عمومی

علائم و نشانه های میکروب معده

نشانه های میکروب معده

میکروب معده ناشی از وجود باکتری عفونت زایی به نام هلیکوباکتر پیلوری یا h.pylori در دستگاه گوارش است. این باکتری یکی از شایع ترین باکتری ها در دنیا می باشد. طبق آمار جهانی اعلام شده نیمی از جمعیت جهان آلوده به این باکتری هستند. البته که در بسیاری موارد وجود اچ پیلوری خطرناک نیست. اما در مواردی هم میتواند باعث انواع زخم معده و سرطان های دستگاه گوارش شود. تست ابتدایی این باکتری به وسیله کیت H.PYLORI در آزمایشگاه ها انجام می شود.

نشانه های میکروب معده

نفخ شکم

نفخ شکم یکی از علائم میکروب معده

یکی از نشانه های میکروب معده نفخ شدید است. وجود تعداد زیادی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری در معده ایجاد هوا میکند. این هوای ایجاد شده باعث ایجاد نفخ و دل پیچه های پی در پی در طول روز می گردد. نفخ ناشی از این باکتری شدید است و ربطی به غذایی که می خوریم ندارد. فقط گاهی کم و زیاد میشود اما همیشه وجود دارد.

آروغ زیاد

آروغ زیاد از علائم میکروب معده

آروغ زدن بیش از حد یکی دیگر از علائم میکروب معده است. آروغ یکی از راه هایی است که بدن به وسیله آن هوای ناشی از زندگی باکتری را از خود تخلیه میکند. افراد مبتلا به هیلکوباکتر پیلوری یا همان میکروب معده آروغ های پی در پی با فاصله های کوتاه می زنند. زیرا در مدت زمان کوتاهی هوای زیادی به وسیله باکتری در معده ایجاد میشود که مایل است هرچه سریعتر آن را خارج کند.

کاهش احساس گرسنگی

فقدان گرسنگی از علائم میکروب معده

کاهش اشتها و سیری کاذب نیز از یکی دیگر از علائم میکروب معده بالا می باشد. افراد مبتلا به h.pylori نسبت به غذا بی میل می شوند. همچنین این کاهش اشتها در دراز مدت ممکن است باعث ضعیف شدن بدن و حتی سردرد و سرگیجه و استفراغ ناشی از ضعف باشد.

دل درد و دل پیچه

دل درد از علائم میکروب معده

میکروب معده باعث ایجاد دل درد و دل پیچه های زیاد می شود. این دل درد ها گاه به گاه پیش می آیند. ممکن است خود به خود نیز از بین بروند. این دل دردهای ناشی از میکروب معده بیشتر در اواخر شب و عصرها رخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *