کند. آب پرتقال به شما کمک می کند که پوست و موی خوب و سالمی داشته باشید. همچنین از پیری جلوگیری می کند.

توت فرنگی از خوراکی های حاوی کیوتن

یک میوه پر خاصیت و خوشمزه دیگر که کوآنزیم q10 را برای بدن شما تامین می کند توت فرنگی است. از توت فرنگی در خیلی از محصولات پوستی نیز استفاده می شود تا از مشکلات پوستی جلوگیری کند. عصاره ای عالی که در بمب آبرسان کامان قرمز نیز یافت می شود. در این محصول با تامین کیوتن به شادابی بیشتر پوست کمک می شود.

کلم بروکلی

یکی از بهترین خوراکی های حاوی کیوتن کلم بروکلی است. در کلم بروکلی کوآنزیم کیوتن به فراوانی یافت می شود. خوردن کلم بروکلی به صورت خام بسیار برای سلامتی مفید است. چرا که کلم بروکلی از مشکلات عروقی مثل لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین برای داشتن پوست و مویی سالم مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *