پوست، مو و زیبایی

پرتقال برای پوست چه خواصی دارد

پرتقال برای پوست

پرتقال میوه ای عالی و سرشار از ویتامین سی است. این میوه نارنجی رنگ یکی از بهترین میوه ها برای داشتن پوست خوب و مویی پر پشت است. این میوه به آسانی می تواند بخش زیادی از ویتامین مورد نیاز بدن ما را تامین نماید. و با این کار به ما در داشتن سیستم ایمنی قوی کمک کند. کسانی که پرتقال می خورند کمتر مریض می شوند. و کسانی که بیمار می شوند با خوردن پرتقال و یا نوشیدن آب آن به سرعت بهبود پیدا می کنند. این میوه اعجاب انگیز به شما کمک می کند در کنار همه این ها پوستی خوب داشته باشید. اگر می خواهید همیشه جوان بمانید از پرتقال غافل نشوید. این میوه به شما کمک می کند پوستی درخشان و شفاف داشته باشید. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که پرتقال برای پوست دارد این است که باعث رفع خستگی پوست می شود. به همین خاطر پوست را دوباره شفاف و درخشان می کند. با از بین بردن تیرگی های پوستی باعث می شود پوست شما دوباره شفافیت از دست رفته اش را بازیابی نماید.

از دیگر کارهایی که پرتقال برای پوست شما می کند این است که به تولید کلاژن بیشتر کمک می کند. همان طور که می دانید کلاژن مهم ترین ماده برای داشتن پوستی محکم و جوان است. این ماده اگر کم شود پوست دچار چین و چروک می شود و شل می شود. ویتامین سی موجود در میوه پرتقال به تولید کلاژن بیشتر آن هم به صورت طبیعی کمک می کند. به همین ترتیب پوست شما به صورت مرتب ترمیم و بازسازی می شود و سلول هایش را نو می کند. پوست شما نیز جوان و محکم می ماند و حالت الاستیکی خود را حفظ خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد که کرم ویتامین سی الارو که از معروف ترین کرم های جوان کننده در دنیاست بر پایه خواص پرتقال ساخته شده است. ترکیبات منحصر به فرد پرتقال و تاثیر آن ها در جوان کنندگی پوست باعث شده از آن در بسیاری محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. محصولاتی مانند کرم ها و ماسکهای جوان کننده که در بازار بسیار هستند.

پرتقال برای پوست شما چون محافظی قوی عمل می کند. محافظی نامرعی که نمی گذارد رادیکال های آزاد به پوست شما آسیب وارد کنند. همچنین اثر منفی اشعه های مضر آفتاب را کمتر می کند. بدن شما پادزهری دارد که به صورت طبیعی این اثرات را از بین می برد. پادزهری که به کمک پرتقال و ویتامین های آن ایجاد می شود. نوشیدن آب پرتقال در از بین بردن لکه های پوستی نیز موثر است. اگر شاهد لکه های ریز و کمرنگی در پوست خود هستید توصیه ما این است که مصرف پرتقال را در برنامه روزانه خود بگنجانید. روزی یک پرتقال بخورید تا بدن بتواند به خودی خود این لکه ها را از بین ببرد. حتی بسیاری از کرم های روشن کننده و از بین برنده لکه نیز دارای عصاره پرتقال هستند. به دلیل این که این میوه در ترمیم و بازسازی پوست بی مانند است و به شما کمک می کند تا همیشه پوستی زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *