اخبار و مقالات کرونا

محرم 99 با رعایت موارد بهداشتی برگزار شد

محرم 99 با رعایت موارد بهداشتی برگزار شد

محرم 99 با رعایت موارد بهداشتی امسال رنگ و بوی تازه ای به محرم داد. شاید هنگامی که ویروس کرونا افرادی را آلوده کرد کسی گمان نمی برد که این ویروس به این سرعت رشد کند. از بدنی به بدن دیگر وارد شود و همه کشورها را آلوده نماید. اما متاسفانه این اتفاق افتاد. محرم سال 99 همه ما محرمی دیگر را تجربه کردیم. سالهای پیش هیئت های عزاداری در کوچه و خیابان به راه می افتادند. خانه های بسیاری از ما میزبان عزاداران امام حسین (ع) بود. همچنین مراسم هایی با جمعیت زیاد برگزار می شدند. اما امسال با حضور کرونا در میان ما مجبور شدیم بسیار متفاوت عمل کنیم. محرم 99 با رعایت مواد بهداشتی مهم برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا برگزار شد.

محرم 99 با رعایت موارد بهداشتی عشق به امام را به دشمنان ثابت کرد

خیلی از دشمنان اسلام امسال خوشحال بودند. شاد و خوشحال از اینکه کرونا کاری می کند مردم عشق به امام حسین (ع) را از یاد ببرند. گمان می بردند که اسلام در قلب و ذهن مردم کمرنگ و کمرنگ تر می شود. اما این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. درست است که کرونا دست و بال ما را گرفته است. درست است که نتوانستیم امسال هم مجالس با جمعیت زیاد برگزار کنیم. اما این بدین معنا نیست که بساط عزاداری ها و به یاد امام بودن ها را هم برچینیم. 

در محرم 99 با رعایت موارد بهداشتی مردم به عزاداری ها رفتند. امسال جور دیگری برگزار شد. بسیاری از مساجد مثل همیشه میزبان عزاداران بودند. اما رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز بسیار مهم دانستند. صندلی ها و جایگاه هایی با رعایت فاصله مناسب برای عزاداران ایجاد کردند. همچنین در بسیاری از این مجالس به افرادی که ماسک نداشتند در هنگام ورود یک ماسک داده میشد. هیچکس حق ورود به مجالس بدون رعایت موارد بهداشتی را نداشت. به این صورت از شیوع بیشتر ویروس کرونا نیز جلوگیری شد.

بسیاری از نذورات خوراکی به ماسک سه لایه و… تغییر کرد

بسیاری افراد در این ماه نذورات خوراکی مانند غذا، شله زرد، آش، شربت و… به مردم می دادند. اما امسال به خاطر این که از شیوع کرونا جلوگیری شود به دستور وزارت بهداشت نذورات خوراکی ممنوع شد. بسیاری افراد در یک اقدام جالب اقدام به تبدیل نذورات خود به وسایل مراقبت از کرونا کردند. این کار جالب و بسیار پسندیده باعث می شود که افراد ناتوانی که به خاط مسائل مالی نمی توانند این محصولات را خریداری کنند نیز به این وسایل مجهز شوند. بدین صورت از رشد کرونا نیز بسیار جلوگیری می شود.

به امید این که این کارهای خداپسندانه گوشه چشمی باشد برای رسیدن به روزگارانی سلامت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *