اخبار و مقالات کرونا

محدودیت های کرونایی برای امیکرون در راه است

محدودیت کرونایی برای امیکرون

طبق گفته های معاون درمان ستاد مبارزه با کرونا محدودیت کرونایی برای امیکرون در راه است. وی گفت که شرح کامل و جزئیات این محدودیتها تا تاریخ شنبه آینده یعنی 16 بهمن ماه 1400 اعلام خواهد شد. و امید است که با رعایت این محدودیت ها بتوانیم از آمار مبتلایان بکاهیم. وی گفت با توجه به این که نمونه جدید امیکرون در سایر کشورها نیز به همین شدت شیوع پیدا کرده است انتظار این میزان شیوع در ایران نیز می رفته است. اما باید جلوی پیشرفت آن را گرفت. میزان ابتلا به شدت زیاد شده است. به گونه ای که بسیاری از مراکز درمانی شاهد ازدحام جمعیت کسانی بوده اند که برای تست و معاینه مراجعه کرده بودند. لذا شرط عقل حکم می کند که با تدبیری هوشمندانه جلوی این پیشرفت آسانسوری گرفته شود.

شاید خیلی از مردم پیش خودشان بگویند که به صورت رسانه ای اعلام شده که امیکرون ضعیف تر است. پس چرا باید از آن بترسیم. باید گفت که درست است که شمار مرگ و میرها در اثر امیکرون کمتر بوده است. اما هنوز به صورت صد درصدی نمی توان گفت که این نمونه تازه بی خطر است. ممکن است عوارضی داشته باشد که بعد تر ها دیده شود. مانند سکته قلبی که پس از نمونه های قلبی اتفاق افتاد. پس باید با رعایت محدودیت کرونایی برای امیکرون و رعایت بیشتر پروتکل ها جلوی ابتلا را گرفت.

حتی کسانی هم که واکسن زده اند باید با دقت قبل پروتکل ها را رعایت کنند. استفاده از ماسک سه بعدی چند لایه و یا دو ماسک بر روی هم در این وضعیت بد ضرورت دارد. لذا هرگز نباید با جدی نگرفتن امیکرون و ضعیف دانستن آن با جان خود و دیگران بازی کرد. محدودیت کرونایی برای امیکرون نیز به احتمال محدودتر کردن رفت و آمد بین شهر ها خواهد بود. یعنی سفر های ضروری باید کنسل شود. اما متاسفانه میزان سفرها در این مدت بسیار بیشتر شده است. بسیاری از این سفرها نیز تفریحی است و ضروری نیست. پس می تواند کنسل شود.

معاون ستاد مبارزه با کرونا همچنین اعلام کرد که افرادی که علائم مشکوک دارند از تست دادن های زیاد خودداری کنند. همچنین گزارش های زیادی نشان می دهد که نتیجه تست ها در بیشتر موارد منفی بوده است. این باعث می شود که خیلی ها امیکرون را با سرما خوردگی اشتباه بگیرند. به خصوص در افراد شاغل تاکید می شود که با مشاهده علائم از رفتن به محل کار خودداری کنند. چرا که امیکرون به سرعت می تواند همه را درگیر کند. پس محدودیت کرونایی برای امیکرون نیز می تواند مفید باشد. چرا که این سرعت انتشار به یکباره کادر درمان را هم غافل گیر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *