پوست، مو و زیبایی

کیوتن چه خواصی برای پوست دارد؟

کیوتن برای پوست جوان

کو آنزیم کیوتن که با نام بلندتر ubiquonine CO Q10 یا همان کو آنزیم Q خوانده می شود ماده مفیدی برای پوست انسان است. قبل ترها نام این آنزیم کمتر شنیده می شد. اما این روزها به فواید کیوتن برای زیبایی بیشتر پی برده اند. از این ماده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. در ادامه با برخی خواص کیوتن برای پوست آشنا می شویم.

برخی خواص کیوتن برای پوست

کیوتن برای پوست محکم

مهم ترین خاصیت کیوتن برای پوست این است که باعث محکم تر شدن سلول های پوستی می شود. در نتیجه از پیری پوست جلوگیری به عمل می آورد. اگر می خواهید همیشه پوستی محکم داشته باشید باید پوست خود را با کیوتن تغذیه نمایید. با این کار پوست شما شل و چروکیده نخواهد شد. در نتیجه همیشه شاداب و جوان می مانید.

باعث بازسازی پوست می شود

کیوتن خاصیت دیگری هم دارد که باعث شده تا این اندازه برای پوست مهم دانسته شود. آن هم این است که باعث می شود سلول های پوستی شما با سرعت بیشتری بازسازی شوند. یعنی سلول های جدید با سلول های قدیمی جایگزین می شوند. به این ترتیب پوست شما همیشه شاداب و جوان می ماند. همچنین با کنار رفتن سلول های قدیمی رنگ پوست شاداب و درخشان خواهند ماند. 

کیوتن برای پوست جوان

تامین کیوتن برای پوست

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقداری کیوتین است که می تواند مقدار لازمی که پوست شما نیاز دارد را تامین کند. به این منظور روغن زیتون را می توانید هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کنید. ترجیحا از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید. روغن زیتون را همراه با سالاد و در غذاهای دیگر استفاده نمایید. به صورت موضعی نیز می توانید به کمک قطعه ای پنبه پوست خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. توجه کنید که استفاده از روغن زیتون به صورت موضعی تنها به افرادی با پوست خشک توصیه می گردد. اگر پوست شما چرب یا کمی چرب است از این روش خودداری کنید.

کلم بروکلی

استفاده از کلم بروکلی به خاطر خواص بسیاری که دارد به جوانی و شادابی پوست کمک می کند. یکی از مواد مفید موجود در کلم بروکلی کو آنزیم کیوتن است. با مصرف کلم بروکلی می توانید مقدار لازم کیوتن برای پوست خود را تامین کنید.

آووکادو

آووکادو در بین خوراکی ها می تواند بیشترین مقدار کیوتن برای پوست شما را تامین کند. این میوه اعجاب انگیز یکی از میوه های جادویی برای داشتن پوست و مویی شاداب و جوان است. با استفاده از میوه اعجاب انگیز آووکادو مقدار قابل توجهی از مواد معدنی لازم را برای پوست خود تامین کنید.

کرم ها و محصولات حاوی کیوتن

بهترین و راحت ترین راه برای تامین کو آنزیم کیوتن استفاده از محصولات حاوی این آنزیم است. به راحتی می توانید کرم ها و محصولات حاوی Q10 را پیدا کنید. این محصولات به راحتی در برندهای گوناگون قابل خرید هستند. به طور مثال در بمب آبرسان کامان قرمز ویتامین E و Q10 وجود دارد. این آبرسان ارزان قیمت و به صرفه می تواند علاوه بر آبرسانی کیوتن مورد نیاز پوست شما را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *