اخبار و مقالات کرونا

رشد 500 درصدی امیکرون در خوزستان

رشد امیکرون در خوزستان

متاسفانه اخباری به گوش می رسد که نشان می دهد بسیاری از بیمارستان های اهواز و دیگر شهرهای خوزستان از بیماران کرونایی اشباع شده اند. این موضوع باعث نگرانی مردم و مسئولین شده است. آمارها حاکی از این است که رشد امیکرون در خوزستان در برخی از شهرها حتی به 500 درصد و بیش تر از آن رسیده است. به تازگی رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت که دیگر تخت خالی برای نگهداری از بیماران کرونایی ندارد. این در حالی است که مردم امیکرون را جدی نمی پندارند. به همین خاطر پروتکل ها اصلا رعایت نمی شود و یا خیلی ضعیف رعایت می شود. در کوچه و خیابان افراد زیادی بدون ماسک تردد دارند. 

مهم ترین دلیل رشد امیکرون در خوزستان و البته در بسیاری از استان های دیگر ساده انگاری است. مردم گویی دیگر از این ویروس نمی ترسند. اخباری که از رسانه ها مبنی بر این که این ویروس خطر کمتری دارد مردم را به بی خیالی زده است. مردم خسته و مردمی که امیکرون در ذهنشان ویروسی ضعیف است ماسکها را کنار گذاشته اند. این مردم دوباره رفت و آمدهای خانوادگی را شروع کرده اند. به خصوص خوزستانی های خون گرمی که همیشه دور هم جمع می شدند دوباره ضیافت ها بر پا کرده اند. عروسی ها دوباره از سر گرفته شده است. تالارهای عروسی دوباره سیل جمعیت را شاهد هستند. و همه این ها باعث شده میزان رشد امیکرون در خوزستان به صورت آسانسوری و بسیار شدید بالا برود. نمودار رشد این ویروس در این استان جنوبی بسیار ترسناک است. ناباورانه است که این ساده انگاری ها باعث بستری شدن این همه مردم در بیمارستان ها شده است.

اما یکی از دلایل دیگر و البته مهم رشد امیکرون در خوزستان کندی روند واکسیناسینون است. برخی از شهرهای این استان مانند الیگودرز بسیار ضعیف پیش رفته اند. تعداد افرادی که دز سومشان را زده اند خیلی کم است. و این موضوع هم سرازیری بیماران به درمانگاه ها و مراکز درمانی را بسیار بیشتر کرده است. امید است با مشاهده چنین آمار خطرناکی مردم دست از این ساده انگاری بردارند. و با رعایت بیشتر پروتکل ها این نمودار سرپایینی شود. استفاده از ماسکهای حرفه ای تری چون ماسک سه بعدی بالای چهار لایه و یا دو ماسک بر روی هم می تواند روند رشد را کاهشی تر نماید. آن هم با این وجود که می دانیم سرایت پذیری این نوع ویروس بسیار بالاتر از گونه های قبلی اش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *