پوست، مو و زیبایی

ماسک عسل و آلوئه ورا برای کاهش التهاب پوست

ماسک عسل و آلوئه ورا

آیا تا به حال به التهابات پوستی دچار شده اید؟ افرادی با نوع پوست حساس یا خشک بیشتر دچار این التهابات می شوند. این اتفاق می تواند به صورت قرمزی و یا خشکی و خارش پوست به وجود بیاید. در این مطلب می خواهیم یک ماسک خانگی را به شما معرفی کنیم که به شما کمک می کند به راحتی این التهابات را از بین ببرید. ماسک عسل و آلوئه ورا به راحتی قابل تهیه است و خیلی راحت می توانید در خانه آن را بسازید. همین ماسک ساده باعث آرامش پوست شده و التهابات آن را از بین می برد.

برای تهیه این ماسک کافی است یک برگ آلوئه ورا و عسل داشته باشید. برگ آلوئه ورا را بشویید و آن را برش دهید. ژل داخل برگ آلوئه ورا را خارج کنید و به صورتی له کنید که بتوان آن را به خوبی روی پوست پخش کرد. یک قاشق ژل آلوئه را در یک کاسه تمیز بریزید. یک قاشق هم عسل ورا به آن اضافه کنید. توصیه ما استفاده از عسل طبیعی است. بهتر است به جای عسل های صنعتی از یک فروشگاه قابل اعتماد که محصولات خانگی تولید می کند عسل بخرید. یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه را را که در یک کاسه ریخته بودید به خوبی هم برنید. به طوری که کاملا مخلوط شود و یکدست شود. ماسک عسل و آلوئه را به همین سادگی آماده می شود. با قرار دادن آن بر روی صورت می توانید از خواص آن بهره مند شوید. 

قبل از این که ماسک را روی صورت قرار دهید، صورت خود را تمیز کنید. با استفاده از یک پاک کننده مناسب، صورت خود را بشویید و تمیز کنید. پس از تمیز کردن پوست می توانید کمی هم پوست خود را مرطوب کنید. پس از قرار دادن ماسک عسل و آلوئه را بر روی پوست اجازه دهید مدتی بر روی پوست باقی بماند. مدتی در حدود بیست دقیقه می تواند زمان مناسبی باشد. پس از گذشت این زمان، صورت خود را بشویید و خشک کنید. این ماسک التهابات پوستی را از بین می برد و باعث آرامش در پوست صورت شما می شود. هم عسل و هم آلوئه را هر دو خاصیت ضدالتهاب و آبرسانی دارند. از این دو ترکیب در خیلی از محصولات مراقبت پوست نیز استفاده می شود. به طور مثال استفاده از عسل در محصول بمب آبرسان کامان پوست حساس به دلیل کاهش التهابات پوستی و پیشگیری از ایجاد آن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *