اخبار و مقالات کرونا

آیا رنگ ماسک در کیفیت آن تاثیرگذار است؟

رنگ ماسک مهم است یا خیر

ماسک یکی از محصولات مصرفی است که در بسیاری از مراکز پزشکی و درمانی استفاده می شود. دلیل استفاده از ماسک در این مراکز این است که جلوی عبور میکروارگانیسم ها را می گیرد. امروزه اما ما نیز مجبوریم از این وسایل استفاده کنیم. در واقع با شیوع کرونا ماسک که ابزاری مختص حرفه پزشکی بود به وسیله ای عمومی تبدیل شد. این روزها ماسک های رنگارنگ زیادی می بینیم. در این ایام شاید برایتان این سوال پیش بیاید که رنگ ماسک مهم است یا خیر و آیا این موضوع در کیفیت ماسک تاثیری دارد یا خیر. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چرا ماسک ها بیشتر سفید هستند؟

حتما دیده اید که بیشتر تولید کننده ها از لایه های سفید برای ساخت ماسک استفاده می کنند. همان طور که گفتیم ماسک ها تا زمان قبل از کرونا تنها در مراکز درمانی استفاده می شدند. به همین دلیل از رنگ سفید بیشتر برای تولید ماسک استفاده شده است. رنگ سفید رنگی است که در مراکز درمانی زیاد استفاده می شود. حتما دیده اید در بیمارستان ها یا مرکزهای درمان عمومی خیلی از وسایل به رنگ سفید است. یکی از دلایل این موضوع این است که اگر وسیله ای دچار آلودگی شد خیلی سریع مشخص شود و تعویض گردد. دلیل دیگر این موضوع تاثیر روانی است که بر افراد دارد. رنگ سفید رنگ پاکی است و احساس آرامش به انسان می دهد. به همین دلیل از آن برای کارهای بیمارستانی زیاد استفاده می شود. به دلیل این که اشخاصی که در این جاها حضور دارند احساس آرامش داشته باشند.

چه رنگ هایی از ماسک مرسوم تر است؟

اگر بخواهیم نگاهی به سابقه تولید ماسک در حرفه  پزشکی بیندازیم پس از رنگ سفید آبی بیشترین رنگ است. استفاده از ماسک آبی نیز مانند سفید بسیار در حرفه پزشکی رایج است. خیلی از افرادی که در صنعت پزشکی کار می کنند علاقه به استفاده از ماسک هایی به این رنگ دارند. به همین دلیل از قدیم خیلی از تولید کننده ها این رنگ را نیز تولید می کرده اند.

رنگ ماسک مهم است یا خیر

تا اینجا متوجه شدید که از قدیم رنگ های سفید و آبی مرسوم بوده است. اما رنگ های دیگر ماسک نیز در همان زمان هم استفاده می شده است. حال سوال مهم این است که آیا واقعا رنگ ماسک مهم است یا خیر و این که از چه رنگی استفاده کنیم. اگر می خواهید بدانید که چه چیز باعث می شود کیفیت ماسک مشخص شود پاسخ توجه به لایه های آن است. در محیط های درمانی از ماسک سه لایه برای جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم ها استفاده می شود.

از اسم این ماسک ها راحت می شود فهمید که تعداد لایه های آن سه عدد است. دو لایه در این ماسک از جنس اسپان باند و یک لایه دیگر را از ملت بلون قرار می دهند. لایه ملت بلون که لایه وسطی ماسک است مهم ترین قسمت ماسک به شمار می رود. در واقع این ویژگی که ویروس یا میکروب نمی تواند از ماسک رد شود تنها به دلیل ملت بلون است. اگر این لایه در ماسک نباشد خاصیتی نخواهد داشت. در این صورت ماسک نمی تواند جلوی ابتلا به کرونا یا خیلی بیماری های دیگر را بگیرد.

پس جواب این سوال که رنگ ماسک مهم است یا خیر این است که خیر رنگ ماسک مهم نیست. اولین چیزی که برای تشخیص یک ماسک خوب و حرفه ای نیاز دارید این است که لایه هایش درست باشد. یعنی به ترتیب از اسپان باند و ملت بلون و اسپان باند ساخته شده باشد. چنین ماسکی در این روزهای کرونایی می تواند از شما محافظت کند. حال انتخاب رنگ ماسک می تواند سلیقه ای شود. اگر یک ماسک خوب با لایه های درست پیدا کردید می توانید در این شرایط کرونایی استفاده کنید. 

دلیل رنگ های متنوع موجود در بازار چیست

کرونا دیگر همه را خسته کرده است. استفاده از ماسک برای خیلی از ما ملالت آور شده است. حتی این که ظاهر خوبی داشته باشیم را از ما گرفته است. در این روزهای تکراری خیلی تولید کننده اقدامات جالبی کردند. یکی از این اقدامات تولید ماسک در رنگ های متنوع بوده است. ماسک های رنگارنگ به شما این اجازه را می دهند که حداقل کمی تنوع داشته باشید. حوصله تان از تکرار سر نرود. البته توجه کنید که هر ماسک رنگی هم نمی تواند مناسب باشد. همان طور که توضیح دادیم اول از همه به ساختاری که ماسک دارد دقت کنید. اگر همه اجزای آن استاندارد بود می توانید آن را خریداری کنید. حال هر رنگی داشته باشد فرقی ندارد. تصمیم با شما خواهد بود.

در خرید ماسک های به رنگ مشکی دقت کنید

رنگ مشکی طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل هم این روزها تمایل مردم به استفاده از ماسک مشکی زیاد است. اما توجه کنید که متاسفانه خیلی از ماسک های تیره و مشکی رنگ ساختار استانداردی ندارند. برای خرید یک ماسک استاندارد با این رنگ باید خیلی وقت ها زمان زیادی بگذارید. البته این ماسک با لایه های استاندارد در وب سایت کیان تجهیز طب قابل سفارش است. اما اگر قصد خرید حضوری دارید بیشتر برای خرید ماسک هایی با این رنگ دقت داشته باشید. از خرید ماسک های پارچه ای با این رنگ خودداری کنید. ممکن است خیلی افراد گمان کنند که چون این ماسک را می شود شست انتخاب خوبی هستند. غافل از این که این ماسک ها نمی توانند جلوی کرونا را بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *