مراقبت از دهان و دندانها

میوه خورها مینای دندان بهتری دارند

میوه برای مینای دندان

دندانهای ما از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. یکی از اصلی ترین بخش های دندان مینا است که ساختار بیرونی را تشکیل می دهد. این قسمت بسیار مهم است و باید از آن محافظت کنیم. اگر مینای دندان از بین برود پوسیدگی و خرابی و مشکلات جدی به سراغ دندانها می آیند. مینای دندانها به مواد معدنی نیاز دارد. برای این که این ساختار مهم را تقویت کنیم باید از مواد غذایی و خوراکی هایی استفاده کنیم که مواد معدنی زیادی دارند. میوه برای مینای دندان یک تقویت کننده طبیعی مهم است. میوه ها سرشار از خاصیت هستند. از قدیم توصیه شده که برای حفظ سلامتی در طول روز میوه مصرف شود. خوردن حداقل چهار واحد میوه در طول روز ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را برای بدن تامین می کند. علاوه بر این که به داشتن مینای دندانی سالم نیز کمک می کند. پس اگر می خواهید دندانهایی محکم و سالم داشته باشید از میوه ها غافل نشوید.

میوه برای مینای دندان

میوه برای مینای دندان بسیار مهم است. در میوه ها مواد معدنی متعددی وجود دارد. در زمانی که میوه ها را می جویم این مواد معدنی باعث تقویت دندانها می شود. بسیاری از ویتامین ها و دیگر ترکیبات غنی نیز از طریق گوارش جذب می شوند. و این ترکیبات به صورت غیر مستقیم از طریق خود بدن باعث استحکام دندانهای ما می شوند. میوه ها بسیار مهم هستند و بدن ما را از بیماری های مختلف دور می کنند. تحقیقات علمی نشان می دهد که رژیم غذایی غلط امروز با مشکلات دندانی ارتباط مستقیم دارد. خیلی از ما در طول روز اصلا فرصتی نداریم تا میوه بخوریم. برخی نیز اصلا میلی به خوردن میوه ها ندارند و رژیم غذایی ناقصی دارند. توجه داشته باشید که حذف میوه ها و سبزیجات از برنامه غذایی بسیار خطرناک است و زمینه ساز مشکلات بسیار می شود. مشکلاتی چون پوسیدگی و فرسودگی های دندانی نیز در سال های اخیر بیشتر شده است. یکی از مهم ترین مواردش نیز این است که مصرف میوه توسط مردم کاهش پیدا کرده است.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از این که مشکلی به سراغتان بیاید همیشه از سلامتی خود مراقبت کنید. میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. برنامه غذایی خوبی داشته باشید. برنامه ای که پر از ویتامین ها و هر آن چه که بدن به آن نیاز دارد می باشد. میوه برای مینای دندان و استحکام آن بسیار مهم است. پس از خوردن میوه ها غافل نشوید. در کنار آن مسواک زدن و شستشوی دندانها را نیز به خوبی استفاده کنید. از شوینده های ملایم دوستدار مینای دندان استفاده کنید تا دندانهای شما از آسیب های شوینده ها در امان باشند. به طور مثال خمیر دندان سنسوداین محصولات جالبی دارد که به خوبی از مینا و دیگر قسمت های دندان مراقبت می کنند. با این مراقبت های ساده همیشه دندانهایی سالم و مستحکم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *