جنسی و زناشویی, مجله کیان تجهیز طب

نتیجه کاذب بی بی چک چه دلایلی دارد؟

نتیجه کاذب بی بی چک

فرزند موهبت گران قدری است که خداوند به ما می دهد. با آمدن فرزند زندگی رنگ و بوی تازه تری می گیرد. معمولا زوج های جوان پس از گذشت چند سال از شروع زندگی به فکر فرزند آوری می افتند. با طی کردن مراحل و اقدامات لازم در صورتی که همه چیز صحیح و سلامت باشد صدای پای فرزندی می آید. البته که همه چیز خواست خداست و هر زمانی که صلاح بداند این موهبت را نصیب ما می کند. اما اگر به جایی رسیده اید که آمده مادر یا پدر شدن هستید احتمالا دوست دارید تا هر چه زودتر علائمی را مشاهده کنید که به شما نوید آمدن او را می دهد. یکی از روش های متداول برای مطمئن شدن از مادر یا پدر شدن استفاده از تستهای خانگی است. مدل های مختلفی از بی بی چک خانگی وجود دارد که به راحتی می توانید با آن ها تست بارداری انجام دهید. اما این تستها گاهی ممکن است نتایج کاذبی داشته باشند. در این مطلب می خواهیم تا درباره نتیجه کاذب بی بی چک خانگی را مورد بررسی قرار دهیم. و بدانیم که در چه صورتی چنین نتایجی دارد.

همه چیز درباره نتیجه کاذب بی بی چک

بیش از حد عجله نکنید

با وجود این که تقریبا همه می دانند که برای تست گرفتن باید مدتی صبر کرد باز هم می بینیم که برای دیدن نتیجه عجله دارند. خانم ها دوست دارند زودتر بدانند که فرزندی در آن ها شکل گرفته است. و به همین خاطر معمولا عجله می کنند و زودتر از زمان مقرر به تست گرفتن روی می آورند. اما هورمون HCG پس از گذشت مدتی در ادرار ترشح می شود. و باید مدت زمان لازم بگذرد تا  تستهای خانگی بتوانند این هورمون را در ادار تشخیص دهند. پس بدیهی است که تست گرفتن در زمانی بیش از حد زودتر می توانند آن ها را نا امید کند. یکی از مهم ترین دلایل نتیجه کاذب بی بی چک همین عجول بودن است. به خانم ها و آقایانی که در حال اقدام برای بارداری هستند توصیه می کنیم که صبور باشند. در زمانی که خداوند مقرر کرده است این موهیبت نصیب آن ها می شود. ماه نیز پشت ابر نمی مانند. به زندگی عادی خود بپردازند و بیش از حد به این موضوع فکر نکنند. آرامش داشتن خود درصد باروری را بسیار بالا می برد. هر چه ذهن خود را خالی کنید و استرس و اضطراب به خود راه ندهید شانس مادر یا پدر شدن را بالاتر می برید. پس صرفا در زمان گفته شده تست بگیرید.

چه زمانی نتیجه بی بی چک دقیق تر است

لقاح مدتی زمان می برد. حتی اگر همه چیز درست انجام شده باشد و اسپرم ها خود را به تخمک رسانده باشند مدتی طول می کشد تا این تخمک بارور شود. پس از این که اسپرم ها خود را به تخمک می رسانند در تخمک نفوذ کرده و آن را بارور می کنند. تخمک بارور شده به سمت لوله فالوپ حرکت می کند. همه این ها چند روز طول می کشد. پس حتی اگر همه چیز در حال انجام باشد نیز باید صبر داشته باشید تا بتوانید از تستهای خانگی برای تست حاملگی استفاده کنید. گفتیم که یکی از مهم ترین دلایل مشاهده نتیجه کاذب بی بی چک همین عجله کردن بیش از حد است. بیشتر تست های بارداری پس از گذشت یک هفته تا ده روز از موعد قائدگی می توانند نوید آمدن فرزند را به شما بدهند. پس برای رسیدن این مدت زمان صبر داشته باشید. در این مدت آرامش خود را حفظ کنید. اگر خیلی عجله دارید یک تا دو روز پس از گذشت قائدگی و این که قائدگی اتفاق نیفتاد تست گرفتن را شروع کنید.

نتیجه کاذب بی بی چک

صبح پس از بیدار شدن از خواب تست بگیرید

بر روی بروشور آموزشی که به همراه بسیاری از تست ها ارائه می شود هم نوشته شده که بهترین زمان تست گرفتن صبح است. پس از این که از خواب بیدار می شوید تست بگیرید. ادرار در این زمان غلیظ تر است و می تواند هورمون HCG را اگر در ادرار باشد بهتر در تست نشان دهد. پس توصیه می کنیم که به همین شکل عمل کنید. نتیجه کاذب بی بی چک به این صورت بسیار کم تر خواهد شد. همچنین سعی کنید اگر در طول روز قرار است تست بگیرید قبل از آن مایعات زیادی استفاده نکرده باشید. نوشیدن زیاد آب و مایعات دیگر نظیر چای باعث رقیق شدن ادرار می شود. و به همین خاطر ممکن است بارداری را اگر هم اتفاق افتاده باشد نشان ندهد. توجه کنید که این به این معنی نیست که تست نمی تواند در زمان های دیگر نیز به شما نتیجه خوبی بدهد. اما به هر حال تست گرفتن در اول صبح و ساعات اولیه پس از بیداری دقیق تر است.

نتیجه کاذب بی بی چک به دلیل گذشت تاریخ انقضا

در زمان خرید این محصولات دقت کنید که تاریخ انقضای آن ها نگذشته باشد. بدیهی است که نمی توانید به نتیجه ای که یک تست تاریخ گذشته به شما می گوید اعتماد کنید. حتی اگر این تست در شرایط خوبی هم نگهداری شده باشد. پس مهم است که تستی که از آن استفاده می کنید تاریخ انقضا داشته باشد. سعی کنید از تست هایی استفاده کنید که از تولید آن ها زمان زیادی سپری نشده باشد. بدین صورت با نتیجه کاذب بی بی چک چه مثبت و چه منفی گمراه نمی شوید.

نتیجه کاذب بی بی چک مثبت به دلیل گذشت زمان زیاد

اگر مدت زیادی از تست گرفتن شما گذشته باشد ممکن است اتفاقی بیفتد که باعث شود فکر کنید نتیجه مثبت است. خیلی از خانم ها می گویند که تست آن ها منفی بوده است. اما پس از مدتی خطی کمرنگ در پایین ظاهر شده است. و به خاطر این که گفته شه یک خط پر رنگ و یک هاله نیز نشان از باداری دارد امیدواری پوچ پیدا می کنند. نتیجه کاذب بی بی چک به خصوص نتیجه های مثبت کاذب به خاطر گذشت زمان زیاد پیش می آید. خط یا هاله کمرنگ در موارد بسیاری به دلیل تبخیر ادرار است. به همین خاطر نمی توان به آن اعتماد کرد.

وجود کیست باعث خطا می شود

وجود کیست یکی از مشکلاتی است که خود می تواند سبب ناباروری شود. یا حداقل احتمال آن را کم تر می کند. کیست ها می توانند کم یا زیاد و کوچک یا بزرگ باشند. بهتر است درمان شوند و سپس برای باردرای اقدام شود. اگر می خواهید مادر شوید بهتر است پیش از اقدام توسط یک پزشک متخصص معاینه شوید. او آزمایشاتی را برایتان تجویز می کند تا از سلامت شما مطمئن شود. همچنین شما را معاینه می کند و اگر مشکلاتی مثل کیست داشته باشید برای شما داروهایی را می نویسد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد شانس بارداری شما بیش تر خواهد بود. وجود کیست گاها باعث می شود که بی بی چک خطا داشته باشد. کیست یکی از دلایل به وجود آمدن نتیجه کاذب بی بی چک آن هم به شکل مثبت است.

به روش انجام تست ها توجه داشته باشید

ممکن است روش انجام هر کدام از تست ها کمی با دیگری تفاوت هایی داشته باشد. اما معمولا بیش تر موارد به یک شکل است. بهتر است قبل از این که شروع به انجام آزمایش کنید به بروشور همراه با این محصولات توجه داشته باشید. بیش تر تست های خانگی حاملگی به کمک نمونه ادرار کار می کنند. و معمولا پس از 5 تا 10 دقیقه باید نتیجه آن ها را بخوانید. ممکن است برای استفاده از برخی از این تست ها نیاز به 3 قطره و برخی دیگر نیاز به 5 قطره ادرار باشد. همچنین مهم است که تست را به چه صورتی قرار می دهید. به طور مثال در مدل های کاستی مهم است که کاست بر روی یک سطح صاف قرار بگیرد. کج شدن کاست ممکن است باعث شود نتواند نتیجه خوبی را به شما گزارش کند. بنابراین اگر نمی خواهید با نتیجه کاذب بی بی چک بدون دلیل خوشحال شوید و یا بیخود و بی جهت ناامید شوید به روش انجام تست دقت داشته باشید.

نتیجه کاذب بی بی چک

اگر نتیجه منفی بود دنیا به آخر نیامده است

اگر نتیجه منفی بود بیخود و بی جهت ناامید نشوید. باز هم فرصت دارید. در ماه های آینده باز هم اقدام کنید تا این که صاحب فرزند شوید. دنیا به آخر نیامده است. شاید صلاح کار در این است که در وقت مقرری صاحب فرزندی شوید. پس آرامش خود را حفظ کنید و باز هم به تلاش خود ادامه دهید.

به طور میانگین 5 ماه تا یک سال زمان نیاز است

معمولا بیش تر خانم ها پس از گذشت چند ماه و پس از مدتی اقدام مستمر باردار می شوند. پس شما نیز صبور باشید. به طور میانگین 5 ماه زمان نیاز دارید تا باردار شوید. حتی پزشکان پس از یک سال اقدام و باردار نشدن از شما می خواهند تا معاینات بیشتر جهت ناباروری را انجام دهید. پس نباید اگر در ماه های اول به مراد خود نرسیدید ناامید شوید. بسیاری نیز در ماه های اول باردار می شوند. اما خیلی نیز پس از چند ماه باردار می شوند. شرایط جسمی هر کسی با دیگری متفاوت است. پس خود را با دیگران مقایسه نکنید. امیدواریم که به زودی با نتیجه مثبت از خوشحالی فریاد شادی سر دهید. می دانیم که نتیجه کاذب بی بی چک و یا دیدن منفی بودن آن چقدر ناراحت کننده است. اما چاره ای نیست. صبور باشید و به صورت مستمر اقدام داشته باشید. امیدواریم تا به زودی به مراد خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *