اخبار و مقالات کرونا

ماسک مناسب بچه ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های ماسک مناسب بچه ها

در دوره جدید کرونا متاسفانه آمار بسیار گسترده تر است. در دوره اولیه بیشتر سالمندان و افراد بالای چهل سال در شمار قربانیان دیده می شدند. در دوره بعدی اما متاسفانه همه سنین و افراد مختلف در بین مبتلایان و مرگ و میرها دیده می شود. تعداد کودکان مبتلا به کرونا نیز بسیار غم انگیز است. برخی معتقدند که چون در دوره اولیه کرونا کودکان کمی مبتلا به این ویروس شدند مراقبت از بچه ها به درستی صورت نگرفت. همین دلیل افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا بوده است. اما تنها همین نیست. این ویروس نیز بسیار خطرناک شده است. به همین دلیل مراقبت و استفاده از راهکارهای پیشگیری از بیماری بسیار مهم می باشد. خوشبختانه انواع محصولات مراقبت از کودکان مانند ماسک مناسب بچه ها نیز این روزها در دسترس است.

اما شاید برای شما هم سوال باشد که ماسک مناسب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ آیا می توان از ماسک های معمولی با سایز بزرگسالان برای کودکان هم استفاده کرد؟ در ادامه در این باره خواهیم پرداخت.

ویژگی های مهم ماسک مناسب بچه ها

ماسک کودک باید اندازه مناسبی داشته باشد

اولین تفاوتی که ماسک های بچه گانه با ماسک های بزرگسال دارند تفاوت اندازه آنهاست. این ماسک ها کمی کوچک تر هستند. به دلیل این که صورت کودکان از صورت بزرگسالان کوچکتر و ظریف تر است. پس اگر اندازه ماسک بزرگ باشد از صورت کودکان بیرون می زند. بزرگ بودن ماسک تنها کودکان را اذیت نمی کند. بلکه فضای بازی را ایجاد می کند که ممکن است خود عامل ورود ویروس باشد! پس توصیه می شود برای کودکان خود از ماسک های مخصوص کودک که با اندازه استاندارد بچه گانه هستند استفاده نمایید.

ماسک مناسب بچه ها

باید مانند ماسک های بزرگسالان سه لایه داشته باشد

همان طور که توسط سازمان بهداشت جهانی گفته شده است بهترین ماسک برای پیشگیری از کرونا ماسک سه لایه است. همان طور که از نام این ماسک ها برمی آید برای ساخت آنها از سه لایه استفاده می شود. دو لایه از این سه لایه پارچه ای به نام اسپان باند است. اسپان باند لایه رویی و زیرین ماسک است. برای لایه وسطی نیز از ملت بلون استفاده می کنند. ملت بلون مانند توری عمل می کند. توری ریزی که جلوی عبور ویروس ها را مانند فیلتر می گیرد. ماسک مناسب بچه ها نیز در بهترین حالت باید مانند ماسک های بزرگسالان ساختار سه لایه داشته باشد. این روزها بسیاری از شرکت های تولید کننده ماسک های کودکانه با ساختار سه لایه را نیز عرضه کرده اند. این ماسک ها در انواع طرح دار، ساده، سفید و رنگی یافت می شوند.

لطیف و ضد حساسیت باشد

ماسک مناسب بچه ها باید لایه هایی لطیف داشته باشد. همچنین باید توجه شود که از لایه های ضدحساسیت در آن استفاده شده است. ماسک های استاندارد پزشکی همگی این ویژگی را دارند. اگر برای خرید ماسک، انتخاب شما برندهای معتبر باشد نگرانی نخواهید داشت. چرا که برندهای معتبر استانداردها را رعایت می کنند. در ساخت ماسک های اسم و رسم دار از پارچه های مرغوب و ضد حساسیت استفاده می شود. پس نگران نخواهید بود که پوست لطیف کودک دلبندتان آسیب ببیند. همچنین هوا به خوبی از لایه های ماسک رد و بدل می شود. کودک شما به این ترتیب کمتر احساس ناراحتی نخواهد کرد. بسیاری از شرکت های معتبر و دارای برند معروف، برای تولید ماسک های کودکانه از پارچه های دیگری استفاده می کنند. این پارچه ها شبیه لایه های ماسک بزرگسالان است. با این تفاوت که کمی لطیف تر است. لطیف و نرم تر بودن لایه داخلی ماسک که روی صورت قرار می گیرد باعث راحتی بیشتر کودکان با ماسک خواهد شد.

ماسک مناسب بچه ها

استانداردهای لازم پزشکی را داشته باشد

برای ساخت هر کدام از کالاهای پزشکی استاندارهای زیادی قابل توجه است. این استاندارها باید در ساخت آن رعایت شده باشد تا بتواند مجوزهای بهداشتی و سیب سلامت دریافت کند. از آنجایی که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب های پوستی و تنفسی هستند باید در خرید ماسک برای آنها دقت کنید. بهتر است تنها از شرکت های پخش تجهیزات پزشکی یا فروشگاه های معتبر این محصولات را تهیه کنید. داروخانه ها و مراکز قانونی این محصولات را در کیفیت بالا برای مشتریان عرضه می کنند. دقت کنید که از جاهای معتبر و با استانداردهای لازم این محصولات را تهیه کنید. با دقت در خرید کالای مرغوب از کودک خود محافظت بیشتری انجام دهید. این ویروس خطرناک بسیار چموش تر شده است. خدای ناکرده با عدم دقت در خرید یک محصول ممکن است کودک شما در معرض خطر جدی قرار بگیرد. لحظه ای غفلت ممکن است به بیماری هریک از ما منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *