اخبار و مقالات کرونا

آیا حتما باید تست مثبت شود تا امیکرون تایید شود؟

مثبت بودن تست امیکرون

شاید شما نیز این خبر به گوشتان رسیده باشد که ممکن است تستی مثبت نشود اما کرونا وجود داشته باشد. مثبت بودن امیکرون می تواند پس از تستی به وضوح مشخص شود. اما ممکن هم هست که تستی نتواند وجود یا عدم وجود این ویروس را نشان دهد. در این مطلب می خواهیم کمی در این باره صحبت کنیم. موضوعی که به خبر دست اول مردم تبدیل شده است. ممکن است اطرافیان شما نیز پس از دیدن علائم سرماخوردگی تست داده باشند تا مطمئن شده باشد امیکرون دارند یا خیر. و نتیجه نیز نشان داده باشد که امیکرون ندارند. اما باید چه کرد. از کجا بفهمیم که علائم ناشی از امیکرون است یا سرما خوردگی.

موضوع تنها در مورد شک مثبت بودن امیکرون و یا منفی بودن آن نیست. این موضوع در مورد نمونه های قبلی نیز وجود داشته است. در مورد دلتا نیز همین موضوع بوده است. به طور مثال این که چه زمانی از شخص تست گرفته می شود در نتیجه تست اهمیت دارد. و این که چه تستی انجام شود و تستی که خریداری شده در چه شرایطی نگهداری شده است می تواند نتیجه را مشخص کند. و باید این موضوع را در نظر گرفت که تست های مختلفی در بازار وجود دارد. و دقت هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. اما در مورد امیکرون باید گفت درصد خطا چیزی در حد سی درصد تا هفتاد درصد می تواند باشد! شاید از این رقم تعجب کرده باشید. اما واقعیتی است که باید پذیرفت. هنوز تستهایی که بتوان به آنها اطمینان دقیق داشت وجود ندارد. اگر هم وجود دارد تعدادشان بسیار پایین است.

بهتر است پس از مشاهده علائم سرما خوردگی مراقبت ها بسیار انجام شود. حتی اگر نتیجه تست نیز منفی شده باشد. اگر شخصی با علائم سرماخوردگی در محل کار شما وجود دارد به جای یک ماسک سه لایه بهتر است از دوتا استفاده کنید. یا از یک ماسک سه بعدی با لایه های بیشتر استفاده شود تا خطر از شما دور شود. چیزی که از نظر تجربی به اثبات رسیده است این است که سرایت پذیری این ویروس بسیار بالاست. اگر شخصی که فکر می کنید سر ما خورده است امیکرونی باشد برای شما خطر بالایی دارد. این شخص می تواند کل مجموعه را درگیر کند. و موضوع بعدی شدت یافتن علائم است. امیکرون معمولا با آبریزش بینی شروع می شود. علائم آبریزش بینی و عطسه بیش از همه در افراد یافت شده است. این علائم به یکباره در بیمار امیکرونی شدت می یابند. شخص پس از یکی دو روز احساس بدن درد شدید می کند. تا حدی که اصلا نمی تواند به محل کارش برود و باید کمی بخوابد و استراحت کند. اگر شخصی با چنین علائمی در نزدیکی شماست از او بخواهید در خانه بماند تا بیماری را به دیگران منتقل نکند. پس به مثبت بودن تست امیکرون و یا منفی بودن آن اکتفا نکنید. با دیدن علائم مراقبت ها و قرنطینه را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *